Wat te controleren net aangekochte xr 600 1989

ja 35 voor een kopset, is klepdeksel, cilinderkop, voetpakking, klepseals! o-ringen voor die kleine klepdeksels.

zuigertje is +- 100eurie compl en boren/honen is ongeveer 75 eurie.

Het is maar welke olie je gebruikt he, vol synthe is toch gauw 10 euro voor een liter maar ja zou eerder me blok reviseren dan een nieuw zadeldek,
Krukas vervangen komt zelde voor, is trouwens net zo duur als wat de Xr gekost heeft. lache man!

xr blijven altijd lopen, zolang de oliepomp het blijft doen (oooo)
 
hangt af van het aantal km datie per maand rijd :P
25liter olie(2jaar dus) is nog altijd goedkoper dan reviseren, dus laat maar roken :+
8-)
Ik rij zo'n 1000 km per maand, en stook Kroonolie half synt. dat vindtie toch lekker! dat is 6 euries de liter maal 12 ,is nog geen setje zuigerveren, en idd als een Xr gesmeerd wordt, looptie ook gesmeerd.
Gr HAns
 
Ga zaterdag eens even het blok eronder uit halen.
Heb waarschijnlijk wel iemand die in zijn vrije tijd even wilt kijken wat er precies aan de hand is.
Heb wel vernomen dat er een grote kans inzit dat er een nicasil cilinder( 88-89-90) onderzit en zover ik het op dit forum heb kunnen lezen zijn die niet zomaar even uit te honen. ;(

Dus hoop maar dat het de klepgeleiders zijn want ik vind hem wel heel erg roken voor alleen versleten cilinder.

Heeft iemand van jullie concrete ervaringen met het laten reviseren van een nicasil cilinder?
 
ik heb eens geinformeerd wat powersealen zou kosten...had het bijna laten doen, maar heb toch maar besloten de mijne gewoon op te laten boren ivm de kosten.
Kun je niet gewoon een originele 92+ cilinder scoren en deze gewoon laten boren?
 
Ik heb hem nog niet uit elkaar, dus eigenlijk kan ik nog niks zeggen. Maar heb toch al even de prijs opgevraagd.

In het ergste geval ( als big-end nog goed is) dan kom ik inclusief (beun) uren uit op 635 euro.

Dan heb ik
Nieuwe zuiger
nieuwe nicasil laag
nieuwe pakkingen
Olie filter
Nokkenasketting

Denken jullie dat dit beestje het nog waard is? ( aanschaf onder de 700 eurie)
Moet in der tijd ook wel een nieuwe kettingset onder.
 
8-)
Ik rij zo'n 1000 km per maand, en stook Kroonolie half synt. dat vindtie toch lekker! dat is 6 euries de liter maal 12 ,is nog geen setje zuigerveren, en idd als een Xr gesmeerd wordt, looptie ook gesmeerd.
Gr HAns
dat zeg ik :)

heb zelf een dr350 die zijn olie ook wel lust... boeit me niets, zolang er olie genoeg in is gaatie niet stuk hoor :)
 
zou ik niet doen...eerst opentrekken, dan opzoek gaan...tenzij je voor 20 euro een cilinder vindt...
Vervang ook meteen de veer van je distributiekettingspanner, kost 3 euro en geeft wat meer zekerheid
 
Als er nikasil in zit is dat toch juist mooi!, mits niet beschadigd kan je gewoon weer een standaard zuiger erin zetten, mocht iets beschadigd zijn kan je even laten slijpen, bijv in Haarlem, is weer lekker vers, en doe nou niet zo dapper over die olie stokers eens komt er een dag dat je net ff te laat bent met peilen en dan tikt ie opeens, ben je iets verder dan 8 euro per liter kwijt
;(
 
Zo denk ik er dus ook over. Als ik mijn motor wil veraggen dan kan kan ik net zo goed een twee takt kopen. Maar het is wel fijn een goed gevoel te hebben als je met het ding rijdt.

Ga morgenhet blok eronder vandaan halen en dan een slaten checken, ben erg benieuwd wat er loos is.
 
mijn oliepeil is ook onder het peilstokkie komen te staan...

strange...ding heeft alleen maar stilgestaan...dus toch even kijken waar ie lekt B| (had mss mn leidingen vast moeten draaien O-) )
 
Nou mensen ik krijg vandaag mijn motorblok terug.
Heeft me iets meer gekost dan me lief was.

Ik geloof dat ze bijna alles hebben vervangen:

Nieuwe
big-end
small-end
kop geriviseerd
nieuwe zuiger
nieuwe klepseals
etc
etc

Maar 1 voordeel heb weer een goed blok.

Nu nog zorgen dat alles er weer netjes onder komt.

Groetjes
 
fred verkoopt em juist :)

Fred jij ranzige rotzak, en mij niks zeggen hè! Zorg je wel voor een goed baasje dan? Daar ben ik namelijk tekort geschoten :P

komt dit door een zachte cylinderwand ofzo want inderdaad, je ziet HEEL VEEL 600tjes verkocht worden en allemaal oliestokers.

De 89-er heeft een nicasil wand. Misschien is ie aan een nieuwe laag toe. Ik heb zelf ook een 89-er gehad en te snel doorverkocht, wel jammer want dat is echt een beresterk model met mooie goodies als magnesium zijkappen op het blok enzo. USD vork er in, schijfrem achter en een Martijn Aloop kit erop en je hebt een mega ruige brom!
 
Voor dat barrel van mij is volgens de kenners 1 liter op 1000 km niet bijzonder, bij 1,2-1,5 liter per 100 km gaan ze dan pas denken aan revisie...

Niet al te druk maken...Als het onder die waarde blijft gaat het nog wel denk ik
( }) Weer een schup onder Oma's Bibsje :P )

En ik maar denden dat mijn (helaas gestolen :( ) XLetje Olie luste met z'n gebruik van 1:300 8-)

Maar ik zit nu ook over zo'n zelfde '89 model te denken :P goede keuze??
 
( }) Weer een schup onder Oma's Bibsje :P )

En ik maar denden dat mijn (helaas gestolen :( ) XLetje Olie luste met z'n gebruik van 1:300 8-)

Maar ik zit nu ook over zo'n zelfde '89 model te denken :P goede keuze??


Die cilinderkop hè... das Honda's zwakke punt.. en de pickupspoel wil wel eens overlijden geloof ik...

verder doen die krengen het altijd wel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan