Bedankt voor je respons en dat is inderdaad een goede om in de gaten te houden, maar gezien mijn broertje een tesla model 3 heeft gaat het om max 3305 kg gecombineerd (max toelaatbaar eigen gewicht 2305 kg en max 1000kg aanhanger) waarmee we sowieso binnen de B-rijbewijs categorie blijven.
max trekgewicht van zijn auto is 1000kg, dus dan is iets van 1250kg sowieso geen optie toch?Weet je dat zeker? Je geeft aan een gesloten aanhanger met kenteken te willen, deze hebben doorgaan een max toegestane massa van 1250kg of hoger.
Dat zou met B rijbewijs niet mogen icm een model 3 (2305kg + 1250kg = 3555kg)
Het maakt voor de wet niet uit dat die aanhanger in praktijk niet boven de 1000kg beladen is. Zelfs compleet onbeladen mag je die aanhanger dan niet trekken met B rijbewijs.
Je kunt evt de max toegestane massa via het RDW verlagen, zodat je de aanhanger wel mag trekken.
Max trekgewicht gaat om het daadwerkelijke gewicht. Je mag mag dan wel een aanhanger trekken met een max toegestane massa van boven de 1000kg, indien je hem in praktijk niet zwaarder dan 1000kg hebt geladen (en je voldoet aan die 3500kg regel).max trekgewicht van zijn auto is 1000kg, dus dan is iets van 1250kg sowieso geen optie toch?
Denk dat je dat nog tegen gaat vallen.Bedankt voor je respons en dat is inderdaad een goede om in de gaten te houden, maar gezien mijn broertje een tesla model 3 heeft gaat het om max 3305 kg gecombineerd (max toelaatbaar eigen gewicht 2305 kg en max 1000kg aanhanger) waarmee we sowieso binnen de B-rijbewijs categorie blijven.
Weet je dat zeker? Je geeft aan een gesloten aanhanger met kenteken te willen, deze hebben doorgaan een max toegestane massa van 1250kg of hoger.
Dat zou met B rijbewijs niet mogen icm een model 3 (2305kg + 1250kg = 3555kg)
Het maakt voor de wet niet uit dat die aanhanger in praktijk niet boven de 1000kg beladen is. Zelfs compleet onbeladen mag je die aanhanger dan niet trekken met B rijbewijs.
Je kunt evt de max toegestane massa via het RDW verlagen, zodat je de aanhanger wel mag trekken.
max trekgewicht van zijn auto is 1000kg, dus dan is iets van 1250kg sowieso geen optie toch?
weet niet wat precies het bereik normaal is maar ik weet wel dat mijn auto met een dikke diesel erin 30% meer gaat verbruiken als ik mijn aanhanger geladen erachter hang , vrees dat dit bij tesla ook zoiets zal zijnniet om lullig te zijn, maar hoeveel km haal je met een aanhanger met een model 3?
Met de vorige (erg hoge en daarmee niet erg aerodynamische) aanhanger ongeveer 250 km (met een 3LR), maar we waren dan wel eens achter grote vrachtwagens te vindenniet om lullig te zijn, maar hoeveel km haal je met een aanhanger met een model 3?
Ruim zal het inderdaad niet worden, maar een lichte gesloten wagen zit ongeveer rond de ~400 kg, dan zouden we ongeveer 600 kg overhouden voor 2 motoren en regenwielen e.d. Zo lang we supersports blijven rijden en geen goldwings lijkt me dat voldoende.Denk dat je dat nog tegen gaat vallen.
Tenminste... ik heb een sleurhut en met 1 motor en standaard meuk zat ik al aan 1000kg. Denk dat je een vrij lichte ahw moet vinden wil je 2 motoren mee kunnen krijgen en de nodige spullen.
1 circuitmotor zit al snel richting 200kg
Moet wel eerlijk zeggen geen idee wat het leeggewicht van een AHW met opbouw vs een kleine caravan is?
Bekijk bijlage 1583767
Inderdaad, dan gaan we even wat eten bij een van der valk bijvoorbeeld terwijl hij bijlaadt.En als je verder weg gaat, dan tussendoor laden of?
Dat is inderdaad een hele mooie optie, goede lengte en breedte, niet te zwaar, aerodynamisch enz, maar hij is net een paar cm te hoog.Ik weet niet wat het precies mag kosten, maar is een Debon Cargo 1300 niet wat dan?
Kunnen makkelijk 2 motoren in met extra spullen erbij.
Aanhanger ligt mooi laag tussen de wielen, geen idee of hij onder de 2 meter zit, maar in vergelijking met mijn eigen dichte aanhanger is zon Debon echt laag.
Ding is aerodynamisch en ligt echt super strak achter de auto door de onafhankelijke wielophanging.
Ledig gewicht van slechts 445 kilo, wat niet veel is voor zon ruime aanhanger.
(Maatje van mij heeft zon ding gekocht afgelopen jaar)
DeBon Cargo1300. 300x151x165 cm. 1300 kg.
Mooie gesloten enkelasser van DeBon. Deze wagen heeft een polyesteropbouw in een mooie gestroomlijnde vormgeving. Aan de achterkant heeft de wagen een aluminium klep/- deur combinatie. In een handomdraai maakt u van de klep een deur, of andersom! De oprijklep (157 cm) in combinatie met de zeer...www.wieldraaijeraanhangwagens.nl
Veeeeeel te hoogeen paardentrailer ombouwen?
een lagere aanhanger met knappe sta hoogte zal dan wel lastig te vinden zijn.Dat is inderdaad een hele mooie optie, goede lengte en breedte, niet te zwaar, aerodynamisch enz, maar hij is net een paar cm te hoog.
haha, of gewoon gruwelijk zwaar beladen, maar de sta hoogte is geen harde eis, maar wat meer dan 130 zou enorm handig zijn met inladen van de aanhanger.een lagere aanhanger met knappe sta hoogte zal dan wel lastig te vinden zijn.
Misschien kun je er nog een plattere band om laten draaien of de banden leeg laten lopen als die in de "stalling" moet