Wat voor pak???

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
3
nvt
Ik weet dat er al veel topics over geopend zijn maar daar wordt ik niet echt wijzer van.
Ik ben op zoek naar een leren pak. Ik rijd nu in een textiel pakkie, maar het schijnt dat een leer pak veel lekkerder rijd.
Wat raden jullie voor pak aan??
Wat zijn er allemaal voor pakken en wat zijn de eigenschappen hiervan?
Kan je je jas losritsen?
En last but not least, Wat betaal je voor zon pak??
 
Ik heb mijn pak bij MJK in oudenbosch laten maken. Zit als gegoten!!! Prima service daar, kleuren kun je zelf kiezen en model ook. Mijn pak is een replica van een superbike rijder die ducatie rijdt. Heb alleen de emblemen eraf gelaten, want rij op een yamaha :) :) :)

Dit alles voor 2200 a 2300 piek!! ik vond het wel mee vallen.

Zit echt prima *D *D *D
 
Ik denk dat je het beste effe naar een motorzaak kan gaan en je daar even voor laten lichten omtrent de mogenlijkheden, er is zoveel keus en je moet echt eerst iets passen om te weten hoe het bij jouw zit.
 
Een leren pak is vooral veiliger dan een textiel pak. Je hebt lerenpakken in verschillende prijsklassen afhankelijk van dikte van het leer en hoe het gemaakt is. Heb zelf een Alpinestars P1-combi, uiterst tevreden over en uit persoonlijke ervaring kan ik ook zeggen dat het prima beschermt bij een crash
 
Leren pak moet je gewoon passen, dan weet je pas of het lekker zit of niet. Ik zou zelf voor een combi gaan omdat je dan je jas makkelijk uit kan trekken op een terrasje o.i.d. Verder zou ik zeker een pak kopen met protectie op ellebogen, schouders, rug en knieën.
En de kosten hangen helemaal af van het merk. Mijn jas is van Difi en was iets van 220 euro, broek is van Akito en was ook zoiets.
 
Voor kleding geld net als helmen: passen wat jouw merk is. MQP pas mij niet omdat die pakken mij te breed zijn. Dainese pastte me wel goed. Een combi is wel erg handig zoals eerder werd gemeld maar die mag je niet bij wedstrijden gebruiken. Ik heb er een Dainese rugprotector gekocht omdat deze vaak niet in het pak zitten. Als je voor leer gaat zou ik adviseren om in 1x een broek en jasje te kopen en geen losse delen die niet aan elkaar geritst kunnen worden. O-ja zoals vaker op dit forum gemeld: leer moet rekken en dus in het begin strak zitten.
 
Ik heb een tijdje geleden een Dainise pak gekocht. Was maar 500 euro ofzo en zit prima. Gewoon kijken of je ergens een aanbieding kan vinden, scheelt veel geld
 
Ik heb nu 'n half jaar een textielen jas en heb er spijt van gekregen sinds ik een leren broek heb. Leer zit zo veel strakker en lekkerder! Geeft me gewoon 'n stuk meer zelfvertrouwen/veilig gevoel.

Mijn textiel jas kun je op verschillende punten 'strak' trekken met riempjes; maar toch bolt een textielen jas altijd wel ergens uit. Nadeel is dus dat je wind gaat vangen. En da's vooral bij hogere snelheden niet leuk; gaat afleiden, en dat moet je niet hebben op de motor.

Voordeel is weer dat de jas 100% waterdicht is, en dat je gewoon trui e.d. eronder kan dragen; i.t.t. leer...

Ligt er dus ook aan hoe je rijdt/wat voor motor je hebt. All-weather rijder? Wil je gewone kleding onder je motorkleding aan doen? Pak dan textiel. Zo nee, leer!
 
Je kan ook losse broek en jas kopen. Meeste merken kan je aan elkaar ritsen (wel ff checken).

En leer rijdt inderdaad een stuk lekkerder (en nog veiliger). Let even op protectie e.d. Moet goed zitten, maar niet knellen.
 
Iemand toevallig nog een tip qua kleur, Ik rij een blauwe/witte thundercat. (R6 Kleuren) Is het verstandig om die kleuren te nemen of is gewoon zwart verstandig, ivm met ooit een andere motor.
Ik ga binnenkort ff langs een aantal zaakjes. (motoport ofzoiets)
 
Iemand toevallig nog een tip qua kleur, Ik rij een blauwe/witte thundercat. (R6 Kleuren) Is het verstandig om die kleuren te nemen of is gewoon zwart verstandig, ivm met ooit een andere motor.
Ik ga binnenkort ff langs een aantal zaakjes. (motoport ofzoiets)
Ga eens bij Termaat langs : http://www.termaatmotoren.nl/index2.html
Genoeg keuze.

En kleur, moet je zelf weten.
Ik zou bijpassende kleuren doen.
De meeste hebben al zwart.
 
GOED & VEILIG

MJK natuurlijk

|( ;( :( Tested Mijself :( ;( |( (met 100-120 de bocht uit alleen schaafplekjes meer niet)
 
Ik heb een tijdje geleden een Dainise pak gekocht. Was maar 500 euro ofzo en zit prima. Gewoon kijken of je ergens een aanbieding kan vinden, scheelt veel geld

Ja idd aanbieding scheelt soms de helft ofzow. En dat zijn dan pakken van een vorig jaar of misschien 2 jaar geleden. Maakt toch weinig uit vind ik. Maar qua eurootjes scheelt het weer flink in de portemonnee :P
 
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw leren pak gekocht. Merk Büse. Kleuren zwart/blauw/wit.

Hij zit nu nog wat strak en kan mijn benen nauwelijks op de steppies krijgen. Heb gisteravond een uurtje gereden en het ging toen al beter.
Hoe lang duurt het voordat zo'n pak echt lekker zit?
 
Mijn Dainese was ook een aanbieding. Moest 1200 euros kosten, nu voor 600. Wel de moeite waard dus. Ik heb voor model zuurstok gekozen (zwart, oranje-rood, wit en blauw). Dat past wel bij de meeste motoren en het valt nog op ook, wat wel net zo veilig is met al die blinde koekblikrijders op de weg.
 
zelf laatst een pakkie gekocht in de kleuren van mijn motorfiets.
ik voor een combi gekozen van Re-vit met goede protectie stukken en goede ventilatie.
jas kan losgerits worden.

en dan de kosten: 550 pleuro
 
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw leren pak gekocht. Merk Büse. Kleuren zwart/blauw/wit.

Hij zit nu nog wat strak en kan mijn benen nauwelijks op de steppies krijgen. Heb gisteravond een uurtje gereden en het ging toen al beter.
Hoe lang duurt het voordat zo'n pak echt lekker zit?
Als je je pak goed insmeert met vet of van die leer-conditioner middeltjes dan rekt 'ie sneller en wordt het pak lekker soepel. Sommigen zeggen dat in de regen rijden ook een oplossing is, maar daar wordt het leer wel stugger / harder van.
 
Ik heb hier weleens de opmerking gehoord: ik koop mn pak wel op de beurs ???

waar en wanneer is dat?
ik wil nl ook een ander pak.
of heeft er nog iemand een kawa pak in de aanbieding??
 
Ben zelf ook nog in de markt voor een nieuwe combi over overall, dus zal binnenkort ook maar eens even wat zaakjes bijlangs om te kijken of er nog wat in de aanbieding is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan