Street wordt ook in de VS gebouwd hoor, fabricage in India is voor de Aziatische markt, MEA en EU.Bijv omdat ze in India gemaakt worden en echt in niks lijken op een stampende v twin
Heb gehoord dat er nog een sportster wordt verkocht in de EU was geloof ik een water gekoelde ( waarschijnlijk de kop )
Maakt me ook niks uit mijn jongste motor is 20 jaar oudStreet wordt ook in de VS gebouwd hoor, fabricage in India is voor de Aziatische markt, MEA en EU.
Was nog steeds een heerlijk lopende V Twin maar een 750 Revolution X loopt nu eenmaal iets anders dan het luchtgekoelde spul.
Maar goed Ducati is dan ook al jaren niet meer Italiaans nu hun spul in Thailand en Manaus, Brazilië word gebouwd en MV Augusta in Loncin China zijn spulletjes in elkaar sleutelt. Net als BMW, Triumph en KTM nu Indiaas is zeker aangezien daar ook geproduceerd word?
Kortom, eigenlijk rijden we allemaal op Aziatisch materiaal
HD-rijders zijn erg behoudend.
Daar had BMW ook last van, want het boe-geroep was niet van de lucht toen de K-serie verscheen en de boxer (R-serie) zou verdwijnen; men wist niet hoe snel ze weer met een boxer moesten komen.
Daar waar HD zoekende is, heeft BMW een andere clientèle kunnen aanboren: de traditionele rijder op een boxer, het andere publiek op de F , S of K-serie.
HD probeert al jaren jongeren aan zich te binden door met andere concepten te komen, helaas met wisselend succes; uiteindelijk gaan ze allemaal voor een luchtkoeler..
Hopelijk brengt de Pan Americana of dat Caferacerdinges er verandering in...we zullen zien...
Dat is het enige positieve eraan.Mist nog een snaveltje
Tja, ik snap dat ze zoekende zijn maar of die Pan het nu gaat worden, wat is dat ding lelijk zeg
Bekijk bijlage 1570209
Vind ik wel kloppen als je het zelf doet dan.... anders wordt het meer de richting 2000 a 3000 per 2 jaar ongeveer. Uurloon is echt hoog.Even schot voor de boeg 1000euro onderhoud om de 2 jaar....
Ik was uiteindelijk bijna 800 euro kwijt incl. klepstellen vd 888, paar kleppen zaten ernaast en een revisiekitje slave cilinder koppeling. Dus voorlopig ben ik tevreden, en klaar voor 2021.Vind ik wel kloppen als je het zelf doet dan.... anders wordt het meer de richting 2000 a 3000 per 2 jaar ongeveer. Uurloon is echt hoog.
Wat ik zoals kwijt ben de afgelopen 2 jaar:
Filter + olie = 8 + 20 = 28 euro (5 keer per jaar) = 140 euro / jaar (om de 4000 km)
lucht filter = 15 euro (per jaar) (om de 12000 km)
ketting + tandwielen = 120 euro jaar (gaat in principe langer mee. eens per 2 jaar zelfs...hangt van kwaliteit af)
Banden 200 euro / jaar (banden gaan in principe langer mee dan 1 jaar..... ik rij ongeveer 12000 per jaar. Ze gaan ongeveer 24000 km mee.....
Type Bridgestone BT-45)
Totaal kosten per jaar = 140 + 15 + 120 + 200 = 475 euro (exclusief bezine) Ongeveer...
( lood Accu gaat bijv. 4 jaar mee. 60/4 = 12.50 euro erbij per jaar)
Lampjes: per jaar ongeveer (sorry, niet alles is LED bij mien... ongeveer 10 euro per jaar)
Dus 1000 euro per 2 jaar komt mooi in de buurt....denk ik.
(1000 /24 = 42 euro per maand aan motor reparatie vaste lasten.....probeer daarmee maar autootje te rijden....veel geluk!)
Terug naar topic: Harley smarley.....no way..... veel te duur. Waarom denk je dat Harley niet zo popie is......ook al zou ik geld hebben, dan nog steeds geen harley....)
Terug naar topic: Harley smarley.....no way..... veel te duur. Waarom denk je dat Harley niet zo popie is......ook al zou ik geld hebben, dan nog steeds geen harley....)
BMW heeft een hele nieuwe groep aan weten te boren. Tandartsen, accountants, dat was het segment dat HD eind jaren '90 te pakken had. Om de een of andere reden heeft HD ze niet vast weten te houden. De eisen zijn nog steeds hetzelfde. Mensen die 25k op tafel leggen en dan gelijk de catalogus er bij pakken om allerlei leuke glimmende dingetjes uit te zoeken. Kleding en helm in bijpassende kleur van het huismerk.HD-rijders zijn erg behoudend.
Daar had BMW ook last van, want het boe-geroep was niet van de lucht toen de K-serie verscheen en de boxer (R-serie) zou verdwijnen; men wist niet hoe snel ze weer met een boxer moesten komen.
Daar waar HD zoekende is, heeft BMW een andere clientèle kunnen aanboren: de traditionele rijder op een boxer, het andere publiek op de F , S of K-serie.
HD probeert al jaren jongeren aan zich te binden door met andere concepten te komen, helaas met wisselend succes; uiteindelijk gaan ze allemaal voor een luchtkoeler..
Hopelijk brengt de Pan Americana of dat Caferacerdinges er verandering in...we zullen zien...
Waarom wissel jij twee keer per jaar je bougies?Vind ik wel kloppen als je het zelf doet dan.... anders wordt het meer de richting 2000 a 3000 per 2 jaar ongeveer. Uurloon is echt hoog.
Wat ik zoals kwijt ben de afgelopen 2 jaar:
Filter + olie = 8 + 20 = 28 euro (5 keer per jaar) = 140 euro / jaar (om de 4000 km)
lucht filter = 15 euro (per jaar) (om de 12000 km)
ketting + tandwielen = 120 euro jaar (gaat in principe langer mee. eens per 2 jaar zelfs...hangt van kwaliteit af)
Banden 200 euro / jaar (banden gaan in principe langer mee dan 1 jaar..... ik rij ongeveer 12000 per jaar. Ze gaan ongeveer 24000 km mee.....
Type Bridgestone BT-45)
Totaal kosten per jaar = 140 + 15 + 120 + 200 = 475 euro (exclusief bezine) Ongeveer...
( lood Accu gaat bijv. 4 jaar mee. 60/4 = 12.50 euro erbij per jaar)
Lampjes: per jaar ongeveer (sorry, niet alles is LED bij mien... ongeveer 10 euro per jaar)
Dus 1000 euro per 2 jaar komt mooi in de buurt....denk ik.
(1000 /24 = 42 euro per maand aan motor reparatie vaste lasten.....probeer daarmee maar autootje te rijden....veel geluk!)
Terug naar topic: Harley smarley.....no way..... veel te duur. Waarom denk je dat Harley niet zo popie is......ook al zou ik geld hebben, dan nog steeds geen harley....)
Edit: och ja, vorige post heeft het over bougies.....24 euro erbij per jaar.... ^_^ (2 x 4 stuks. 4 cilinders, 2 keer wisselen per jaar ongeveer)
Dat vind ik wel een hoog onderhoudsinterval.Wat ik zoals kwijt ben de afgelopen 2 jaar:
Filter + olie = 8 + 20 = 28 euro (5 keer per jaar) = 140 euro / jaar (om de 4000 km)
lucht filter = 15 euro (per jaar) (om de 12000 km)
in het doosje onder het zadel zeker 100.000 km mits afgeschermd tegen trillingen.@Willem : wat zou een bougie veilig aan kunnen qua km totaal?
Laat ik het zo stellen, onveilig word het nooit.@Willem : wat zou een bougie veilig aan kunnen qua km totaal?