Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Ik kan zeer waarschijnlijk 2 weken eind juli, motor transalp700 en tent.
Twee ideeën:
1. Nordkapp via Zweedse oostkust en bij Kiruna doorsteken naar Noorwegen. Via Kirkenes-Jacobsgrenze en Rovaniemi terug via Zweden (had erover gelezen van @Tmanneke dacht ik). Of stuk Lofoten afh vh weer en energie. Dit zijn gebieden en sfeer buiten mijn comfortzone, ben nooit noordelijker dan Arhus geweest. Heb geen goretex-gear. Toch trekt mij dit aan en alvast wat streetview en itchi boots gezien in dit gebied. Heen en terug via puttgarden-rodby en de brug.
Nu en dan hutje huren om te drogen oid. Onderweg ook de offroad camping aandoen voor wat 'aanspraak' zeg maar. Gelezen van @Frazer.

Of, als "buienradar.zweden" dagenlang pokkeweer aangeeft...

2. Spaanse Pyreneeën, smokkelroute, Canfranc, motopark isabene en dan ook Banderas Reales. Misschien tentje laten staan bij Isabene en een nacht hotel nabij Banderas nemen.
Heenreis: peage tot ca Grenoble, dan de gorges de Nan in (begint 2km vd peage!!) en binnendoor naar camping moto Crest, kan in 1 dag.
Terug ook via Crest denk ik. In principe niet rijden aan de Franse kant van de Pyreneeën (al gezien) en niet terug door west of midden Frankrijk (al gezien). Doorwaaijas al gescoord op mp.

Heb nog goede heidenaus scout banden eronder. Voor de Nordkapp trip: wil ook wat semi instant eten meenemen van bijvoorbeeld decathlon. Heb al camping gaz twister of waterkoker. Ik hou van simpel en easy maaltijd.

Of de ACT route vanaf de Po vlakte stuk zuidwaarts?


Luxe keuze probleem....
Waarom niet via het merengebied van Finland als je toch naar Rovaniemi wil rijden? Is prachtig. En je kunt makkelijk van Kiel naar Helsinki varen.
 
Dit jaar gaat de reis met in totaal 6 motoren richting " The lake district ". We starten begin mei , thuis ( omgeving Gent ) , rijden naar Rotterdam en nemen de nachtferry op Hull en dan de UK door naar de lake district.
Het is weer iets anders georganiseerd dan de 2 vorig jaren.
2 jaar geleden hadden we de 6 motoren op 2 aanhangers geladen en zijn naar de voet van de Franse pyreneeen gereden. Daar hebben we de wagens achtergelaten om met bagage achterop een rondtrip door de pyreneeen te doen met elke nacht een andere B&B of hotel in de Spaanse pyreneeen en Andorra.
Vorig jaar vertrokken we met de motoren gewoon thuis richting st raphael, uiteraard door de Alpen en zonder autosnelweg. Onderweg zijn er diverse hotel of B&B's geboekt. Eindpunt St Raphael voor 2 nachten rust in een vakantiehuis van één van ons en terug weer diverse lokatie.
Dit jaar wordt er in de lake district wel een vaste uitvalsbasis geboekt van waaruit we diverse ritten plannen. T'is de UK, dus deze keer zal ik maar rekenen op regen, maar hopelijk prachtige landschappen en leuke wegen
 
Laatst bewerkt:
We (7 p) zijn op zoek gegaan naar een hotel in de regio Ardèche/Provence. De prijzen zijn om van achterover te vallen, 100€ per nacht in HP.
(Nee we gaan NIET in een tent liggen)
 
Met 7 personen allemaal een aparte kamer? Dus 700 euro per dag? Want dan kun je natuurlijk beter een dikke villa huren.
Nee, 1 persoonskamers zijn nog duurder.
Huis huren zal wel goedkoper zijn. Moeten we nog wel een meid voor in de keuken meenemen 😁
 
Een Gîte-d'Etappe...................?
Heeft Gîte-d'Etappe een website?
Ik ben ook geïnteresseerd, maar mijn Frans is niet zo goed. Als ik Google op Gîte-d'Etappe komt er van alles op me af, maar ik weet niet of dat is wat jij bedoelt.
 
Eind april begin mei.... even kijken welke week het weer het beste is.
425276710_7582652768432476_3232311462769127529_n.jpg
 
Half mei met Belgische vrienden naar de Eifel, 4 dagen.

Dan 2 dagen thuis. Dan 5 dagen Moezel met de groepsreis van Stelvio Motorreizen.

Verder wat ritten in de buurt en een weekend samen met broertje op de KTM.
 
Ik ga naar het drielandenpunt van Oostenrijk/Slovenië/Italië met trip motorreizen. Het wordt de eerste keer. Twijfel is nog wel om met een trailer die kant op te rijden of om zelf het hele pleuris eind te rijden op een naked.

Hoe train je voor zoiets qua zadelpijn en rechterpolspijn voor dat soort afstanden :?
 
Hoe train je voor zoiets qua zadelpijn en rechterpolspijn voor dat soort afstanden :?

Meer rijden waar mogelijk en zorgen dat je een goede lichamelijke conditie hebt.

Ik weet niet of je sport, maar anders volstaat simpel opdrukken ook om (o.a.) je polsen wat steviger te maken.

Trek je alsjeblieft niks aan van de mensen die zogenaamd 600.000 kilometer op een dag rijden en dan nog ff de Atlantische Oceaan over zwemmen.
 
Meer rijden waar mogelijk en zorgen dat je een goede lichamelijke conditie hebt.

Ik weet niet of je sport, maar anders volstaat simpel opdrukken ook om (o.a.) je polsen wat steviger te maken.

Trek je alsjeblieft niks aan van de mensen die zogenaamd 600.000 kilometer op een dag rijden en dan nog ff de Atlantische Oceaan over zwemmen.
Jep ik train kracht 3x in de week. Heb ergens in de auto nog zo'n polstrainer liggen, geen idee of zoiets zoden aan de dijk zet overigens. Maar veel rijden is wel mijn plan ja, ik ga ook al 2 weekendjes daarvoor en rijd woon werk dadelijk en lekker de weekendjes touren. Maar toch is het een heeeeeel lang stuk en daarna 5 dagen zo'n 250-300km per dag gaan rijden. En dan nog terug :]
 
Vorig jaar heb ik de Donau gevolgd tot in Roemenië.

Totdat ik daar door de achtervering van de FZ ben gezakt. Oog schokbrekerset brak af. :X
Zonder vering in iets meer dan 1 dag weer weer naar huis gereden.
Vervelend maar niet echt een ramp.
Enkele dagen later zat ik met de Blackbird in de Vercors. (F) Was ook leuk, maar niet het plan.

Plan is om deze zomer de trip te vervolgen vanaf plek waar ik toen ben gekomen.
Kortste weg daarheen, maar ook onderweg bezoek aan Bratislava en Boedapest.
Wat ik al van Roemenië heb gezien, beviel mij prima. Aansluitend via Bulgarije/ Servië weer deze kant op.
Ik denk een week of 4 weg te gaan zijn.

De FZ is er weer klaar voor.
Afgelopen winter kreeg ie een ris nieuwe onderdelen waaronder een gereviseerde schokbreker.
Rond de pinkster 1 week met de Blackbird naar Duitsland/ Luxemburg. (zie wel waar ik uitkom)

O ja, rond koningsdag nog 2 weken met een bustoer mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga naar het drielandenpunt van Oostenrijk/Slovenië/Italië met trip motorreizen. Het wordt de eerste keer. Twijfel is nog wel om met een trailer die kant op te rijden of om zelf het hele pleuris eind te rijden op een naked.

Hoe train je voor zoiets qua zadelpijn en rechterpolspijn voor dat soort afstanden :?

Gewoon rijden, gaat vanzelf over.
Motorrijders die met een trailer dat stukje gaan pakken, tja...

No pain, no gain..
 
Vorig jaar, nieuwe motor en na mijn eerste trip steeds een houten kont. Kleine investering gedaan bij Top Sellerie en op mijn tweede trip nergens meer last van gehad. Ieder lijf is anders en een motor is meestal standaard. Oftewel even de motor aanpassen zodat deze beter bij je past als je merkt dat je pijn krijgt. Een bureaustoel op kantoor is ook instelbaar, als deze alleen in de laagste stand kan staan dan loop je na een dag ook krom van de pijn.
Voor een stukje naar Oostenrijk een trailer pakken.... Kwam ooit met de Vespa (P200e uit 82) aan bij Baton Rouge in de Ardennen. 's avonds aan de bar zaten er een aantal die net al sik uit Oosterhout kwamen. Echter die hadden hun motoren op de trailer gezet voor dat hele eind. Ik had er net een rondje rondom de Sagrada op zitten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan