Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Ik ga naar het drielandenpunt van Oostenrijk/Slovenië/Italië met trip motorreizen. Het wordt de eerste keer. Twijfel is nog wel om met een trailer die kant op te rijden of om zelf het hele pleuris eind te rijden op een naked.

Hoe train je voor zoiets qua zadelpijn en rechterpolspijn voor dat soort afstanden :?
Rechterpols pijn, dat had je vroeger bij een Laverda, bij de moderne motors komt dat niet meer voor. Zadelpijn, ja misschien ander stuur er op zodat je niet zo rechtop zit. Werkt bij mij heel goed. En anders een trailer regelen,
 
Rechterpols pijn, dat had je vroeger bij een Laverda, bij de moderne motors komt dat niet meer voor. Zadelpijn, ja misschien ander stuur er op zodat je niet zo rechtop zit. Werkt bij mij heel goed. En anders een trailer regelen,

Mijn Tiger zat in het begin verschrikkelijk, pijn in mijn kont, niet normaal.
Na een paar 100km was dat weg, en is nooit meer teruggekomen.
Het went allemaal.

En ik vind oprecht dat je niet kan zeggen ik ga op motorvakantie!!! , als je daarna je het spul op een trailer zet.
 
Laatst bewerkt:
Ohja die had ik nog niet benoemd. Op mijn V-Strom had ik ook pijn in de pols. Dit kwam voornamelijk doordat er een knik zit in het stuur waardoor het stuur vanaf de handvatten iets naar binnen gedraaid stonden. Mijn pols stond daardoor naar buiten gedraaid in plaats van recht en dat veroorzaakte last in mijn polsen. Een rechter superbike stuur van ABM was de uitkomst en ik had er geen last meer van.
 
Ik ga naar het drielandenpunt van Oostenrijk/Slovenië/Italië met trip motorreizen. Het wordt de eerste keer. Twijfel is nog wel om met een trailer die kant op te rijden of om zelf het hele pleuris eind te rijden op een naked.

Hoe train je voor zoiets qua zadelpijn en rechterpolspijn voor dat soort afstanden :?
Mijn polsen heb ik nog nooit gevoeld.
Zelfs op de Blackbird, waar daarvoor wel vaker een stuurverhoger wordt opgezet, heb ik helemaal geen last.

Verder bestaat mijn training hooguit uit enkele ritten bij mij in de buurt.
In begin van het seizoen heb ik wel eens kramp in mijn been. Na een km of 500 is dat ook over.
Dan kan het gas erop. Een dagrit van 1000 tot 1500km+ is dan geen probleem meer.
 
Mijn Tiger zat in het begin verschrikkelijk, pijn in mijn kont, niet normaal.
Na een paar 100km was dat weg, en is nooit meer teruggekomen.
Het weet allemaal.

En ik vind oprecht dat je niet kan zeggen ik ga op motorvakantie!!! , als je daarna je het spul op een trailer zet.
Toch doen wij dat wel, ff alles op de aanhanger zetten en gaan. Als ik alleen ga dan eerst wat snelweg en dan de kleinere wegen opzoeken. Met beide heb ik totaal geen probleem mee.
 
Toch doen wij dat wel, ff alles op de aanhanger zetten en gaan. Als ik alleen ga dan eerst wat snelweg en dan de kleinere wegen opzoeken. Met beide heb ik totaal geen probleem mee.
Na alle jaren motorvakantie ben ik 1x geweest met de aanhanger.
Dat was naar Z.Engeland. Dat heb ik toen vooral gedaan vanwege het (mogelijk slechte) weer.
Enkele dagen hele dag regen. Was blij dat ik met de auto toch nog uitstapjes kon maken.

O ja, in de tent werd uiteindelijk ook alles klam.
Na enkele regendagen veel spullen niet in de tent maar in de auto bewaard.
Zo ook de lucifers. Wanneer er dan toch 1 moment zon was, konden deze snel drogen boven op het dashboard.

Het was dus handig in Engeland, maar een echte motorvakantie, dat is het eigenlijk niet.
 
Oh ik ben zelf helemaal niet van het macho no pain no gain (maar bij mij ontbreekt uiteraard de testosteron he). Ik ga voor de lol. En op de snelweg daarheen vind ik niet per se leuk. Dan ben ik maar gediskwalificeerd in de categorie ECHTE motorvakantie _O-

Thanks voor de tips trouwens allemaal :)
 
Oh ik ben zelf helemaal niet van het macho no pain no gain (maar bij mij ontbreekt uiteraard de testosteron he). Ik ga voor de lol. En op de snelweg daarheen vind ik niet per se leuk. Dan ben ik maar gediskwalificeerd in de categorie ECHTE motorvakantie _O-

Thanks voor de tips trouwens allemaal :)

Tja, in mijn beleving ben je dan een beetje een wannabe, sorry.
Wel willen maar het moet niet te moeilijk worden.
Snowflake Adventure 🤣🤣 ( meen ik niet maar vond hem wel grappig ).

Snelweg moet je sowieso mijden.
Je navi op spannende route zetten en gaan met die banaan.
 
Ja ik dus op mijn lesmotor wel, MT07, als we de les op de snelweg volledig deden. Toen dacht ik al, ah, dit moet ik trainen. Wellicht bij mijn eigen motor niet dadelijk en is het een non-probleem.

Polsen trainen is naar mijn idee moeilijk, misschien enkel je zithouding, maar dat is op een motor vaak niet zo makkelijk.

Ik heb een SS weg gedaan omdat mijn polsen het niet fijn vonden.
 
Oh ik ben zelf helemaal niet van het macho no pain no gain (maar bij mij ontbreekt uiteraard de testosteron he). Ik ga voor de lol. En op de snelweg daarheen vind ik niet per se leuk. Dan ben ik maar gediskwalificeerd in de categorie ECHTE motorvakantie _O-

Thanks voor de tips trouwens allemaal :)
Goeie reactie 😃
Ik zou zelf lekker de motor op de aanhanger zetten voor het saaie stuk snelweg.
 
Dan maar een wannebe
Altijd leuk om te lezen dat mensen zichzelf als het ijkpunt nemen en commentaar hebben op een ieder die besluit het anders te doen.
Komende zomer heb wil ik in Oostenrijk rijden en heb maar een week
Fysiek trekt mijn rug het niet om 1000 km op een dag te rijden, dus erheen met een trailer
Wannebe?, das geen motorvakantie?
Dat maak ik helemaal zelf wel uit
Doen waar jezelf blij wordt en lekker belangrijk wat de rest er van vindt
 
Dan maar een wannebe
Altijd leuk om te lezen dat mensen zichzelf als het ijkpunt nemen en commentaar hebben op een ieder die besluit het anders te doen.
Komende zomer heb wil ik in Oostenrijk rijden en heb maar een week
Fysiek trekt mijn rug het niet om 1000 km op een dag te rijden, dus erheen met een trailer
Wannebe?, das geen motorvakantie?
Dat maak ik helemaal zelf wel uit
Doen waar jezelf blij wordt en lekker belangrijk wat de rest er van vindt

Je mag het ook zelf weten, prima toch.
Ik heb enkel mijn mening gegeven.
En als ik daarmee op teentjes trap, so be it.
 
Ja, wanneer gaat het eindelijk eens droog worden????
En iets warmer, mijn garage is namelijk niet overdekt en ik heb nog zat te doen voordat ik op pad kan met mijn voor 250 euro aangeschafte Honda...


Zonder ABS....🤗
 
Tja, in mijn beleving ben je dan een beetje een wannabe, sorry.
Wel willen maar het moet niet te moeilijk worden.
Snowflake Adventure 🤣🤣 ( meen ik niet maar vond hem wel grappig ).

Snelweg moet je sowieso mijden.
Je navi op spannende route zetten en gaan met die banaan.

Ja, sorry, ik snap zelf niet zo goed waarom het per se moeilijk zou moeten zijn? Nogmaals, ik ga voor de lol en niet voor de stoer/moeilijk/prestatie. In mijn leven is niet alles een wedstrijd om 'erbij te horen' iig. En snelweg mijden is leuk, maar ik wil mijn resterende vakantiedagen niet daaraan opmaken, ik heb ook nog een man en kind waar ik mee op vakantie moet wil en een week alleen is al een luxe met een klein kind ;)
 
Ja, wanneer gaat het eindelijk eens droog worden????
En iets warmer, mijn garage is namelijk niet overdekt en ik heb nog zat te doen voordat ik op pad kan met mijn voor 250 euro aangeschafte Honda...


Zonder ABS....🤗
Jij ging geloof ik mee doen met de 500 euro uitdaging of zo iets. Zoiets heb ik vorig jaar gedaan met een honda cb500, wel alleen oppad geweest natuurlijk, toen bagger weer in de Alpen, rond je Duitsland gedaan. 10 min regen gehad.

In ieder geval veel plezier.
 
Mijn Tiger zat in het begin verschrikkelijk, pijn in mijn kont, niet normaal.
Na een paar 100km was dat weg, en is nooit meer teruggekomen.
Het went allemaal.

En ik vind oprecht dat je niet kan zeggen ik ga op motorvakantie!!! , als je daarna je het spul op een trailer zet.
hahaha ik vindt die 1180km naar tirol echt geen plezier kmters zelfs niet binnendoor ik wil daar 7 dagen top fun hebben ;)
Dus 2 motoren op de trailer en cruise control in de auto aan
zeker met kamperen is een auto mee nemen echt wel ideaaal
 
Ik heb anderhalve week geleden opnieuw een Ducati gekocht, dit keer een Monster 1200. Dus ik ben dan moreel min of meer verplicht naar het WDW2024 te gaan. :+ De heenroute is al klaar. Nog meer Ducatirijders die dan die kant opgaan?
Ik zal trouwens een denken over een andere forumnaam, alhoewel ik die dikke Bandit nog steeds heb.
 

Bijlagen

  • Route_heen.png
    Route_heen.png
    174,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan