Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

WCM volgend jaar met V6!

Ocampa

MF veteraan
29 jul 2002
4.258
682
Breda
bron: crash.net

WCM dus volgend jaar met een V6-machine. Het zal mij benieuwen!
 
Gaaf,hopen dat hun budget ook groot genoeg is om een ""snelle" V6 te bouwen.
 
ondanks dat Peter Clifford twee jaar geleden alleen de lachers aan zijn zijde had toen hij het R1 project lanceerde, doet ie het vooralsnog beter dan dat andere niet-fabrieksteam van ene K.R.

Vooralsnog heb ik hier dan ook meer vertrouwen in dan in dat hele Prutston Proton team.
 
Idd , wcm zit al tijden een yamaha blok in.
En er staat blata , blata wel bekent uit de minibike wereld en maakt zelf minibike blokken (alleen nog 2 takt voor zover ik weet)
 
WCM staat voor welk bedrijf? honda? want als dat zo is.. is het de nieuwe VFR..
World Championship Motorsports..

http/www.harriswcm.com/index.htm



Tenzij ze in zee gaan met KTM, wie weet wat er dan weer mogelijk is
 
Tenzij ze in zee gaan met KTM, wie weet wat er dan weer mogelijk is
In alle eerlijkheid? Ik denk dat het nooit wat gaat worden met KR Sr in de GP's. Hij heeft wel altijd hard geroepen en heeft wel altijd veel (lees: heeeeeeel erg veel) geld ter beschikking gehad, maar nog nooit iets gepresteerd. Ik denk dat KTM daar ook weinig verandering in kan/zal brengen. Daarbij: als KTM blokken gaat leveren aan KR, dan is de kans reeel dat Proton zich zal terugtrekken. Zonder geld zal KR ook niet veel kunnen doen en ik heb nou niet het idee dat KTM financieel zo sterk staat dat ze het MOTOGP avontuur zelf kunnen bekostigen.
 
Als KTM geld had deden ze het onder eigen beheer.

En voor WCM is het in ieder geval beter nieuws dan wat ze tot nu toe hadden in de MotoGP. Ze vechten met zeer beperkte middelen en scoren zelfs wat puntjes. Niet dat ik veel verwacht van Blata, (ik ken dat zelfs niet...) maar iets is beter dan niets. Ik hoop dat ze met die firma vorderingen kunnen maken, en aansluiten bij de middenmoot, al zal dat wel niet voor volgend seizoen zijn. Het zou me zelfs verwonderen moesten ze er volgend seizoen al wedstrijden mee rijden, want de 107% is nog steeds geldig in de motoGP.
 
dacht dat het volgend jaar van 24 naar 22 liter ging, met een v6 lijkt me dat toch problemen te kunnen geven, maar ze zullen het wel berekend hebben
 
Het schijnt dat Matsudo gepolst is door Clifford om volgend jaar de WCM machine te gaan berijden. Mogelijk als testrijder en dan in 2006 op de productiemachine in de MotoGP?
 
ik denk dat die V6 heel echt belabberd is, tja een eencilinder minibike bedrijf in huren om meet te helpen met een 6 cilinder motor is niet echt bepaald een slim taktiek.
Maar honda is bezig met een V3 voor meer benzine besparing.
 
ik denk dat die V6 heel echt belabberd is, tja een eencilinder minibike bedrijf in huren om meet te helpen met een 6 cilinder motor is niet echt bepaald een slim taktiek.
Maar honda is bezig met een V3 voor meer benzine besparing.

DUS?!?! Ze zijn ook (grotere) straatmotoren aan het ontwikkelen, dus je weet niet wat voor technologie ze in huis hebben (als buitenstaander)....

Maar het zal mij inderdaad benieuwen... allemaal mooie beloftes en uiteindelijk... kijk maar naar de Drysdale V8 bijvoorbeeld die er ook niet is gekomen...