Webshops: TEMU en Aliexpress. Wie heeft er ervaring mee?

JeffreyB.

MF'er
28 feb 2024
42
28
Vlakbij Rotterdam
Hallo allemaal,

Op AliExpress en TEMU zijn er aardig wat onderdelen te vinden voor bijvoorbeeld een KTM Duke 890.
Ook kun je er (namaak?) motorkleding vinden.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het kopen van bijvoorbeeld van CNC dingen, valdoppen, tail tadies, kleding, remhevels, stickersets etc?


Zo ja, laat dan ook weten van je van de kwaliteit vindt, hoe lang het duurde tot het binnenkwam, enz.
 
nog 1 dagje wachten ;)

"Iedereen die minimaal 30 dagen is geregistreerd én minimaal 30 motorgerelateerde posts heeft geplaatst heeft toegang tot dit forum."
 
Het onderwerp staat inderdaad in het subforum ' offtopic ' , je hebt al wel 37 berichten geplaatst.

Bij rem en koppelings hendels heeft men overigens vaak problemen doordat de hendel Te universeel is en daardoor niet altijd helemaal vrij komt of speling heeft etcetera.

Maar dat is meer een verschil tussen oem,rizoma,LighTec en alle ' 20 euro voor een set hendels ' merken.

Dat ze misschien wel uit dezelfde fabriek komen houd niet in dat men zonder kennis van een correcte werking, een hendel kan monteren waarbij de opgebouwde druk op de rem niet automatisch weggaat of de koppeling niet volledig loskomt omdat de hendel het handvat raakt, wat pas nog aan de hand was in een topic met een Triumph Speed Triple ( uit mn hoofd) .

En alsjeblieft geen reacties met hoe jij het zegt kan niet, het gaat ( nu ff) om het principe ☺️
 
Ik zou nooit een functie (mechanisch of veiligheid) onderdeel van Ali, TEMU, wish of wat voor chinese marktplaats dan ook bestellen. Ze zijn zo goedkoop voor een reden.
 
Zoals jij het zegt kan niet!

:+ :+*O*:+
56ab38d9d41f5082dac757e85aa7471e.gif


Dream the impossible dream *O*
 
Ik zou nooit een functie (mechanisch of veiligheid) onderdeel van Ali, TEMU, wish of wat voor chinese marktplaats dan ook bestellen. Ze zijn zo goedkoop voor een reden.

Onderbuik gevoelens.
Je kunt het net zo goed omdraaien, waarom zijn de bekende merken zo achterlijk duur?
 
Onderbuik gevoelens.
Je kunt het net zo goed omdraaien, waarom zijn de bekende merken zo achterlijk duur?
Die hebben een reputatie omhoog te houden. De kosten zullen zeer zeker in de naam zitten, QA, en allerlei verzendkosten om het al in Nederland te krijgen. Het blijft een persoonlijke keuze van mij om functie onderdelen niet van dat soort website te laten komen; al vaak genoeg bij andere dingen gezien dat het uiteindelijke product niet helemaal is wat er op de website beloofd werd. Sommige zaken zullen gerust uit dezelfde fabriek komen, maar dat kan je vantevoren ook niet zien.

<Edit> en loonkosten zoals @Janbros aangeeft.
 
Ik zou nooit een functie (mechanisch of veiligheid) onderdeel van Ali, TEMU, wish of wat voor chinese marktplaats dan ook bestellen. Ze zijn zo goedkoop voor een reden.
Waarna doorgaans de discussie volgt ' alles aan een motorfiets heeft met veiligheid te maken '

Maar hij vraagt over een recente KTM.
Ik had op mijn oude xj750 zoveel mogelijk Ali Express dingen gemonteerd, koppelingsplaten en remblokken en remleidingen.
Altijd met veel plezier ( hard) op gereden zonder problemen.

Er is nu ook een topic waarbij iemand vraagt wat hij hoort terwijl zijn open motorblok draait en het beetje olie wat er nog inzat op de stoep ligt, maar nog wel meer voorbeelden van gebrek aan kennis bij het sleutelen.

En zoals in m'n eerdere reactie, er komen al tientallen jaren prima producten uit China, maar de crux/ grootste verschil is de ( eind) controle.

Laatste voorbeeld, van die mensen die vragen of iets een Echte Akrapovic is, los van de prijs 🤷🏼‍♂️ .
Als je dat zelf niet kan of wil zien, snappen of begrijpen, koop het dan gewoon als het je aanstaat wat je ziet, los van de sticker of label.
 
Mijn valbeugels en de lampjes daarop komen van ome Ali. Ook de carterbeschermer is Chinees. Dat is immers enkel een stuk alu plaat. Lampjes werken vooralsnog prima, en de valbeugel moest ik eerst ff passend maken. Zo lang het geen veiligheidsonderdelen of mechanische dingen zijn, zal het wel loslopen.
 
Onderbuik gevoelens.
Je kunt het net zo goed omdraaien, waarom zijn de bekende merken zo achterlijk duur?
Als je een beetje benul hebt kan je prima zien hoeveel A merken kwijt zijn aan sponsoring en reklame.
Als sponsors actief zijn in iets wat je supergaaf vind, bijvoorbeeld the Isle of Man, zou dat opzich al een reden kunnen zijn om dat merk van dat product te kopen.

En bijvoorbeeld cd branders of dvd brander s waren in het begin 20 keer zo duur dan wanneer het gemeengoed was.

Wat ook een argument voor het R&D verhaal kan zijn, maar de productie en grondstoffen wijzigingen nauwelijks. Dat laatste is tegenwoordig transparanter door internet en toegang tot de rechtstreekse handel in China.
 
Het is een stuk goedkopen om iets na te maken als iets zelf te ontwikkelen
Het is ook opmerkelijk als je in een fabriek ( duizenden) sensoren maakt die verkocht worden aan de afnemer voor een euro of 5 en je later bij de Honda dealer ziet liggen voor 120 euro, voor een scooter.

Misschien dat het een jaar of 40 geleden een gebruikelijke jongensdroom was om iets uit te vinden wat iedereen dagelijks gebruikt en jou ondertussen miljoenen in het laatje bracht, maar de laatste jaren zijn de rijken 2 keer zo rijk geworden 🤷🏼‍♂️ .

Ik vind dat ik daar vraagtekens bij mag zetten als er nog duizenden mensen enthousiast aan meerdere kinderen beginnen.

Lekker offtopic voor een remhendel topic 😜
 
Wat dacht je van die plastic fasteners waarmee je plasticdelen vastklikt…ik koop gelijk een hele assortimentsdoos voor nog geen tientje ipv per stuk bij de dealer… :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan