Wederom banden (all/offroad)

Sahara's zijn k....
Heb ik ook gehad rij nu met T63 van michelin en in de regen rijden ze even vertrouwt.
Met de sahara's heb je absoluut geen grip in het zand ook doet de naam anders vemoeden.
Daarom overgestap op T63.
 
Lijkt me ook wel 's leuk, beetje allroad met m'n Twin. Ik heb zo goed als geen off-road ervaring maar kan allicht eens een poging wagen. Wist trouwens niet eens dat er in Olland mensen zijn die met een allroad van het asfalt gaan....


Moet je eens kijken op www.ferdw.net, zijn een stelletje twin (e.a :? ) rijders die meer km maken naast de weg dan er op...
 
Sahara's zijn k....
Heb ik ook gehad rij nu met T63 van michelin en in de regen rijden ze even vertrouwt.
Met de sahara's heb je absoluut geen grip in het zand ook doet de naam anders vemoeden.
Daarom overgestap op T63.

Hmmm, ik hoor toch hele andere - subjectieve natuurlijk - ervaringen.
Zal eens kijken of die T63 evt. geschikt is voor de GranCandy® :)
 
Ik heb de Sahara 3 (stadaard op de Dakar) nog niet op all-road ondergrond gehad, maar ik denk dat het een prima compromis band is (hij doet het in iedergeval prima op de weg en zal tot redelijke paden nog wel overleven). Heb nu onder mijn Funduro TKC80 van Conti en die zijn idd ongeveer in elke maat te krijgen. Ik vind ze prima rijden voor een all-road en ja je moet je motor veel nadrukkelijker de bocht in sturen, maar over grip geen klachten: noch op nat asfalt noch in de modder.
 
Hmmm, ik hoor toch hele andere - subjectieve natuurlijk - ervaringen.
Zal eens kijken of die T63 evt. geschikt is voor de GranCandy® :)

Tja inderdaad subjectief, maar ook met T63 ers kun je vast komen te zitten.
Maar de grens ligt een stukje verder.
 
Ben naar de motorzaak geweest voor de TW302 maar die was niet leverbaar in 17inch. Toen de wat duurdere TKC 80 genomen.

Wanneer ze gemonteerd zijn laat ik het wel even weten. Alvast iedereen bedankt voor de discussies over banden, zonder dit had ik nooit geweten welke ik moest kiezen.
 
ik wou me ff aanmelden voor een al-road route,ik lees het wel wanneer die van start gaat ;)
Nah ... echt sprake van "keuze" had ik niet, geloof ik. Óf een Tourance of Anakee, en anders de TKC ;)
Qua profiel gaat nog altijd m'n voorkeur uit naar de Sahara's.
Maar ik durf 'm nu wel aan om hem ook achter erop te gooien.

Ik heb al eens een off/allroadcursus bij Seppie gedaan; ik denk da'k nog maar eens terug ga :9
Sowieso ben ik aan 't proberen een allroad-route rond/vanuit Apeldoorn op te zetten. Het begin is er al :9
 
Ach, zo'n geoefend OTR-rijder ben ik zelf ook niet hoor.
'k Voel me nu echter welhaast verplicht die route af te maken :-)
 
Hello Mister Gran Candy,

Ik begon deze topic met de gedachte nu eens de ultime allroadband te vinden en ik eindig met een mooi ritje rond A`doorn !

Doe er nog 2 rijders bijzetten op je goede voornemenslijstje voor 2005
(en dan niet de BDMritten kopieren hè ;) )

Groeten,
LEO
 
Hoewel BDM letterlijk bij mij om de hoek zit, ben ik toch zelf e.e.a. aan het uitpuzzelen. Maar heb wel geduld, ben erg druk momenteel :)

Kan echter niet garanderen dat ik soms dezelfde stukkies uitzoek ;)

Overigens wil ik het wel kleinschalig houden.
 
Hoewel BDM letterlijk bij mij om de hoek zit, ben ik toch zelf e.e.a. aan het uitpuzzelen. Maar heb wel geduld, ben erg druk momenteel :)

Kan echter niet garanderen dat ik soms dezelfde stukkies uitzoek ;)

Overigens wil ik het wel kleinschalig houden.


he GranCandy misschien moeten we eens een zondag afspreken in 2005 en kunnen we de omgeving onder de A1 verkennen. Ken daar aardig al wat wegen/paden en kan je zeggen daar zitten leuke stukken bij.

Gisteren nog weer leuk wat km's gereden en telkens kom ik weer nieuwe stukken tegen ben ze aan het in tekenen op de kaart om zo eens een route uit te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan