Weekendje Luxemburg/Duitsland

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Lekker last minute, maar toch had ik zoiets van, laat ik gewoon gaan.
Geen zin om te werken, wel om te rijden.

Echter, dit gaat het eerst worden dat ik alleen ga, dus ik moet ook zelf de routes verzorgen.
Ik vertrek vrijdag al, en kom maandag weer terug, dus ik heb voor 2 dagen rondreizen wat gemaakt, maar ik heb geen flauw idee of het een beetje goed is.
De routes zijn gemaakt in basecamp.

Kan iemand deze toevallig even checken en zijn professionele 8-) mening erover geven.

ps. als hier al een topic voor was hoor ik het graag

Edit:
Even geupdate met wat tips van her den der
Weekendje Luxemburg & Duitsland V2.gpx
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de RurStausee is het overal wel mooi. Kijkwel uit met te hard rijden want er zijn speciale motorteams met video BMW 's onderweg die flinke boetes uitdelen!
 
Vanaf de RurStausee is het overal wel mooi. Kijkwel uit met te hard rijden want er zijn speciale motorteams met video BMW 's onderweg die flinke boetes uitdelen!

Dat valt best wel mee.
Pakkans is klein
boetes zijn lager dan in Nederland
Duitse politie is doorgaans zeer coulant (al enkele malen zelf ervaren)
 
Dat valt best wel mee.
Pakkans is klein
boetes zijn lager dan in Nederland
Duitse politie is doorgaans zeer coulant (al enkele malen zelf ervaren)
Boets liggen idd lager, maarrr...
OP de duitse tv eens een uitzending gezien over 3 ned scheurneuzen die het wel heel bont maakten hoor. Ze hadden 3x een overtreding begaan en moesten maar liefst 1200,- per persoon cash aftikken.
Lekker weekendje scheuren dus...koekoek...
 
Boets liggen idd lager, maarrr...
OP de duitse tv eens een uitzending gezien over 3 ned scheurneuzen die het wel heel bont maakten hoor. Ze hadden 3x een overtreding begaan en moesten maar liefst 1200,- per persoon cash aftikken.
Lekker weekendje scheuren dus...koekoek...

Ja en.. dan heb je een uitzending gezien over een extreem geval. Dat is toch niet representatief voor de gemiddelde rijder/overtreding.
Dergelijke extremen kun je elke week op wegmisbruikers zien.
Het verandert niks aan het feit dat de boetes in Duitsland lager zijn en de pakkans kleiner is (ze flitsen van voren ivm identificatie bestuurder) dan in Nederland. :?
 
(ze flitsen van voren ivm identificatie bestuurder) dan in Nederland. :?

Toch net een schrijven binnen met een foto van voren maar ze weten wel mijn kenteken, opgevraagd bij het RDW schrijven ze.
Dus denken dat van voren flitsen geen enkel risico geeft is niet meer overal het geval.
Verwacht dat ze ook continu video opnemen en dan bij een motor naderhand de beelden raadplegen.
Weet alleen niet of dat rechtsgeldig is....
 
Toch net een schrijven binnen met een foto van voren maar ze weten wel mijn kenteken, opgevraagd bij het RDW schrijven ze.
Dus denken dat van voren flitsen geen enkel risico geeft is niet meer overal het geval.
Verwacht dat ze ook continu video opnemen en dan bij een motor naderhand de beelden raadplegen.
Weet alleen niet of dat rechtsgeldig is....

Heb ik vorig jaar ook gehad in Dld, van voren geflitst maar wel een bekeuring in de bus (met foto).
 
Vraag me af hoe ze dat gaan doen als er 30 motoren van een merk-club voorbij komen.
Dan zijn er mss wel 15 man die een zwart jack aan hebben. Wie is de echte dader.......?
 
Zo ondertussen weer een dagje thuis, en wat heb ik genoten.
Zo goed zelfs, dat de kans zeer aanwezig is dat ik het laatste weekend van Juli weer die kant op trek, alleen dan gaat de partner mee achterop.

Voor nu, even een kort verslag.
Dag 1

Zo rond half 11 was het tijd om te vertrekken, motorpak aan, motor de garage uit en starten maar.
De katjes nog even gedag gezegd en vertrokken. Snelweg eerst, saai maar het vordert.
Het weer is degelijk, niet super maar ook niet slecht.

Bij Eindhoven rijd ik dan de 1e file in, het was wel een beetje te verwachten, echter met de zijkoffers ben ik breder geworden dan mijn stuur, en het filerijden gaat niet zo lekker vlot, ik besluit om een pauze in te lassen en een peukje te doen.
Ik had beter door kunnen rijden bleek, want toen m'n peuk op was en ik afgewaterd was, kon ik weer rustig doortuffen op de snelweg, filerijden was er niet meer bij.

Tot een paar kilometer verderop, echter kwam er een groep van +/- 10 motoren aan, die liet ik voor en ik tufte er lekker achteraan, toen had ik voldoende ruimte.
Na Eindhoven gooiden zij het gas erop, en ik vond 130 wel prima, ik had de tijd.
Bij Maastricht nog even de laatste pitstop voor ik Duitsland in ga.

Niet ver over de grens duik ik de snelweg af, en besluit ik in Roetgen te tanken voor duitse prijzen en even te genieten van het weer.
Daarna rijd ik door, tijd voor de eerste bergwegen, het weer is heerlijk en het asfalt is goed.
De bandjes zijn warm en ik begin weer gewend te raken aan het rijden in de bergen.

Ik stop even om een foto te maken, het is weer heerlijk om terug te zijn hier.



De bochtige wegen zijn weer heerlijk en ik laat me helemaal opgaan in de natuur.
Hier en daar kom ik door een dorpje tegen wat wel uitgestorven lijkt, best lastig als je wat te eten wilt.

Op een kilometer of 80 van echternach kom ik dan eindelijk een hotel/restaurant tegen wat open lijkt te zijn, en ik vraag hier om een bord friet (met maar 1 vork Borisz ;) ) Erg lekker, maar iets te gekruid alleen.
Buiten gekomen zijn er 2 Nederlanders aangekomen en ik maak even een babbeltje terwijl ik m'n peuk op rook. Ze zijn ook pas vandaag vertrokken maar hebben wel wat regen gehad.
Ik prijs mezelf weer even gelukkig dat ik niks heb gehad en besluit weer verder te rijden.

De kilometers gaan erdoorheen naarmate ik Echternacherbrück nader, en eenmaal aangekomen op de camping vraag ik of ze nog een plekkie vrij hebben in mijn beste duits, dat hebben ze wel, zat zelfs.
Terwijl ik het kaartje aan het invullen ben ziet de beheerder mijn woonplaats, "Ah Nederlands zegt die".
Het blijkt ook een Nederlander, dat maakt het allemaal wat gemakkelijker.
Ik mag zelf kiezen waar ik ga staan, het trekkersveldje of tussen de campers, ik zeg doe maar campers, dat is wat gezelliger (ik ben tenslotte maar alleen). Een betere keus was het trekkersveldje bleek later, maar dat komt nog.
Ik zet m'n tentje op en ga maar eens wat eten, wat ondertussen is het al 7 uur.
De italiaan is goed te eten, en voor 14 euro zit ik weer vol. Een oudere man die op de camping zit ging er ook heen, daar heb ik dus de hele avond mee zitten babbelen, erg gezellig zo!

's avonds duiken we nog even de kantine in, Voetbal kijken naar Belgie Wales. Gezien de hoeveelheid belgen op de camping was het er lekker gezellig druk. Maar na verlies druipen we allemaal weer af. Ik kruip lekker m'n slaapzak in en lig zo te slapen. Op naar de volgende dag!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan