Via de zoek-functie NIET gevonden . Wel 60 CDI onderwerpen maar geen antwoord op mijn brandende vraag...
CDI (AC unit) voor een Honda CN250 Elite.
Maar zal in het algemeen voor iedere (ac) CDI gelden..
Geen vonk , dan als eerste de weerstand gemeten van :
Generator spoel , binnen specificatie , 120 Ohm
Trigger spoel , binnen specificatie , 110 Ohm
Dan zegt HONDA , wissel de CDI ; werkt nog steeds niet.
Dan spanning gemeten met electrostart , meter op wisselspanning :
Generator 45 volt
Trigger 150 mV
Gemeten met multimeter Fluke 77 en Aldi meter , zelfde resultaat.
Zijn dit goede waarden ? Vooral de trigger puls lijkt me erg laag , zelfs realizerend
dat voor een meting slechts enkele graden van de 360 worden gebruikt.
Wat kan ik in het algemeen verwachten als spanningen ?
Graag slechts ECHT gemeten resultaten...
En wat is echt nodig om die CDI dingen goed te laten ontvlammen ?
CDI (AC unit) voor een Honda CN250 Elite.
Maar zal in het algemeen voor iedere (ac) CDI gelden..
Geen vonk , dan als eerste de weerstand gemeten van :
Generator spoel , binnen specificatie , 120 Ohm
Trigger spoel , binnen specificatie , 110 Ohm
Dan zegt HONDA , wissel de CDI ; werkt nog steeds niet.
Dan spanning gemeten met electrostart , meter op wisselspanning :
Generator 45 volt
Trigger 150 mV
Gemeten met multimeter Fluke 77 en Aldi meter , zelfde resultaat.
Zijn dit goede waarden ? Vooral de trigger puls lijkt me erg laag , zelfs realizerend
dat voor een meting slechts enkele graden van de 360 worden gebruikt.
Wat kan ik in het algemeen verwachten als spanningen ?
Graag slechts ECHT gemeten resultaten...
En wat is echt nodig om die CDI dingen goed te laten ontvlammen ?