Weer een startprobleem-topic (Z750 2007)

RonP

Die hard MF'er
14 sep 2011
305
122
Vinkeveen
Hoi allen,
Ja weer een, staat er vol mee laatste tijd. Alvast excuses voor het lange verhaal maar dan is het maar duidelijk (hoop ik:P)
Afgelopen zaterdag wilde ik met m’n vriendin stukje rijden op haar Z750 (2007). Een week ervoor ongeveer had ik hem nog gestart, zonder problemen. Afijn, zaterdag startte hij dus niet maar kon hem aanduwen. Van plan om multimeter te halen maar niet meer van gekomen, vermoede dat hij wat lekspanning zou hebben op de USB (is wel met aan/uit schakelaar) en de week net te lang was geweest. We hebben ongeveer 2uur gereden en onderweg bij stops geen problemen.
Zondag ochtend (+- 17u na terugkomst laatste rit) weer niet starten... oké dus toch wel erger dan ik dacht dus multimeter besteld, kon er toch pas vandaag mee aan de gang. Maandag avond aan de druppellader gedaan en de usb los gekoppeld van de accu, dinsdagochtend eraf gehaald en dinsdag avond even testen: gewoon starten en lopen. Nu dus goed geladen, dan toch lekspanning op de USB dacht ik dus zal morgen wel lukken.... helaas vanmiddag weer niet startten.

ook eindelijk de multimeter binnen dus ben gelijk gaan meten. 12.3 volt met alles aangesloten en contact uit en ook met de Polen los 12.3 dus geen lekspanning. Bij het proberen te starten zakte die naar 5-6volt (startte niet). Het algemeen accu topic zegt dan: accu vervangen. Maar de accu was natuurlijk niet volledig geladen dus weer aan de druppellader en ik wilde uitsluiten dat het iets anders is.
Nu heb ik vanavond opnieuw gemeten dus met volle accu: 12.8 volt stil staand. Zakt naar 10volt met starten en hele toeren bereik +- 14volt. Dat zou betekenen dat er dus niks mis is :?.
Ik heb nu wel al een accu besteld (gelijk maar over naar lithium-ion), dus die ga ik sowieso proberen, met meten. Maar zal dit het ook zijn of kan ik beter eerst ergens anders naar kijken?
 
Oplossing
A
Die accu is wel verzwakt. Terugval tijdens starten naar 10v kan nog. Maar 5 of 6...

Kan zijn dat je met laden nog wat tijd gerekt hebt hoor. De waardes er na zijn prima.
Die accu is wel verzwakt. Terugval tijdens starten naar 10v kan nog. Maar 5 of 6...

Kan zijn dat je met laden nog wat tijd gerekt hebt hoor. De waardes er na zijn prima.
 
Oplossing
Terug
Bovenaan Onderaan