weerstand ledverlichting

maximus288

Die hard MF'er
1 nov 2008
578
0
Landgraaf
hallo
bij het sleutelen aan de achterkant van mijn monster is de kentekenplaathouder gevallen en heeft een kabeltje uit de weerstand van de ledvelichting getrokken deze is nu niet meer aan te sluiten.
de ledverlichting is van een rizoma kentekenplaathouder fox.
mijn vraag is welke weerstand zou ertussen moeten en waar kan ik die kopen liefst online er staat niets op dat kunststof kasje [weerstand] en ik weet ook niet de waarde van het ledlampje het lijkt er maar 1 te zijn.
ik heb ook al de dealer van rizoma aangeschreven maar daar heb ik na een week nog steeds niets van gehoord ik ben bang dat dat een lange en naar verhouding dure weg gaat worden mischien dat iemand een betere oplossing heeft alvast bedankt
mvg peter
 
Bij die "Fox" kentekenplaathouder zit als het goed is deze verlichtingset. Afgelopen week zo'n zelfde houder incl. die High-Power LED op m'n R6 gezet en daar zat die weerstand keurig met een stekker verbinding als los onderdeel bij.
Het lijkt me dat je dat kabeltje met weerstand en stekkertjes dus óók wel los moet kunnen krijgen omdat er per motormerk een ander soort stekker aan zit en dat hele weerstandje meestal niet door de kabeldoorvoergaten past.

Heb je het al geprobeerd om via die site (contact) te achterhalen óf ze dat kabeltje los kunnen/willen uitleveren? Een nieuwe set bestellen à €36,- is ook weer zoiets.....

Als je hier een week eerder mee was gekomen dan had ik het nog wel even willen na meten ... maar nou moet ik m'n hele undertail er weer voor gaan afschroeven, en da's me net even te veel gehobby :(
 
Laatst bewerkt:
ik heb een andere rizoma dealer om info gevraagd [waar ik de plaathouder ook gekocht heb] bij mij redelijk in de buurt.
dit schiet niet echter op en ik weet dat men ook zelf die ledjes kan maken bv autotuning.
ik heb diverse sites bezocht maar een dergelijke weerstand met kabels eraan die ik tussen het lampje en de voedende kabels kan zetten ben ik nog niet tegengekomen.
voor ledknipperlichten ben ik ze wel tegengekomen maar ik weet niet zeker of ik daar wat aan heb omdat die de knippersnelheid beinvloeden.
groet peter
 
Die twee linkjes in m'n vorige post zijn van de importeur van Rizoma voor Nederland en België. Als je op dat "contact" linkje klikt dan staat daar ook een telefoonnummer bij zodat je ze maandag zou kunnen bellen. Daar kunnen ze je waarschijnlijk zó vertellen óf dat weerstandje ook los te verkrijgen is en anders zullen ze je misschien wel aan de specs van dat weerstandje kunnen helpen zodat je bijvoorbeeld bij Conrad.nl een vervangende weerstand kunt bestellen.

Maar misschien heeft er hier op MF wel iemand zo'n set onder de kerstboom gevonden en kan 'ie het weerstandje even simpel doormeten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan