Wegligging sv650n 2003

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Ik heb nu een 5000 km gereden met m'n sv'tje en ben op zich vrij tevreden over de sv maar hij glijdt nogal over z'n banden weg. Zeker als de hellingshoek vrij groot is, ga ik daarentegen naast de motor hangen en hou ik m'n knietje op de grond dan reageert ie wel vrij voorspelbaar en glijdt ie niet zo. Ik heb hyperpro vering eronder laten zetten .
Ik was de eerste sv met zo'n setje dus het is door hyperpro op mijn motor ontwikkeld, je zou dan denken dat de vering wel ok moet zijn. Ze hebben hem ook iets door z'n vorkpoten laten zakken zodat ie minder opricht bij remacties in een bocht. Ik moet zeggen dat de vering wel vrij hard is, zeker omdat ik maar 60 kilo weeg.
De standaard banden zitten er nog op ==> Dunlop 220.

Wat kan ik nog doen om dat glijden te verminderen?
1 veervoorspanning verminderen?
2 andere banden?
3 ?
4 20 kilo aankomen

Zijn er meer sv rijders met deze "klachten"?
 
Mijne heeft nog de orginele vering en ik heb nergens last van :) . Het enige wat ik heb ontdekt is dat hij boven de 185 km/h wat op zijn voorwiel gaat slingeren '( . Komende zaterdag krijgt ie de eerste beurt, dan laat ik de vering wel iets strakker stellen voor de zekerheid.

Maar op zich ben ik zeker 100% tevreden over m'n SV. Wacht nu nog op de lazer uitlaat, die Motoport besteld heeft.
 
Ik heb ook een laser in bestelling staan. Hoef ik tenminste niet te zagen in de bestannde bochten. maar het zal nog wel een tijdje duren voordat ie binnen is. Hoe is je rijstijl?
 
ik vermoed dat je probleem toch door je banden wordt veroorzaakt.
D220 is dacht ik wel een erg oud Dunlop type.
Gooi er maar Pirelli Diablo's onder en je kent je fiets niet meer terug ;)
 
Ik heb ff op de site van dunlop gekeken maar het schijnt een vrij nieuwe band te zijn weliswaar sporttoer.

The Dunlop D220 is the successor to the D205, providing enhanced performance for the discriminating rider.


Developed with intensive engineering and testing, the tread pattern yields even greater grip in wet weather conditions than the D205.


Improvements in construction and rubber compound offer excellent wear resistance.


Available in a broad size range to fit the majority of popular sport and sport-touring bikes.


Also available in sizes specifically for new metric power cruisers such as the Kawasaki Mean Streak and Yamaha Warrior.


Dunlop's D205 sport-touring radial is still available for select models such as the Honda ST1100 and Kawasaki Concours
 
Ik heb ff op de site van dunlop gekeken maar het schijnt een vrij nieuwe band te zijn weliswaar sporttoer.

The Dunlop D220 is the successor Hele hoop Dunlop reklame gelul.
Dan blijf je toch lekker op je nieuwe Dunlops glijden.(vraag het dan niet) :X

kronkel die ook vind dat je er een moderne band(diablo) onder moet flikkeren.
 
Dan blijf je toch lekker op je nieuwe Dunlops glijden.(vraag het dan niet) :X

kronkel die ook vind dat je er een moderne band(diablo) onder moet flikkeren.


Doe eens rustig. Ik had nog niet eerder op de site van Dunlop gekeken. Ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat het een ouder type was. Vandaar dat ik het ff geplakt had. Is de 010 van bridgestone nog leverbaar? Heb daar wel goeie ervaringen mee, zeker als het wat kouder wordt.
 
wil niet veel segge maar zo een SV moet heel goed plat kunnen , mijn lesmotor was ook een SV met Bt020's nou ik kon er zowat alles mee doen maar glijden dee die niet. Ik zou dus als ik jou was andere sloffen monteren
 
Dan heb ik me vergist :+
D220 klonk in ieder geval als een oud type.

Anyway lijkt het probleem mij echt door de banden te komen.
Bt010 of D208 of Diablo zal in ieder geval een verbetering zijn, waarbij de 010 de minste is en de Diablo de beste.
 
Ik denk dat ik bij de 6000 beurt meteen eens diablos laat monteren. Ik hebeen jaar of 5 geleden eens een setje pirellis op gereden en die dingen kwamen altijd vrij langzaam op temperatuur. Vandaar dat ik ze nooit meer gekocht heb maar de laatste tijd hoor ik best wel wat positieve verhalen over die pirellies.
 
uhm...ik sluit me kawaroen aan...
diablo's....zou ik zeggen!

ik heb de sv1000s en rij nu met bt010's eronder...die michelin pilot sport rommel (jaikvindhetniks) heb ik er bij aflevering meteen laten afhalen!

als dit setje versleten is...stap ik over op de diablo's! en volgend jaar zomer de diablo's corsa!

de 220 biking is een toerband..en geen sport band..daar moet je dus niet teveel van verwachten. betreft de vering, ik heb ook hyperpro en dat bevalt super! ff laten instellen door peter....hij heb me uitgelegd hoe hetwerk met vering...dus ik kan nu ook me eigen setups maken :)

dus...

je probleem zijn banden..en niet de geoogde vering,gewicht e.d. succes!
 
Ik ga het eens proberen. Wel een duur geintje trouwens..

als je de prijzen bedoelt die je ziet staan bij de links... daar moet je niet op letten hoor! Dat zijn de adviesprijzen.
Achterband zal rond de 180 kosten en de voorband iets van 125.
 
ze kunnen erg plat (dit is het oude s model)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een laser in bestelling staan. Hoef ik tenminste niet te zagen in de bestannde bochten. maar het zal nog wel een tijdje duren voordat ie binnen is. Hoe is je rijstijl?

Ja, wat zal ik zeggen. Ben zeker geen kneedowner, maar ik ga toch stevig op het gas, ook in de bochten. Maar ik hou mezelf wel voor dat ik de boel heel wil houden. Het geld groeit me nog net niet op de rug en bovendien zie ik motorrijden als pure ontspanning.
 
Volgens mij heeft hij nog gewoon zijn voet op het steppie hoor :?
Dat blauwe "dingetje" is volgens mij iets anders?
Kijk maar naar de originele foto.

Maareh...wil je zo plat gaan heb je wel een andere rem/schakelset nodig.

Standaard zitten ze veel te laag.
Ik durf niet te zeggen dat ik goed rijd maar zelfs ik rij die steppies zo aan de grond.
Heb zelfs al nieuwe steppies en rempedaal gekocht.
Die oude waren een beetje scherp geworden.

Ik zoek ook nog een andere rem/schakelset voor mijn SV. Iemand suggesties??
 
ik heb mijn sv650s aan de achterkant een paar centimeter op laten hogen (ivm dubbele uitlaten) en ik krijg de steppies met geen mogelijkheid ana de grond.

ik moet wel toegeven dat ik niet zo super hard rijd maar toch stevig door rijdt
met mijn vorige motor R.I.P. een vtr100f lukte het wel
om over de motor daarvoor dragstar 650 maar niet te praten
 
Terug
Bovenaan Onderaan