Wel/niet kopen lesmotor (Honda CBF 500 ABS 2007)

Uitlaatpakking lek bij bovenstaande motor. Wel leuke zaak, ben er nu 2x geweest om te orienteren, ze hebben ook een mooie gpx staan voor 950 euro, zit lekker en ziet eruit als nieuw, goede (nieuwe) achterband.
 
had een lesfiets gs500 uit 2003. nooit wat mee gehad waar het lesgebruik schuldig aan kon zijn. mijn paar eigen bermvluchten daarin tegen.
 
Ligt er ook aan waar hij voor gebruikt is. Ik weet nog wel waar ik leste dat ze aparte motoren voor AVB (oude) AVD (nieuwe) hadden. Dat verschilt nogal natuurlijk. Waarschijnlijk zullen die nieuwe uiteindelijk ook gebruikt worden voor AVB. Maar ik zou proberen uit te zoeken waar hij het meest voor gebruikt is. Dat zal een instructeur ook vast wel weten.
 
Ik zou geen afgedraaide lesmotor hoeven. Er zijn genoeg leuke motoren te koop
(evt wat ouder...) van liefhebbers die wat zwaarders willen ofzo.
Persoonlijk koop ik nooit een motor met meer dan 15.000 km op de teller......
ALS JE GOED ZOEKT ZIJN DIE ER WEL!
 
Volgens mij best een goeie deal als de motor tijdens de proefrit bevalt. De koppelingsplaten hebben waarschijnlijk de meeste klappen gehad maar die zijn vervangen. Tijdens het lessen word er weinig met hoog toerental gereden. Enige waar je goed op moet letten is op valschade/ is het frame, voorvork, achterbrug nog 100% in orde? En hoe zit het met het olieverbruik?
 
Ik zou geen afgedraaide lesmotor hoeven. Er zijn genoeg leuke motoren te koop
(evt wat ouder...) van liefhebbers die wat zwaarders willen ofzo.
Persoonlijk koop ik nooit een motor met meer dan 15.000 km op de teller......
ALS JE GOED ZOEKT ZIJN DIE ER WEL!

Dus jij hebt liever een motor uit 2003 bijvoorbeeld met maar 11000 km op de teller? Stilstaan is funest voor een motor, rubbers, keerringen en dergelijke stellen dat niet op prijs... Beter een motor waar gewoon goed meegereden is, dan eentje die veel stilstaat.
 
Dus jij hebt liever een motor uit 2003 bijvoorbeeld met maar 11000 km op de teller? Stilstaan is funest voor een motor, rubbers, keerringen en dergelijke stellen dat niet op prijs... Beter een motor waar gewoon goed meegereden is, dan eentje die veel stilstaat.

Nee. Ze wil er eentje die 60dkm heeft gereden, maar teruggedraaid is naar 15dkm waardoor er een psychologisch ik-ben-nog-zo-goed-als-nieuw effect op moet treden bij het zien van de tellerstand ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan