Wel of geen Blackbird?

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.037
7.264
Veluwe
Op het gevaar af dat ik oud zeer naar boven haal..............................:?
(wat niet de bedoeling is, maar graag wel meer duidelijkheid voor een aspirant BB-rijder)

Ik ben al een tijd geïnteresseerd in een Honda Blackbird. Nu sta ik op het punt om een afspraak te gaan maken voor proefrit/ mogelijke aanschaf. (BB 2003/ plaatje)
Het type motor sporttour past prima bij mij. Soms rijden met snelheid ver voorbij de goedkeuring van oom agent, maar ook geschikt voor lange vakantie-trips.
Ben al jaren fan van Honda en de BB is de motor die daar invulling aan zou kunnen geven. Uiteraard een ZWARTE, de naam zegt 't al!

De BB is een beetje een grote broer van mijn Yamaha FZ750 (deze is ook zwart!) en waar ik nog steeds met veel plezier op rijd.
Helaas worden onderdelen voor FZ steeds moeilijker verkrijgbaar en ook de deelname aan Treffens van FZ-forum wordt minder en minder..................<snif>

Nu heb ik me inmiddels al aangemeld bij het Blackbird-forum, maar als ik hierin lees, lijkt het een beetje op de persoonlijke site van Frank Switser.
Alle goede bedoelingen en respect voor FS, maar er lijkt niet veel samenhang tussen de BB-rijders. Zelfs al gelezen dat er rijders zijn die om onenigheid bij de BB's al niet een Blackbird zouden willen rijden. Ook wordt het BOC (=Blackbirds Owners Club) op meerdere plaatsen beschimpt. Weet niet wat er gaande is/ was, maar leuk komt dat alles niet over. De BOC lijkt eind vorig jaar een stille dood te zijn gestorven. Na sept 2018 worden ook geen berichten meer gepost op deze site. Het zal toch niet zijn dat ze allemaal hun Bird hebben verkocht?

Nu heb ik dus twijfel of het wel verstandig gaat zijn om met een BB te gaan rijden?? Nee, aan de motor zelf ligt 't niet!
Kan ik me mss beter gaan oriënteren op een andere motor(club) waar meer gezelligheid van uitgaat.

Op dit moment HOEF ik niks. Met mijn Yamaha kan ik nog prima vooruit.
FZ is nog goed betrouwbaar en die wil ik er evt. gewoon naast blijven houden. Vaste lasten zijn vrijwel nihil bij stilstand.

Wie weet meer? Kan ik me er op beraden......................8)7
 
Laatst bewerkt:
Is dit serieus ,of een grap?.
Dat jij je mening over de honda blackbird ,bepaalt aan de hand van forums en wat er geschreven word.
Ik zou proefrijden erop en ervaren hoe dat is.
Dan heb je een mening erover,zonder die te laten kleuren door forums ,
De honda blackbird is verder wel een goede motor als ik testen in motorbladen leesde erover.
Succes ermee .
 
Laatst bewerkt:
Merk- en/of type clubs zijn natuurlijk wel erg eenzijdig. Bovendien is het een tijdelijk verschijnsel, zoals je al gemerkt hebt.
Gezelligheid zou ik ergens anders zoeken. Ikzelf heb helemaal geen bindingsgevoel met enig merk of type.
 
De mening van frank switser,is hij jesus ofzo ?de alles wetende over blackbirds,
Het zal wel allemaal .
Die uit ziin ,mening over blackbird overal ook op andere motorforums ,die over andere typpes gaan ,en andere merken.
Dan komt hij er ook doorheen met ze blackbird gedoe.
Op.het irritante af soms.
Duidelijk ,wel dat zo een blackbird forum geen zak voorstelt ,als zijn mening de leidraad is en niemand anders iets anders mag zeggen.
Logisch zo een forum stelt niks meer voor of verdwijnt.....
Dat is de ervaring die ik heb ,als ik al jaren lang zijn gedoe op forums lees van die frank.of afs hoe hij zich ook overal noemt..
Het intreseert mij niks wat iemand anders over een motor zegt of schrijft,
Dat ervaar ik zelf wel als ik erop rij.
Zoveel meningen zoveel antwoorden.
Dus mean machine ,
Succes ermee.
 
wie of wat een frank switser is weet ik niet maar dat lijkt me ook geen kriterium om al of niet een bb te kopen.
wat de fiets zelf aangaat, ik heb er een gehad een paar jaar geleden (injectie type 2001 meen ik) en je zult er weinig fout aan vinden denk ik.
Ik heb hem een klein jaar gehad en enkel weg gedaan omdat het allemaal te makkelijk veel te snel gaat.
De bekeuringen wapperden erachter aan in mijn geval.
Het uiterlijk moet je van houden...voor duo gebruik en lange ritten maar ook woonwerk is ie allemaal prima.
technisch gaat er weinig mis ook dus wat dat aangaat kun je best zo n ding opzoeken.
ik zou wel de injectie versie nemen.
zoals gezegd, het zijn net turbines waar je zonder dat het opvalt zo 180 mee op een sec weg rijd.
Bij mij ging dat te vaak mis en hoewel de huidige cbr duidelijk veel sneller is heb je daar ook de beleving van snelheid.
dat is iets wat bij de BB volledig ontbreekt.....
Zoek je echter een motor voor de gezelligheid met lotgenoten dan zou ik denk ik iets anders zoeken... (een HD mischien?)
Lijkt me ook geen goed argument om een motor uit te kiezen.
 
De mening van frank switser,is hij jesus ofzo ?de alles wetende over blackbirds,
Het zal wel allemaal .
Die uit ziin ,mening over blackbird overal ook op andere motorforums ,die over andere typpes gaan ,en andere merken.
Dan komt hij er ook doorheen met ze blackbird gedoe.
Op.het irritante af soms.
Duidelijk ,wel dat zo een blackbird forum geen zak voorstelt ,als zijn mening de leidraad is en niemand anders iets anders mag zeggen.
Logisch zo een forum stelt niks meer voor of verdwijnt.....
Dat is de ervaring die ik heb ,als ik al jaren lang zijn gedoe op forums lees van die frank.of afs hoe hij zich ook overal noemt..
Het intreseert mij niks wat iemand anders over een motor zegt of schrijft,
Dat ervaar ik zelf wel als ik erop rij.
Zoveel meningen zoveel antwoorden.
Dus mean machine ,
Succes ermee.
Ik ben het helemaal met je eens.
Gelukkig klopt jouw idee niet, iedereen mag bij ons (www.hondablackbirdforum.nl) alles zeggen en schrijven. Alleen zijn de meeste rijders zo tevreden dat er maar weinig geklaagd wordt..... En dus wordt er ook niet veel meer gepost. Dat gaat (neem ik aan) ook op voor de BOC. Zeker weten doe ik dat niet, ik kijk er al jaren niet meer. Dit was vroeger ook mijn cluppie, ik ben daar voorzitter geweest en was de heroprichter, maar ik en vele anderen zijn daar weggegaan (al dan niet gedwongen) omdat je daar dus NIET alles mocht zeggen. En als je de moeite had genomen om even te kijken wat ik hierover geschreven heb zal je zien dat ik vrijwel altijd geprobeerd heb om negatief commentaar over de BOC te nuanceren.

De laatste nieuwe Blackbird in Nederland is ongeveer 12 jaar geleden verkocht, en nieuwe ontwikkelingen zijn er nauwelijks. En dus is er gewoon minder te melden.
Dat mijn mening op het irritante af over kan komen ben ik mij van bewust. Als je daar niet tegen kan moet je hem dus ook gewoon niet lezen.
Ik ben helemaal gek van de BB, al sinds 1999. Ik heb er vele gehad, en heb er nog steeds 5.

Ikzelf ben wel geïnteresseerd in de mening van anderen over een motorfiets. Of ik daar iets mee doe, of zelf van mening verander, dat is weer een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Op het gevaar af dat ik oud zeer naar boven haal..............................:?
(wat niet de bedoeling is, maar graag wel meer duidelijkheid voor een aspirant BB-rijder)

Ik ben al een tijd geïnteresseerd in een Honda Blackbird. Nu sta ik op het punt om een afspraak te gaan maken voor proefrit/ mogelijke aanschaf. (BB 2003/ plaatje)
Het type motor sporttour past prima bij mij. Soms rijden met snelheid ver voorbij de goedkeuring van oom agent, maar ook geschikt voor lange vakantie-trips.
Ben al jaren fan van Honda en de BB is de motor die daar invulling aan zou kunnen geven. Uiteraard een ZWARTE, de naam zegt 't al!

De BB is een beetje een grote broer van mijn Yamaha FZ750 (deze is ook zwart!) en waar ik nog steeds met veel plezier op rijd.
Helaas worden onderdelen voor FZ steeds moeilijker verkrijgbaar en ook de deelname aan Treffens van FZ-forum wordt minder en minder..................<snif>

Nu heb ik me inmiddels al aangemeld bij het Blackbird-forum, maar als ik hierin lees, lijkt het een beetje op de persoonlijke site van Frank Switser.
Alle goede bedoelingen en respect voor FS, maar er lijkt niet veel samenhang tussen de BB-rijders. Zelfs al gelezen dat er rijders zijn die om onenigheid bij de BB's al niet een Blackbird zouden willen rijden. Ook wordt het BOC (=Blackbirds Owners Club) op meerdere plaatsen beschimpt. Weet niet wat er gaande is/ was, maar leuk komt dat alles niet over. De BOC lijkt eind vorig jaar een stille dood te zijn gestorven. Na sept 2018 worden ook geen berichten meer gepost op deze site. Het zal toch niet zijn dat ze allemaal hun Bird hebben verkocht?

Nu heb ik dus twijfel of het wel verstandig gaat zijn om met een BB te gaan rijden?? Nee, aan de motor zelf ligt 't niet!
Kan ik me mss beter gaan oriënteren op een andere motor(club) waar meer gezelligheid van uitgaat.

Op dit moment HOEF ik niks. Met mijn Yamaha kan ik nog prima vooruit.
FZ is nog goed betrouwbaar en die wil ik er evt. gewoon naast blijven houden. Vaste lasten zijn vrijwel nihil bij stilstand.

Wie weet meer? Kan ik me er op beraden......................8)7
Even ter info: het IS de persoonlijke site van mij. Ik ben de eigenaar en de beheerder.
Het verhaal over geen BB willen rijden vanwege mogelijke onenigheid binnen de BB-community is mij onbekend. Jij bent de eerste die ik dat hoor (of zie) verkondigen.
Toevallig ben ik lid van meerdere motorclubs, en ook sponsor van meerdere motorclubs. Overal (zonder een enkele uitzondering) zie ik vergelijkbare problematiek. Een paar mensen trekken de kar, anderen hebben daar commentaar op. Het is een illusie om te denken dat het elders beter is (en blijft).
Omdat ik besloten heb om alle postings toe te laten op mijn site werd er ook meer geklaagd. Dat is langzaam afgenomen en een stille dood gestorven, ook omdat ik het zeker NIET aanmoedig (maar het ook niet verbied).

M.b.t. de aanschaf van een BB: gewoon doen. Je hoeft geen lid te worden van onze community om een BB te mogen rijden. Het is wel zo leuk, maar voel je vooral niet verplicht. De BB is verreweg de beste motor in zijn segment voor dat geld. Zeer betrouwbaar, en goed bruikbaar.
Mijn Nickname is niet voor niets zo gekozen, en ik heb er niet voor niets 5.......

M.b.t. de drukte bij de BOC en bij het HBBF, sinds enige tijd speelt het grootste deel van de conversatie zich af via Facebook. Daarom is het veel rustiger op de sites.....
 
De mening van frank switser,is hij jesus ofzo ?de alles wetende over blackbirds,
Het zal wel allemaal .
Die uit ziin ,mening over blackbird overal ook op andere motorforums ,die over andere typpes gaan ,en andere merken.
Dan komt hij er ook doorheen met ze blackbird gedoe.
Op.het irritante af soms.
Duidelijk ,wel dat zo een blackbird forum geen zak voorstelt ,als zijn mening de leidraad is en niemand anders iets anders mag zeggen.
Logisch zo een forum stelt niks meer voor of verdwijnt.....
Dat is de ervaring die ik heb ,als ik al jaren lang zijn gedoe op forums lees van die frank.of afs hoe hij zich ook overal noemt..
Het intreseert mij niks wat iemand anders over een motor zegt of schrijft,
Dat ervaar ik zelf wel als ik erop rij.
Zoveel meningen zoveel antwoorden.
Dus mean machine ,
Succes ermee.
Voor iemand die SBB en dit forum pas net kent heb je wel een mening zeg. Het spreekwoord zegt dat meningen zijn als een anus, iedereen heeft er één. Maar ik hoef hem echt niet te zien.
 
Even voor de duidelijkheid FS is SBB.

FS rijdt zelf een BlackBird en zoals iedereen is de motor die jij rijdt de beste motor.

Overigens heeft FS mij vaak geholpen met nieuwe banden en is het voor zover ik hem daarvan ken een prima kerel.

Ik heb zelf een keer een BB gereden en de zithouding viel mij tegen omdat ik mijn lange benen toch niet zo goed kwijt kon als op een VFR. Daarnaast vond ik hem zwaar sturen. SF gaf aan dat dit op te lossen is door de voorkant iets te laten zakken.
 
De mening van frank switser,is hij jesus ofzo ?de alles wetende over blackbirds,
Het zal wel allemaal .
Die uit ziin ,mening over blackbird overal ook op andere motorforums ,die over andere typpes gaan ,en andere merken.
Dan komt hij er ook doorheen met ze blackbird gedoe.
Op.het irritante af soms.
Duidelijk ,wel dat zo een blackbird forum geen zak voorstelt ,als zijn mening de leidraad is en niemand anders iets anders mag zeggen.
Logisch zo een forum stelt niks meer voor of verdwijnt.....
Dat is de ervaring die ik heb ,als ik al jaren lang zijn gedoe op forums lees van die frank.of afs hoe hij zich ook overal noemt..
Het intreseert mij niks wat iemand anders over een motor zegt of schrijft,
Dat ervaar ik zelf wel als ik erop rij.
Zoveel meningen zoveel antwoorden.
Dus mean machine ,
Succes ermee.
Jij hebt 13 berichten, waarvan 2 in dit topic. En dan ben jij de alwetende over Frank :?


Prima kerel, beetje lijp over z'n Blackbirds. Kun je gewoon tegenspreken als je daar zin in hebt hoor :W
 
Hij heeft het over Frank op een ander forum hè. Neemt niet weg dat 't veel van zwartmaken heeft. Terwijl SBB toch doorgaans een hele redelijke kerel (en forumgebruikert) is.
Trouwens, een ZRX is een veel betere fiets. ;)
 
Gewoon proefrijden met zo n hok , misschien is t wat voor je ,jij bent de enige die dat kan zeggen
 
Wil je een Blackbird rijden voor jezelf of een ander(om bij een cluppie,site of forum te horen?)
Rij nu m'n 2e Blackbird(eerst 1 van '98' en nu een 2001) en bevalt nog steeds goed(sportief rijden en als pakezel voor vakantie)
Gewoon proefrijden en je eigen gevoel is het belangrijkst.
 
Net thuis van proefrit in de Heimat.
Op zich een nette motor maar kettingset en banden waren (goeddeels) versleten. Da's toch al snel een paar 100 euries.
Dafür ein niedriger Preis war nicht überein zu stimmen.

Niet getreurd, er komt nog wel een andere...............
 
Gewoon lekker op je gemak rondkijken tot je een mooie vindt.
De voorpret is vaak net zo leuk als het bezit, en bevalt het uiteindelijk niet? Verkopen en wat anders proberen, de wereld eindigt niet bij een Blackbird;).
 
In je hoofd heb je één, kopen zo’n ding want je leeft maar één keer!

En meningen over personen kun je beter IRL beoordelen......
 
Laatst bewerkt:
Met kofferset ook wel mooi zo een blackbird.
 

Bijlagen

  • IMG_6180.PNG
    IMG_6180.PNG
    843,2 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
giphy.gif


:+

OT: Kopen zo'n ding. Waarom zou je af laten hangen of je een bepaalde motor koopt of er wel of niet een leuke club bij aan zit? :?
Als je het een mooie/fijne/gave/coole/... motor vind, je kan hem betalen en je wilt hem graag, wat houdt je dan nog tegen? :?
 
@MTF Dark Eagle.............

Goed lezen!
De deal was bijna rond, maar we kwamen er uiteindelijk niet uit op de prijs.

Motor was netjes maar niet HELEMAAL netjes. Maw voor mij ca €500 nog aan vervanging.
Verkoper wilde niks zakken. Hij gaf aan dat hij ook nog een andere koper had.
Tsja, dan houdt t verhaal op.....................'(
 
Terug
Bovenaan Onderaan