wel of geen verzekeringsgeld

Helaas is mijn motor zo'n 2 weken geleden gejat, extra frustrerend dat ik juist een andere kuipset erop had gezet maar ja.
De motor was tegen diefstal verzekerd dus jammer maar iig wel geld terug.
Maar nu komt het.
Ik had op de motor 2 sloten, 1 abus schijfremslot en een kettingslot van het merk cyclops extreme.

Maar nu komt het: de kettingslot stond gewoon op de art lijst als goedgekeurd, maar omdat er geen importeur meer is in nederland hebben ze hem er af gehaald.
Als je zoekt op dit slot dan vinden de meeste het een geweldig slot omdat hij zo verschrikkelijk sterk is, maar daar heeft de verzekering verder geen boodschap aan.
Maar ik kijk niet regelmatig op een lijst om te zien of mijn slot nog goed is of niet.

Dus ik kan waarschijnlijk zeggen, unive en stichting art bedankt

ps, ik heb dit slot gekocht omdat hij toen gewoon goedgekeurd was.

Dat is minder. Echter de voorwaarden krijg je elk jaar toegestuurd. Soms is het dus even kijken of je nog aan de eisen voldoet.

Anders vraag je of de zaak een bon wil maken met een goedgekeurt slot met de datum van 4 maand terug.
 
Het blijven gewoon een stel oplichters die verzekeringsmaatschappijen. :r

Als het hun uitkomt hebben ze een enorm archief van jou, maar als het in hun nadeel is naaien ze je er gewoon weer bij. beetje jammer weer.
Lekker kort door de bocht. Als je er gewoon voor zorgt dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt, kunnen ze nooit zeiken. Je moet niet al die koffietafelpraat geloven van mensen die 'genaaid' zijn door de verzekering. Doorgaans blijkt dat die mensen zelf iets niet op orde hadden, waardoor de verzekering een reden ziet de claim af te wijzen of niet alles uit te betalen. Dus ja, het zijn eikels, maar zolang je ze geen reden geeft, is er niets aan de hand.

Mijn oplossing: koop een oud kreng, wil niemand jatten en kost je geen vermogen aan verzekering (+/- €35/jaar).
 
Lekker kort door de bocht. Als je er gewoon voor zorgt dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt, kunnen ze nooit zeiken. Je moet niet al die koffietafelpraat geloven van mensen die 'genaaid' zijn door de verzekering. Doorgaans blijkt dat die mensen zelf iets niet op orde hadden, waardoor de verzekering een reden ziet de claim af te wijzen of niet alles uit te betalen. Dus ja, het zijn eikels, maar zolang je ze geen reden geeft, is er niets aan de hand.
Ja, net als een valse hond; als je er niet bij in de buurt komt, is er niks aan de hand. Maar alsnog blijft het een valse hond...

Dat gezeik over sloten is puur en alleen bedoeld om onder uitkeren uit te komen, aangezien iedere verzekeraar ook wel weet dat een ARTx slot ook gewoon in 20 seconden open is.
 
Dat gezeik over sloten is puur en alleen bedoeld om onder uitkeren uit te komen, aangezien iedere verzekeraar ook wel weet dat een ARTx slot ook gewoon in 20 seconden open is.
Het scheelt misschien iets bij de 'betere' sloten, maar dan nog...ze laden 'm gewoon op een karretje en gaan in een loods staan slijpen. Jatten doen ze toch wel als ze willen.
 
Mij motor staat ook vast met een Cyclops Art4 slot en inderdaad staat deze ook niet meer op de officiele lijst. Heb de bon nog wel, dus dat lijkt me prima bewijs.

Zal Unive eens vragen hoe dit zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan