welk vizier??

Heb altijd een blanco vizier gehad met pinlock, maar die heb je in 2 smaken:

[*] Origineel nolan vizier met pinlock
[*] Pinlock ingelijmd in je niet-Nolan helm

Ik had dus het originele systeem, maar die is eigenlijk maar kl#te. Hierbij is namelijk het binnenvizier niet gelijmd, maar zit alleen maar vast met die 2 pinnetjes. Na verloop van tijd heb je dus heel veel kleine krasjes, omdat het vizier niet echt goed vast zit.

Ik heb ook een Nolan met pinlock.
Waarom heb ik dan nergens last van :?
 
Voor degenen die met bril rijden en er een zonnebril op sterkte bij willen kopen. Koop niet zo één van 50 piek, want schaduw wordt met zo'n ding pikzwart, waardoor je de weg niet meer ziet. Levensgevaarlijk.

Mijn zonnebril op sterkte zit zo rond de 250 gulden. En die bevalt me prima.
De mijne ook, maar die is niet op sterkte 8-)
 
Ik heb net bij de safe een donker vizier gekocht. Net ook even erop gezet (minuutje werk bij een nolan) en het ziet er erg cool uit. Neem gewoon mijn andere vizier mee als ik weet of denk dat ik in het donker terug ga.

Geen zonnebril voor mij onder mijn helm.
 
Als ik het goed begrijp is pinlock dus gewoon een extra vizier aan de binnenkant dat condens absorbeert en in verschillende kleuren leverbaar is. Effe op internet gekeken en daar hebben ze het over gaten boren :? Ik neem aan dat je ze ook gewoon kan inplakken of zo in elke helm. En het laat toch geen plakranden of zo achter? Ook maar eens kijken of m'n vizier snel te verwisselen is, dan is gewoon een 2de vizier ook wel makkelijk.
 
Vraagje voor de mensen die met twee viziers rijden.

Waar laat je de ongebruikte, zonder die te beschadigen?
 
Pinlock wordt met twee pins ( aha ;) op zijn plaats gehouden. Het verbeterde Pinlock systeem heeft dat siliconen randje dat verschuiven voorkomt en werkt veel beter dan de gewone. Let daar dus op bij aankoop. Laat het ook door een ""erkend Pinlock verkoop punt"" installeren. Daar gebruiken ze een mal, voor jou helm / type etc om de punten te bepalen voor de pins. Op "" de gok "" een paar gaatjes boren is vragen om problemen, vroeg of laat ( rek en krimp ) gaat Pinlock los zitten.
(((Ik heb ooit op Marktplaats reaktie's gevraagd aan Pinlock gebruikers... van de 40 mailtjes waren alleen een paar brildragers niet geheel tevreden. En sommige doe-het-zelvers klaagden dat het los ging zitten na verloop van tijd... Let er dus op dat ze een mal ( én de goede mal ) gebruiken..... Succes.

Johan
 
Nou, laat ik het lekker zelf gedaan hebben, en laat die nog steeds goed zitten, en als pinlock in het begin goed zit, wil jij me dan vertellen hoe het kan dat die later losser gaat zitten, en pinnetjes zijn excentrisch, dus je kan het ook bij stellen.

En er komt geen een verkoper op monteur aan mijn motor, ze hebben al teveel verpest.
Wil graag langer leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan