Ja, op dit soort motoren moet je niet al teveel haast hebben, het gemiddelde ligt een stuk langzamer.
Maar je krijgt er ook een hoop voor terug, want je beleeft (ik wel) meer van de omgeving.
Veel choppertjes zijn sowieso vermoeiend voor lange afstanden en dat ligt meestal aan het standaard zadel die vaak te zacht is of slecht van vorm.
Maar ook omdat je bij dit soort motoren meestal meer richting je stuitje zit, da's anders dan op een standaard sport/toermotor, waar je dan weer vaak last krijgt van opgevouwen benen.
Met een goed aftermarket zadel wordt het vaak al stukken beter en aangepaste versies van goede zadelmakers zijn helemaal top.
Ik kreeg voorheen al na een uurtje pijn in m'n reet met het standaard zadel van mijn VN800, en met Honda Shadows en Yamaha Dragstars heb ik het ook.
Zoveel beter was de toertocht door Frankrijk met een steviger eigen verbouw zadel.
Ook de floorboards helpen me, ik zit niet gedwongen de hele dag in 1 houding en ik kan de benen strekken.
Ik kan er nu zonder problemen de hele dag op zitten met om de 2 uur tanken.
Je moet er ff wat aandacht aan besteden, inclusief het stuur.
Let wel, ik ben 1.78 meter, dus da's nogal een verschil.
H allo Bikers
Bedankt voor jullie reactie s .vind shoppers met die dikke spartborden eigenlijk minder de wat oudere Honda vt 1100 en de kawasaki s vn hebben toch mijn voorkeur .
Ben ook wel benieuwd hoe het is om wat langere afstanden met een chopper te rijden , lees daar nog wel eens wat negatiefs over.
grt Ronald