Welke chopper

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
313
11
spijkenisse
Ha allemaal,

Na jaren wil ik weer motor gaan rijden, nu we een huis hebben met garage wil ik graag een motortje gaan pimpen. Nu zit ik een beetje rond te kijken maar het blijft lastig. Budget voor een opknapper is 1500 a 3500 euro. Wat ik wil is gewoon een chopper met grote tank, zwaar geluid dus een echte motor zeg maar. Intruder, Honda shadow 1100, Kawasaki vulcan, Yamaha xv(s). Allemaal modellen die leuk te maken zijn.
Twijfel ook soms tussen een 800 of een >1100
Zit er dan veel verschil qua geluid(dus zelfde motor zelfde open uitlaat alleen cc verschil)
Alle tips zijn welkom !!!!?
 
Je wil liefst een echte motor zeg je, liefst met open uitlaat en veel herrie en zware klappen.
dit type is tegenwoordig niet meer sociaal geaccepteerd, dus zoek een stille, en maak vrienden.
 
Hoe groter de verplaatsing des te harder en zwaarder de klappen.
Het zou gek zijn als een 1.0 fiat panda net zo zou klinken als een 5,7 corvette.
 
Hoe groter de verplaatsing des te harder en zwaarder de klappen.
Het zou gek zijn als een 1.0 fiat panda net zo zou klinken als een 5,7 corvette.
Da's niet de enige factor. Er zijn bv Sportstersjes die beter en zwaarder klinken dan zo'n 1900cc M8.
 
Je wil liefst een echte motor zeg je, liefst met open uitlaat en veel herrie en zware klappen.
dit type is tegenwoordig niet meer sociaal geaccepteerd, dus zoek een stille, en maak vrienden.
Hi, misschien beetje verkeerd geïnterpreteerd, gaf dit als voorbeeld. Kan natuurlijk ook met een normale pijp eronder. Omdat er een aanzienlijk prijsverschil zit in een 800 Intruder en een 1400 .
 
Ha allemaal,

Na jaren wil ik weer motor gaan rijden, nu we een huis hebben met garage wil ik graag een motortje gaan pimpen. Nu zit ik een beetje rond te kijken maar het blijft lastig. Budget voor een opknapper is 1500 a 3500 euro. Wat ik wil is gewoon een chopper met grote tank, zwaar geluid dus een echte motor zeg maar. Intruder, Honda shadow 1100, Kawasaki vulcan, Yamaha xv(s). Allemaal modellen die leuk te maken zijn.
Twijfel ook soms tussen een 800 of een >1100
Zit er dan veel verschil qua geluid(dus zelfde motor zelfde open uitlaat alleen cc verschil)
Alle tips zijn welkom !!!!?
Yamaha dragster 1100 is een hele fijne/mooi motor, maar het geluid is niet mooi.
Licht tuf geluid.

Ik heb een intruder 1400 VS die heeft een mooi zwaar geluid.

De motoren die jij noemt moet je toch makkelijk kunnen vinden voor 3500 als opknapper.
Goed rijdende exemplaaren kan je namelijk al kopen tussen de 4000 5000 euro.
 
Vandaag beetje zitten zoeken op het web en denk dat de keuze toch wel tussen een Shadow of intruder wordt. Weet alleen niet of het een 750/800 of een 1100/1400 wordt . Als het geroffel niet veel verschil zal zijn wordt een kleinere interessanter qua prijs
 
Een maat van mij heeft nog een VT1100C te koop,bj 86,vraagprijs 2000,-,bij interesse stuur ff via de PB een berichtje doorgeven,
ik heb er eventueel nog meer foto,s van.
thumbnail_DSCN3448.jpg

thumbnail_DSCN3476.jpg
 
Of hij hem dan nog heeft weet ik niet,maar je kan het tzt nog eens vragen.
Hij heeft hem van z,n buurman overgenomen die heeft hem jaren lang in bezit gehad,maar
kan er door rugklachten niet meer op rijden,hij rijd er zelf ook niet mee,is om door te verkopen.
 
Yamaha dragster 1100 is een hele fijne/mooi motor, maar het geluid is niet mooi.
Licht tuf geluid.

Ik heb een intruder 1400 VS die heeft een mooi zwaar geluid.

De motoren die jij noemt moet je toch makkelijk kunnen vinden voor 3500 als opknapper.
Goed rijdende exemplaaren kan je namelijk al kopen tussen de 4000 5000 euro.
Hi, heb het weekend op een vs800 gezeten maar vond deze toch best wel klein. Ben zelf niet groot(1,80) maar voor een chopper vond IJburg meer een damesfiets haha. Is de 1400 een stuk groter qua uiterlijk dat jij weet?
 
Hi, heb het weekend op een vs800 gezeten maar vond deze toch best wel klein. Ben zelf niet groot(1,80) maar voor een chopper vond IJburg meer een damesfiets haha. Is de 1400 een stuk groter qua uiterlijk dat jij weet?
Die is wel iets groter.

Ik ben 186 en zit er goed op met forward control.
met de standaard voetstepjes is die voor mij ook te klein (alleen kwa beenruimte)
 
Terug
Bovenaan Onderaan