Welke Guzzi komt in mijn garage?

De groene kleppendeksel vervangen door blank aluminium en oogt hierdoor wat minder bont. Alle vloeistoffen zijn vervangen evenals de banden. Binnenkort naar de RDW voor de officiële invoering en vervolgens door naar TLM voor een set cilindrische K&N filters met bijbehorende afstelling. De zijkappen maken hiervoor plaats, waardoor de achtervering qua look beter tot z’n recht komt.
 

Bijlagen

  • IMG_1852.jpeg
    IMG_1852.jpeg
    725,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1985.jpeg
    IMG_1985.jpeg
    588,1 KB · Weergaven: 0
De groene kleppendeksel vervangen door blank aluminium en oogt hierdoor wat minder bont. Alle vloeistoffen zijn vervangen evenals de banden. Binnenkort naar de RDW voor de officiële invoering en vervolgens door naar TLM voor een set cilindrische K&N filters met bijbehorende afstelling. De zijkappen maken hiervoor plaats, waardoor de achtervering qua look beter tot z’n recht komt.
Mooi.
Je kan ook een filter van K&N in de filterkast plaatsen. Dan behoud je wel de zijkappen die ik helemaal niet lelijk vind.
 
De groene kleppendeksel vervangen door blank aluminium en oogt hierdoor wat minder bont. Alle vloeistoffen zijn vervangen evenals de banden. Binnenkort naar de RDW voor de officiële invoering en vervolgens door naar TLM voor een set cilindrische K&N filters met bijbehorende afstelling. De zijkappen maken hiervoor plaats, waardoor de achtervering qua look beter tot z’n recht komt.
Dit ziet er al veel beter uit. Carbon zijdeksels zou ik laten zitten
 
Bij mijn Café sport is de kat vervangen door een DÄS kruisstuk met BOS dempers en andere nokkenas 8.2. Daarna mapping aangepast. Ze hebben t luchtfilter gemodificeerd en een K&N luchtfilter geplaatst. Met een flinke winst. Zowel koppel als pk
IMG_8092.png
 
Dan zal ik wel weer de oude mopperkont zijn. Ik vind die groene kleppendeksels wel mooi. Dat is omdat het dan samen met de rest van het lakwerk de Italiaanse driekleur vormt. Op zichzelf is groen natuurlijk wel een rare kleur voor kleppendeksels.
En vermogen zegt me ook niets. 90 of honderd pk, het zal mij boeien. Ik zou liever die deuk tussen de drie en vierduizend toeren kwijt zijn.
 
Dan zal ik wel weer de oude mopperkont zijn. Ik vind die groene kleppendeksels wel mooi. Dat is omdat het dan samen met de rest van het lakwerk de Italiaanse driekleur vormt. Op zichzelf is groen natuurlijk wel een rare kleur voor kleppendeksels.
En vermogen zegt me ook niets. 90 of honderd pk, het zal mij boeien. Ik zou liever die deuk tussen de drie en vierduizend toeren kwijt zijn.
De deuk is juist minder diep geworden na mapping. Origineel is t nog veel erger. In de praktijk voel je niks van die dip. Rotondes in de 2 in een vloeiende lijn naar 6500 Tpm
 
De deuk is juist minder diep geworden na mapping. Origineel is t nog veel erger. In de praktijk voel je niks van die dip. Rotondes in de 2 in een vloeiende lijn naar 6500 Tpm
als je naar de schaal kijkt voor het koppel , het koppel is in tussen 3500 en 8000 RPM zo'n beetje tussen 50 en 55 Nm, dus de koppelkromme is bijzonder vlak.
dat zie je niet vaak.
overigens is 3500 RPM wel de ondergrens en als je serieus gas wil geven zou ik hem boven de 4500 RPM houden.
het is geen harley.
 
als je naar de schaal kijkt voor het koppel , het koppel is in tussen 3500 en 8000 RPM zo'n beetje tussen 50 en 55 Nm, dus de koppelkromme is bijzonder vlak.
dat zie je niet vaak.
overigens is 3500 RPM wel de ondergrens en als je serieus gas wil geven zou ik hem boven de 4500 RPM houden.
het is geen harley.
als je naar de schaal kijkt voor het koppel , het koppel is in tussen 3500 en 8000 RPM zo'n beetje tussen 50 en 55 Nm, dus de koppelkromme is bijzonder vlak.
dat zie je niet vaak.
overigens is 3500 RPM wel de ondergrens en als je serieus gas wil geven zou ik hem boven de 4500 RPM houden.
het is geen harley.
Bij 4000 tpm heeft ie ongeveer 88 Nm
Bij 5500 piekt ie tot ruim 100 Nm en bouwt bij 6500 tpm af. De schaal van Nm staat rechts onder
 
De meeste goed ademde guzzis zitten met max koppel tussen de 5000 en 6500... vandaar dat ik toch een iets groter achterwiel heb gemonteerd deze winter... ik zat met het 15 inch achterwiel icm een laag cardan op de snelweg net iets te hoog in de toeren naar mijn zin.... de enorme trekkracht met zo'n klein achterwieltje is best leuk met een zijspan.. maar +7000 toeren als je 120-130 wilt rijden is me net iets teveel....
 
Ik rij vrijwel dagelijks op een vierkleps boxer. Die loopt prima tussen de 3000 en 4000. Dan is de Guzzi ineens heel onhandig die ruk rijdt onder de 4000 en eigenlijk alleen goed loopt als ik me niets van snelheidslimieten aantrek
 
Ik rij vrijwel dagelijks op een vierkleps boxer. Die loopt prima tussen de 3000 en 4000. Dan is de Guzzi ineens heel onhandig die ruk rijdt onder de 4000 en eigenlijk alleen goed loopt als ik me niets van snelheidslimieten aantrek
Ik rij bijna niet onder de 4000....
Wel veel herrie in het dorp, maar alle...

})
 
Ik rij vrijwel dagelijks op een vierkleps boxer. Die loopt prima tussen de 3000 en 4000. Dan is de Guzzi ineens heel onhandig die ruk rijdt onder de 4000 en eigenlijk alleen goed loopt als ik me niets van snelheidslimieten aantrek
Als eens gedacht over terugschakelen??? Genoeg toeren om lekker te rijden en je rijbewijs mogen houden....
 
Ik heb ook een '76 Le Mans die onderin ruk liep.
Daar heb ik de 36mm Dello's vervangen door een stel 32mm Bings, toen liep die keurig.

Koste wel wat paardjes, maar je kan niet alles hebben.
Wil ooit nog eens een setje 40mm Bings proberen (zeg ik al jaren :+ )
 
100 rijden met vijfduizend toeren past niet in mijn stijl.
je kunt ook een keer opschakelen , kom je rond de 4500 toeren uit , dan loopt hij prima.
bij mijn V7sport kan je pas bij 120 in de 5 schakelen , dan zit hij nog onder de 4000 toeren.
op een binnenweg een vrachtauto inhalen doe je in de derde versnelling.
trek je hem in de eerste verselling door tot het rode gebied loopt hij ruim 100 km/uur.
hoort gewoon bij het karakter van zo'n ding
 
Laatst bewerkt:
je kunt ook een keer opschakelen , kom je rond de 4500 toeren uit , dan loopt hij prima.
bij mijn V7sport kan je pas bij 120 in de 5 schakelen , dan zit hij nog onder de 4000 toeren.
op een binnenweg een vrachtauto inhalen doe je in de derde versnelling.
trek je hem in de eerste verselling door tot het rode gebied loopt hij ruim 100 km/uur.
hoort gewoon bij het karakter van zo'n ding
Ik denk dat wij ongeveer dezelfde bak verhoudingen zullen hebben. Nu moet ik de teller nog eens naast een GPS houden, maar op de teller kan ik net aan 120 in zijn vijf doen. Een beetje afremmen is terug schakelen. Fantastisch als je aan het gas kan blijven hangen en op en neer schakelen. Maar een drama als je de A2 af moet sukkelen. Toch, met al zijn nukken, het blijft een fantastische fiets.
 
Ik denk dat wij ongeveer dezelfde bak verhoudingen zullen hebben. Nu moet ik de teller nog eens naast een GPS houden, maar op de teller kan ik net aan 120 in zijn vijf doen. Een beetje afremmen is terug schakelen. Fantastisch als je aan het gas kan blijven hangen en op en neer schakelen. Maar een drama als je de A2 af moet sukkelen. Toch, met al zijn nukken, het blijft een fantastische fiets.
Het verschil is dat de V7sport 50 PK heeft ( volgens de italiaanse folder zijn het er 72 O-), maar de rollenbank zegt 50 ) en door de korte slag en snelle nokkenas onderin de toeren niemand thuis geeft.
de enige manier van een beetje opschieten is hem boven de 5000 toeren houden en laten brullen.
maar dan rijdt het wel feestelijk ( voor een motor uit 1972)
 
Ik denk dat wij ongeveer dezelfde bak verhoudingen zullen hebben. Nu moet ik de teller nog eens naast een GPS houden, maar op de teller kan ik net aan 120 in zijn vijf doen. Een beetje afremmen is terug schakelen. Fantastisch als je aan het gas kan blijven hangen en op en neer schakelen. Maar een drama als je de A2 af moet sukkelen. Toch, met al zijn nukken, het blijft een fantastische fiets.
Ja klopt ook wel een beetje, bij 100 zit je net tussen 2 versnellingen in.
Maar vooral bij drukte houd ik hem liever in een lagere versnelling, dus 5000, trekt die makkelijker weg.
6, a 6.5 tot 7000 doortrekken is voor mijn 1100cal geen probleem. Mits warm hè.
 
Het verschil is dat de V7sport 50 PK heeft ( volgens de italiaanse folder zijn het er 72 O-), maar de rollenbank zegt 50 )

Mijn Le Mans staat te boek voor 80 (kleine) paartjes, zullen er in het echt dan ook maar 60-65 zijn?
Op de dynobank om de afstelling van die 32ers te bekijken, kwam de meter niet verder dan 50.

Mijn gegokte afstelling bleek heel niet verkeerd, iets aan de rijke kant, maar de naald een standje lager, filters ipv kelken en en meneer Misano vond het mooi zo.

Het ding loopt ook gewoon goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan