Welke Guzzi komt in mijn garage?

Ach het is wel geen Jackal, maar ben meer dan tevreden hier mee.

20230810_083544.jpg
 
Hallo Guzzi ( kenners ). Ik heb een vraag, mijn guzzi le mans type 1, wil ik uitrusten met andere wielen. Weet iemand hoeveel inch het achterwiel is en vooral tot welke breedte maat kan ik gaan ivm de originele cardan / achtervork ?

bvd.
 
18x3,5 als ik me niet vergis, maar als het goed is staat dat ook ergens op het originele wiel, bandentechnisch is 130 je max, kwa sportieve banden zat ik toen ik nog solo reed vast aan avon super venom 130/70-18
standaard staat de eerste Le Mans op een 120 achterband volgens mij, maar bij de meeste tonti achtervorken uit die tijd past een 130 net..
 
Laatst bewerkt:
Mijn Sport heeft een 4,5" velg en daar hebben ze de achterbrug voor omgelegd. Ik heb dus een open cardan as. 3,5" lijkt me dus heel aannemelijk voor een Tonti. En ik denk dat je er zonder kunst en vliegwerk geen bredere in krijgt.
 
Mijn Sport heeft een 4,5" velg en daar hebben ze de achterbrug voor omgelegd. Ik heb dus een open cardan as. 3,5" lijkt me dus heel aannemelijk voor een Tonti. En ik denk dat je er zonder kunst en vliegwerk geen bredere in krijgt.
och wat heet kunst en vliegwerk.... 175 achterband om een 4,5inch velg.... en het frame maar een pietsie aangepast...

ps: je achterwiel komt dan wel uit het midden te staan, maar dat schijnt ook met een solo rijdbaar te zijn... het ziet er alleen niet uit onder een le mans, gewoon max 130 band.... dan stuurt zo'n machientje ook als een scheermes..
 
Bedankt mannen, voor de snelle respons. Ik heb hierdoor besloten de 18 x 3,5 bij Magni te bestellen en ga voor de 130 band montage.
 
standaard zit op een le mans WM 3, dus een 2.15 velg.
in mijn ervaring gaat zo'n ding slechter sturen met een 130 brede band.
2.15? zit er zoveel verschil tussen de eerste Le Mans en bijvoorbeeld de SP 1 en 2 (ik reed de 2 zonder problemen met 130 band, voornamelijk omdat 120 weer niet niet te krijgen was met de juiste compound)

oke, I stand Corrected......... de velgmaat is inderdaad 2.15inch voor en achter........ de banden maten zijn achter 120/90-18 en voor 100/90-18, achterband en achterwiel zijn dus zelfde als van de SP2, daar ligt achter ook normaal 120 omheen, maar ik heb persoonlijk prima ervaring met 130 achter, wel is het verschil voor en achter bij de SP2 kleiner, de SP heeft een 110 voorband (en 16 inch) dus mischien dat dat scheelt bij de rijdbaarheid.

geen idee hoe ik aan de 3,5 inch kom?? mijn excuses..... te lang geen originele wielen meer in mijn handen gehad sinds die rollator er naast hangt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 120 op mijn SP1000-1, op die gietwielen met binnenbanden. Was ik ook ff verbaasd over...voor zat er een binnenband in, achter niet. Daar zat een speciaal ventiel. Toch maar weer een binnenband in gedaan
 
De gietwielen van Guzzi zijn in principe gewoon tubeless...
Zowel mijn Monza als mijn SP2 deden het prima zonder binnenbanden
 
Mja, horen binnenbanden in bij mij, geen rond vlakje aan de binnenkant waar een normaal ventiel op afdicht en geen "echt" randje op de schouder van de velg om de hieldraad op zijn plek te houden. Blijkbaar gaat het toch prima bij veel mensen
 
Rond de jaarwisseling heb ik mij een V11 Coppa Italia aangeschaft uit 2005. Een bezoekje aan de RDW moet nog wel plaatsvinden ivm het invoeren vanuit DL, maar kijk al wel uit naar de eerste zonnestralen van ‘t voorjaar. Binnenkort laat ik hem achter bij Robers in Boekelo en worden alle vloeistoffen preventief vervangen en wellicht overige onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Ik volgde tot voor kort het ZRX forum en zal nu ook met plezier deze volgen.
 

Bijlagen

  • 268456d4-aad6-4c7a-b597-670e95781fc3.jpeg
    268456d4-aad6-4c7a-b597-670e95781fc3.jpeg
    240,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1561.jpeg
    IMG_1561.jpeg
    333,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1560.jpeg
    IMG_1560.jpeg
    483,7 KB · Weergaven: 0
Rond de jaarwisseling heb ik mij een V11 Coppa Italia aangeschaft uit 2005. Een bezoekje aan de RDW moet nog wel plaatsvinden ivm het invoeren vanuit DL, maar kijk al wel uit naar de eerste zonnestralen van ‘t voorjaar. Binnenkort laat ik hem achter bij Robers in Boekelo en worden alle vloeistoffen preventief vervangen en wellicht overige onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Ik volgde tot voor kort het ZRX forum en zal nu ook met plezier deze volgen.
Mooie kleuren. Rijdt echt lekker.
 
Mooi hoor. Even wennen die groene klepdeksels maar toch ook wel mooi. Weinig km`ters zeker want lijkt erg netjes?
 
Terug
Bovenaan Onderaan