Welke helm: Arai rx7 gp of Shoei x-spirit II

Ik heb zelf een RX7 corsair. Het is echt de enige helm die mij perfect past, heb vanalles geprobeerd. Wel veel windruis, dus met oordoppen rijden. Na een paar maanden brak de ventilatie af omdat m`n poetsdoek erachter bleef hangen, is netjes zonder gezeur onder garantie verholpen.

Ik vind de afwerking niet echt netjes voor zo`n dure helm, maar dat maakt hij goed met z`n perfecte pasvorm.

Als je een Arai wil kopen moet je eens bij Termaat in Nijmegen gaan kijken, veel keuze ook overjarige modellen met korting. Dan zijn ze niet iets minder belachelijk duur.
 
Ik zou voor de Shoei gaan.
Als ze echt allebei goed zitten tenminste.
Het toch wel een beetje vergelijkbare helmen. Beide pinlock systeem en zo'n emergency wangkussen systeem. Ik vind het vizier systeem van shoei wel erg netjes met die veertjes.

En ik vind Het model van de Arai er gewoon wat saai uitzien.

Welk design zou je voor kiezen dan?
 
Vraag me eigenlijk altijd maar af waarom mensen zoveel geld uitgeven aan een helm terwijl het ook gewoon heel goed zo kan :P
epic-fail-helmet-fail.jpg
 
Ik zou voor de Shoei gaan.
Als ze echt allebei goed zitten tenminste.
Het toch wel een beetje vergelijkbare helmen. Beide pinlock systeem en zo'n emergency wangkussen systeem. Ik vind het vizier systeem van shoei wel erg netjes met die veertjes.

En ik vind Het model van de Arai er gewoon wat saai uitzien.

Welk design zou je voor kiezen dan?


Zie voorgaande berichten :z
 
Arai puur uit eigen ervaring, maar vind die nieuwe XR-1100 ook wel heel erg netjes en strak en is ook flink wat stiller als een rx-7 en rx-7GP.
 
ik denk zelf dat de shoei X-spirit 2 ook wat stiller is als de Arai rx 7 modellen vanwege de plaatsing van de airvents.
Als je een ander model Arai neemt onder de RX7 series die zijn allemaal stiller en geen klein beetje ook.

@ hierboven als je voor een x spirit gaat die streamline tc 4 erg goeie keuze mooie helm zoniet de mooiste van de x spirit serie .
 
ik heb met een arai gereden (astro/r) en rij nu met een x-spirit. De Shoei blijft beter qua pasvorm (dunnere kussens), is iets stiller en heerlijk licht ook qua gevoel met rijden.

mijn arai met pinlock bleef ook een beetje lekken op het vizier ondanks meermalen opnieuw afstellen.

De shoei heeft als nadeel dat ondanks de pinlock hij toch blijft beslaan naar 20 min. Niet echt handig. Wel is de ventilatie erg goed! dus in de zomer heerlijk om mee te rijden.

het zijn allebei tophelmen dus het maakt niet echt veel uit qua kwaliteit/veiligheid. misschien een motorzaak in de buurt waar je met beide even mag rijden?
 
De Arai helm scoort 3 sterren in de veiligheidstest van SHARP en de Shoei helm 4 sterren. Er zijn helmen voor de helft van het geld die de volledige 5 sterren score halen, dus voor de veiligheid hoef je niet zo'n dure helm te kopen, draagcomfort weet ik niet.



Kijk hier maar even rond: SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME

je bent 'n beetje achter... sharp wordt in UK al sinds n jaar of 2 door 90% van de motorrijders afgedaan als pure kul... wat 't ook is. als je ff hun 'methode van testen en beoordelen' goed zou nalezen, kan je dat trouwens ook zelf direct opmaken.

er zijn natuurlijk ook altijd mensen die geloven dat n 14 jaar oude helm van 50 euro op n koopjesrek dezelfde bescherming bied. (ja, zo kenDE ik er eentje)... met de nadruk op kenDE. mag jij raden waarom..
 
Ik ben toe aan een nieuwe helm maar twijfel tussen een

"Arai rx7 gp" en een "Shoei x-spirit II" :?


Ze zitten mij allebei goed maar er zit nog wel een paar euries prijsverschil in.


Zit dit in een kwaliteitsverschil of betere service of is de naam Arai gewoon duurder.
veel plezier met je nieuwe helm, post ff een piccie

ik vind het trouwens wel frappant dat jij zegt dat beide helmen goed zitten?!
dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Meestal hoor je dat je óf een arai-hoofd óf een shoei-hoofd hebt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan