Welke helm voor hayabusa

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Ik heb nu nog een probiker helm, gekocht bij mijn eerste motor een kleine 3 jaar geleden. Ben nu wel toe aan een echte helm :)

Wat is nu voor zeg 300 euro de juiste keuze? Weet dat het afhankelijk is van wat je zelf lekker vind zitten, maar denk toch even babbelen over mij nieuwe helm.

Ik zoek een normale sluiting met klik zeg maar (gewoon klik en los, geen geklooit met een sluiting zonder klik zeg maar). De helm moet stil zijn, vizier niet krassen en beslaan. Mogelijk zonneklep. En stil is ook erg belangrijk.

Ik zie bij Motozoom bijvoorbeeld de schuberth C2, is dat een goede keuze?
Ik weet dat schuberth en shoei min of meer de beste merken zijn maar die zijn ook aardig duur. Wat ik opzich geen probleem vind, maar prijs/kwaliteit is ook belangrijk natuurlijk.
 
beste keus naar mijn mening scorpion exo 1000 zit rond de 300 euro
met zonneklep, perfect vizier
kun je binnenin oppompen voor een perfecte pasvorm
getest bij 300 per uur en moved niet
 
C2 is een systeemhelm... dat is minder stevig en minder stil.

Als je stilte wilt, moet je sowieso oordoppen nemen.
Ik zou je aanraden helmen te passen zoals suomy/shoei/arai/schubert. Goed spul... kost wat, maar heb je ook wat.

Als je een hayabusa kan kopen, moet je niet op 100 euro gieren voor het verschil tussen een goede helm en net niet.
 
Ik heb nu nog een probiker helm, gekocht bij mijn eerste motor een kleine 3 jaar geleden. Ben nu wel toe aan een echte helm :)

Wat is nu voor zeg 300 euro de juiste keuze? Weet dat het afhankelijk is van wat je zelf lekker vind zitten, maar denk toch even babbelen over mij nieuwe helm.

Ik zoek een normale sluiting met klik zeg maar (gewoon klik en los, geen geklooit met een sluiting zonder klik zeg maar). De helm moet stil zijn, vizier niet krassen en beslaan. Mogelijk zonneklep. En stil is ook erg belangrijk.

Ik zie bij Motozoom bijvoorbeeld de schuberth C2, is dat een goede keuze?
Ik weet dat schuberth en shoei min of meer de beste merken zijn maar die zijn ook aardig duur. Wat ik opzich geen probleem vind, maar prijs/kwaliteit is ook belangrijk natuurlijk.

Ik heb ook een schuberth C2 helm. Echt een toppie helm. Een van de stilste helmen te verkrijgen ook.
En als je ooit communicatie wil is deze helm uitermate geschikt voor. Biedt ruimte en stevigheid.

Uiteraard zijn er ook andere helmen, maar die zijn niet zo geluidsstil.
Toch kom je al gauw boven de schadelijke grenst van 80 db uit hoor, dus oordoppen zijn toch aan te raden als je snelweg op gaat.
 
Oordoppen draag ik sowieso :)
en hoef ook niet voor een duppie op de eerste rij te zitten, maar vind 500/600 euro gewoon wat overdreven voor een helm.

Kende het merk scorpion helemaal niet, ziet er wel okee uit. Vraag me wel een beetje af of dat oppomp systeem echt werkt. Is niet echt een systeem wat veel fabrikanten gebruiken toch? Ik bedoel ABS gebruiken ze allemaal omdat het werkt :)

Qua kwaliteit waar moet ik scorpion zien dan? Wel in de buurt van schuberth?

Niet echt een positieve review over die scorpion:

Scorpion EXO-1000 Review - webBikeWorld
 
Laatst bewerkt:
heb zelf ééntje en het pomp systeem werkt perfect
zij zijn idd de eerste die met dit concept komen, en qua kwaliteit zit dit wel okee
is alleen minder bekend zoals schubert, shoei etc.. en daarom juist betaalbaar
 
deze is het echt helemaal voor op zo'n busa *O*
full
 
Wil je echt je gehoor beschermen? Ik weet niet of er een helm is die goed tegen wind geruis beschermd. Maar een ding is zeker, op maat gemaakte oordoppen doen dat wel.

Ik zelf heb op maat gemaakte oordoppen laten maken bij een audicien. Kost €117, maar ik ben zeer tevreden. Het is het geld zeker waard. Top bescherming tegen windgeruis, terwijl je belangrijke signalen (claxon, sirenes) toch nog kunt horen.

Meer info:

http://www.comfoor.com/content.asp?p=43
 
Laatst bewerkt:
Wil je echt je gehoor beschermen? Ik weet niet of er een helm is die goed tegen wind geruis beschermd. Maar een ding is zeker, op maat gemaakte oordoppen doen dat wel.

Ik zelf heb op maat gemaakte oordoppen laten maken bij een audicien. Kost €117, maar ik ben zeer tevreden. Het is het geld zeker waard. Top bescherming tegen windgeruis, terwijl je belangrijke signalen (claxon, sirenes) toch nog kunt horen.

Meer info:

http://www.comfoor.com/content.asp?p=43
:^

Bij Schoonenberg kan je ze ook laten maken en goede service (vind ik).
 
Wil je echt je gehoor beschermen? Ik weet niet of er een helm is die goed tegen wind geruis beschermd. Maar een ding is zeker, op maat gemaakte oordoppen doen dat wel.

Ik zelf heb op maat gemaakte oordoppen laten maken bij een audicien. Kost €117, maar ik ben zeer tevreden. Het is het geld zeker waard. Top bescherming tegen windgeruis, terwijl je belangrijke signalen (claxon, sirenes) toch nog kunt horen.

Meer info:

http://www.comfoor.com/content.asp?p=43


hij zegt toch dat hij met oordoppen rond rijd
Zijn vraag gaat over helmen
 
Ik zoek een normale sluiting met klik zeg maar (gewoon klik en los, geen geklooit met een sluiting zonder klik zeg maar

naar mijn weten zijn de sluitingen zonder klik (met die 2 ringetjes) veiliger, omdat die altijd voldoende strak zit (die trek je iedere keer weer aan), een kliksluiting gaat door de tijd losser zitten zonder dat je het eigenlijk merkt.
ik heb eens gehoord dat het systeem met 2 ringetjes ook wel een race sluiting word genoemd.

ik heb zelf eens een arai gehad met zo'n race sluiting, als je het eenmaal door hebt stelt het geen ruk voor.
 
probeer eerst eens uit welke helm goed op JOUW HOOFD past, ipv je eerst te focussen op een bepaald type/merk, "omdat anderen die aanraden" Pasvorm is veel belangrijker dan wat anderen een goede helm vinden.
 
Heb jaren met een Shubert gereden en beviel heel goed. Ik vond hem echter wat lomp uitzien en aan de zware kant. Bovendien zit je bij de Busa nogal met je helm in de wind. Heb nu een Shoei gekocht en deze bevalt mij beter. maakt inderdaad wel wat meer lawaai, maar oordopjes is toch het beste. Ook gaf de Shoei veel minder druk op mijn nek dan de shubert bij hoge snelheden, ook niet onbelangrijk bij een Busa. |(
 
Je zou gewoon moeten gaan passen. Want voor een schuberth c2 moet je wel een hoofd naar hebben. Niet iedereen vind dit fijn. Ook de afsluiting bij de keel vind niet iedereen fijn.
 
Bij een beetje zaak mkun je ook evcen proefrijden met de helm. mocht ik ook. DOEN, is zeer verhelderend.
 
ik stem voor een witte simpson helm :

simbandit.jpg


of miss een zwarte als je een witte te extreem vind.
 
Laatst bewerkt:
Deze is voor mij echt de beste en een echte Hayabusa
Shoei XR-1000 uit de States incl invoerrechten € 235,--
full
 
Laatst bewerkt:
Als ik hem moet importen dan is voorpassen een beetje moeilijk :) Wel vet die helmen met hayabusa en suzuki logo's erop.

Voorpassen heb ik ook gedaan en het voordeel van de XR-1000 is dat je de wangstukken los kan kopen zodat deze wel de juiste pasvorm krijgt rond je wangen en kin.
De omtrek was geen probleem om te meten, en toen de helm thuis kwam bleek dat de wang kussens te dik waren, hier in Nederland koste deze 79 euro maar in Belgie 29 euro sjez wat een verschil, en nu zit deze XR-1000 perfect en is goed ruiswind dicht, dus een echte aanrader :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan