Welke KTM Supermotard moet ik hebben?

silversurfer

Die hard MF'er
19 aug 2002
447
0
amsterdam
Na een dikke twee jaar motorloos door het leven te zijn gegaan (had een ZX9R '98) begint het toch weer te kriebelen. Ik wil nu een leuke speelmotor aanschaffen, mn voor in de stad en dijkweggetjes en niet voor lange snelweg stukken.

Beetje rondgelezen en besloten dat een KTM wel iets voor mij is (betrouwbaar en niet zo hardcore als een Husqvarna). Heb er alleen verder helemaal geen verstand van. Weet niets van betrouwbare modeljaren, maximaal aantal kilometers zonder revisie, bekende problemen...etc etc. -O-

En dus vraag ik graag jullie advies. Mijn budget is max 4500E. Favoriete kleur is zwart. 8-)

Wat bevelen jullie aan? :}
 
Hangt ervan af wat je precies wil. Ik heb een dukeII, en dat zijn toch wel fijne motoren. Hele hoge funfactor! Maar een echte supermotard is het volgens de kenners weer niet. Een occasion is altijd moeilijk. KTM is volgens mij weer niet zo betrouwbaar als honda ofzo. Gewoon ff zoeken bij marktplaats en motoroccasion, dan vind je vast wel wat!
Succes
 
Heee gems, kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan?? })
Dus toch weer op 2 wielen. :] lekker sm-en
Zo'n duke II is idd erg gaaf. :9~

Grtz Ronald
 
Silversurfer: kijk eens in het topic: off / allroads & SM.....daar vind je van alles over KTM etc.
 
Ga eens kijken bij Brouwer in Zwartebroek. Ze zijn wel aan de prijs en van er omheendraaien en afdingen moeten ze niets hebben. (Gewoon altijd de prijs betalen, dan komen ze zelf wel een keer met korting. (bij mij althans)
www.brouwermotors.nl
 
IK zou met zo'n budget toch een jonge enduro kopen en zelf de wieltjes en andere funtoys erop zetten,je bent bezig en is toch iets goedkoper,de kant en klare sm's zijn vaak te duur naar mijn mening,en hijs is nooit zoals jij hem wilt hebben,en voor 4500 kun je echt een tof apparaat maken *O*
 
Na een dikke twee jaar motorloos door het leven te zijn gegaan (had een ZX9R '98) begint het toch weer te kriebelen. Ik wil nu een leuke speelmotor aanschaffen, mn voor in de stad en dijkweggetjes en niet voor lange snelweg stukken.

Beetje rondgelezen en besloten dat een KTM wel iets voor mij is (betrouwbaar en niet zo hardcore als een Husqvarna). Heb er alleen verder helemaal geen verstand van. Weet niets van betrouwbare modeljaren, maximaal aantal kilometers zonder revisie, bekende problemen...etc etc. -O-

En dus vraag ik graag jullie advies. Mijn budget is max 4500E. Favoriete kleur is zwart. 8-)

Wat bevelen jullie aan? :}


LC4 heeft niet zoveel onderhoud nodig als een EXC, met standaard vertanding haalt hij de 180-185 (16-38tdw*) en zien er ook sportief uit.
hij weegt wel iets meer als een EXC (139kg rijklaar 2004model 2005 is zwaarder)
maar dan heeft hij ook een 625 of 660CC motor (625LC4&640LC4=625cc en 660LC4=654cc)

en er bestaat genoeg voor om ze harder te laten gaan (zelf big bore, uitlaat, nokkenassen, andere versnellingsbakken,) en de 625LC4 en 660LC4 hebben al standaard een hele mooie carb
keihin FCR 41mm. de 640een mikuni 40 dacht ik (ook de duke)

dus als je echt wa langere afstanden wilt doen raad ik de LC4 modellen aan, als je alleen wat trips en ritjes gaat doen en gewoon een speelfiets nodig hebt, dan koop je best een EXC en die laten ombouwen naar SM (LC4 hebben std SM modellen de SMC's SXC is enduro)

SMC heeft ook mooie standaard wielen ven BEHR , gepolijste wielen, 3.5"x17" & 5"x17".

dus aan jou de keuze
 
husqvarna_nox_2002_01.bmp.jpg


Is een Husq echt niks? :9~
 
Dat zal wel een KTM620 (LC4 motor) gaan worden zo te horen.
Die kun je makkelijk kopen voor dat geld en dan kun je er gewoon zwart plastic op monteren, want dat is toch niet zo duur.
 
LC4 heeft niet zoveel onderhoud nodig als een EXC, met standaard vertanding haalt hij de 180-185 (16-38tdw*) en zien er ook sportief uit.
hij weegt wel iets meer als een EXC (139kg rijklaar 2004model 2005 is zwaarder)
maar dan heeft hij ook een 625 of 660CC motor (625LC4&640LC4=625cc en 660LC4=654cc)

en er bestaat genoeg voor om ze harder te laten gaan (zelf big bore, uitlaat, nokkenassen, andere versnellingsbakken,) en de 625LC4 en 660LC4 hebben al standaard een hele mooie carb
keihin FCR 41mm. de 640een mikuni 40 dacht ik (ook de duke)

dus als je echt wa langere afstanden wilt doen raad ik de LC4 modellen aan, als je alleen wat trips en ritjes gaat doen en gewoon een speelfiets nodig hebt, dan koop je best een EXC en die laten ombouwen naar SM (LC4 hebben std SM modellen de SMC's SXC is enduro)

SMC heeft ook mooie standaard wielen ven BEHR , gepolijste wielen, 3.5"x17" & 5"x17".

dus aan jou de keuze
Top, hier heb ik wat aan.

En wel een :9~ retegeile machine die Husq...helemaal mee eens...
Heb je em te koop voor 4500e? ;)
Dat zal wel een KTM620 (LC4 motor) gaan worden zo te horen.
Die kun je makkelijk kopen voor dat geld en dan kun je er gewoon zwart plastic op monteren, want dat is toch niet zo duur.
Is dat zo? Wat zijn ongeveer de prijzen dan? Ik ben de plasticprijzen van SS machines gewend..dat was snel 200E voor een stukkie... -O-

Heee gems, kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan?? })
Dus toch weer op 2 wielen. :] lekker sm-en
Zo'n duke II is idd erg gaaf. :9~

Grtz Ronald
Mooie naam Ronald...voorzover ik weet zit jij niet zo heel dik int haar...zal wel op andere plaatsen groeien denk ik dan... :z
 
Laatst bewerkt:
En ik hou wel van een beetje geluid...en liever koop ik er een die al is zoals ik em zou willen hebben. 8-)

Wat voor uitlaat mot er dan opzitten?
 
Laatst bewerkt:
En ik hou wel van een beetje geluid...en liever koop ik er een die al is zoals ik em zou willen hebben. 8-)

Wat voor uitlaat mot er dan opzitten?



Niet belangrijk, eerst maar eens gaan kijken bij een motor die je aanstaat.
Bij een ss is een orginele demper stil en een (after market) absorbsiedemper luid, maar op dit soort motoren kan al een crossdemper zitten of een behoorlijk lege endurodemper en die maken behoolijk herrie voor straatgebruik. Een crossdemper kun je herkennen omdat er dan tekst op de achterkant van de demper staat.
 
Is dit de zelfde Silversurfer die in een ver verleeden met de ZX9 op Lelystad heeft gereden. Ik heb toen een circuit avondje georaniseerd voor het prikbord (startpag.) en wat mensen van MF.

Maar ennie weg, ik zou ook voor de 620 gaan *O* Zeker gezien je budget. Ik heb sinds een paar maanden ook een SM en mijn budget lag ongeveer gelijk met dat van jou. Ik heb toen voor 4.000 een KTM 620 LC4 - 1998 gekocht. Met de SM wieltjes er bij *O*

Die 620's zijn echt traktoren, van laag uit de toeren trekken ze de berg naar Mozes. :P
 
Is dit de zelfde Silversurfer die in een ver verleeden met de ZX9 op Lelystad heeft gereden. Ik heb toen een circuit avondje georaniseerd voor het prikbord (startpag.) en wat mensen van MF.

Maar ennie weg, ik zou ook voor de 620 gaan *O* Zeker gezien je budget. Ik heb sinds een paar maanden ook een SM en mijn budget lag ongeveer gelijk met dat van jou. Ik heb toen voor 4.000 een KTM 620 LC4 - 1998 gekocht. Met de SM wieltjes er bij *O*

Die 620's zijn echt traktoren, van laag uit de toeren trekken ze de berg naar Mozes. :P
ja dat ben ik Saint!
Dat was dikke pret op lelystad... ;)

dus jij bent ook een smmer geworden, dat had ik ook niet gedacht...

Tja ben een tijdje gestopt, vond die zx9 gewoon te snel. Jaartje cabrio gereden als vervanging, maar het virus is niet helemaal weg... :X

dus nu eens zien of een sm wat voor me is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan