Drinkyoghurt
MF veteraan
- 19 apr 2007
- 25.550
- 3
Reed waarschijnlijk nog 25kw.
Het gas opentrekken en dan nog maar 160 halen op een 60 weg
Het gas opentrekken en dan nog maar 160 halen op een 60 weg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wegrijden voor een motoragent. Vrij kansloos
Nou ik rijd ookwel eensregelmatig te hard, maar niet tijdens het vluchten voor de politie met passagier zonder rijbewijs.
Zal wel hypocriet zijn maar dat vind ik wel belachelijk
Nou ik rijd ookwel eensregelmatig te hard, maar niet tijdens het vluchten voor de politie met passagier zonder rijbewijs.
Zal wel hypocriet zijn maar dat vind ik wel belachelijk
Ik snap niet dat iemand die zo dom en onverantwoordelijk is, überhaupt een rijbewijs heeft. Iets te hard rijden doe ik regelmatig, maar 100 km/uur te hard is krankzinnig. Als je zo hard wilt, doe je dat in DLD of op een circuit. Uit eigen ervaring weet ik hoe lang je remweg wordt. Op een 60 km weg houdt niemand rekening met dit soort snelheden en er zal maar een andere weggebruiker opduiken...
Heeft niets met moraalridder te maken, maar ik wil graag 's avond weer heelhuids thuiskomen. En ook zonder dit soort idioten is het verkeer een risico. Dat risico is beheersbaar en daar heb jezelf nog invloed op. Dit soort malloten maakt echter dat je kansloos bent als je ze tegenkomt.
ik denk dat ie bedoelt dat je weinig kans hebt om te ontsnappen aan een motoragent
Onderschat het niet...Is me nog steeds een raadsel? Ja, hij heeft je kenteken dus ze staan je thuis wel op te wachten (daar hebben ze wel tijd voor) maar voor de rest. Zeker, die gasten kunnen goed rijden, die bakken waar ze op rijden zijn te traag voor snelle machines en te lomp voor wendbare machines...
Onderschat het niet...
ligt dr aan wat voor je motor je hebt :D en welke snelweg.. in duitsland lukt t makkelijkik denk dat ie bedoelt dat je weinig kans hebt om te ontsnappen aan een motoragent
Ja hoor, ik stap even af, trek een Husqvarna SMR-510 uit m'n broekzak en knal lekker verderOp de snelweg ben je die BMW's zo kwijt met een redelijke SS. Die BMW's doen max 220-230 oid. Binnendoor word het tricky met je SS dan kan je beter een Supermotard pakken denk ik
Hoezo?
Overigens, hier in de Limburgse heuvels is ook alles 60 km wegen, plek zat waar je met 140 kunt rijden, je moet wel weten waar en op welk tijdstip. Maar op de epenerbaan heb ik ook al 200kmh gehaald (nee, niet met mijn huidige motor en toen was het nog 80 km zone). Mensen, oordeel niet te snel, ff aan het gas en je zit er zo héél dik overheen, zelfs met mijn motor. Wie vrij is van zonde...
ligt dr aan wat voor je motor je hebt :D en welke snelweg.. in duitsland lukt t makkelijk
hayabusa bijvoorbeeld... :D
Sowieso zijn de maximum snelheden soms gewoon te idioot voor woorden. Wegen waar je eerst 100 mocht mag je nu ineens nog maar 80 én niet meer inhalen.
Waarom ben je eigenlijk een moraalridder als je dergelijk extreem gedrag afkeurt? Is er iets goeds aan dan? Ik zou eerder moraalridder zeggen tegen iemand die elke cm overschreiding vreselijk vind en begint te ranten.Voor de moraalridders onder ons
Waarom ben je eigenlijk een moraalridder als je dergelijk extreem gedrag afkeurt? Is er iets goeds aan dan? Ik zou eerder moraalridder zeggen tegen iemand die elke cm overschreiding vreselijk vind en begint te ranten.
Als je 100km te hard rijdt en vlucht voor de pliesie (laf!) ben je bewust bezig met iets waarvan je wéét dat het niet in de haak is. Het is ook nog (objectief) gevaarlijk rijgedrag en dus mag je er best wat van zeggen. Dat moraalridder gedoe hier is een beetje een pavlov-reactie om maar niet inhoudelijk ergens op in te hoeven gaan. Een discussie killer zogezegd.
En als passende straf voor de dader: 5 jaar verplicht scootmobiel rijden en daarmee ook alle belangrijke motorevenementen bezoeken...
Het feit dat iedereen (een enkele uitzondering daargelaten) dezelfde kant op rijdt, met min of meer dezelfde snelheid, geen voetgangers, gieters of fietser draagt ook enorm bij aan de veiligheid op de snelweg. De snelheidscontroles daar zijn inderdaad vrij zinloos. Ik heb ook veel liever een camera hier in de straat om de Schumachers tegen te houden dan op de A2 voor iemand die 130 rijdt.De snelheidscontrole op snelwegen is dus minder belangrijk voor de verkeersveiligheid dan op andere wegen.
ligt dr beetje aan wat voor 60km weggetje het was/is/zal zijn.... :D
hier in de buurt heb je ook van die 60 kmh weggetjes en daar rij k echt heus niet altijd 60.... alleen als dr een mede weg gebruiker voor me rijdt......
maar vluchten is niet handig.. zeker als je daarna toch gepakt wordt... ook omdat de bekeuring dan nog hoger wordt.... ( of zal zijn tank miss leeg zijn geweest? )
Nou ik rijd ookwel eensregelmatig te hard, maar niet tijdens het vluchten voor de politie met passagier zonder rijbewijs.
Zal wel hypocriet zijn maar dat vind ik wel belachelijk
Ik heb ook op een sport (geen super sport) gereden. Voor het remmen maakt dat niet zoveel uit. Het rubber en de weg bepalen wat je maximaal kan remmen. Niet iedereen haalt dat maximale eruit. Ik waarschijnlijk ook niet geef ik toe.
De remweg neemt toe met het kwadraat van de snelheid. Bij 60 km/u is de remweg nog geen 20 m, bij 160 km/u ruim 120 m bij goed remwerk op een droge weg. Dat is dus 100m meer, oftewel 6 maal zo lang. Dit nog even zonder de afstand voor je reactietijd, die is ook langer bij hogere snelheden.
Naast dat het langer duurt voordat je stilstaat is ook de impact vele malen groter, want ook de energie van de botsing neemt toe met het kwadraat van de snelheid.
Dus de kans op een ongeluk neemt toe en tevens de ernst ervan. Dat is niet alleen theorie, maar ook onderzocht. Vooral binnen de bebouwde kom en op 60 en 80 km wegen neemt de kans op een aanrijding toe met het verhogen van de snelheid. De snelheidscontrole op snelwegen is dus minder belangrijk voor de verkeersveiligheid dan op andere wegen.