welke mafkees doet zoiets

Ik snap niet dat iemand die zo dom en onverantwoordelijk is, überhaupt een rijbewijs heeft. Iets te hard rijden doe ik regelmatig, maar 100 km/uur te hard is krankzinnig. Als je zo hard wilt, doe je dat in DLD of op een circuit. Uit eigen ervaring weet ik hoe lang je remweg wordt. Op een 60 km weg houdt niemand rekening met dit soort snelheden en er zal maar een andere weggebruiker opduiken...
Heeft niets met moraalridder te maken, maar ik wil graag 's avond weer heelhuids thuiskomen. En ook zonder dit soort idioten is het verkeer een risico. Dat risico is beheersbaar en daar heb jezelf nog invloed op. Dit soort malloten maakt echter dat je kansloos bent als je ze tegenkomt.
 
Nou ik rijd ook wel eens regelmatig te hard, maar niet tijdens het vluchten voor de politie met passagier zonder rijbewijs.
Zal wel hypocriet zijn maar dat vind ik wel belachelijk

Maakt het uit of de passagier een rijbewijs heeft of niet dan, die hoeft toch niet te rijden :?
 
Nou ik rijd ook wel eens regelmatig te hard, maar niet tijdens het vluchten voor de politie met passagier zonder rijbewijs.
Zal wel hypocriet zijn maar dat vind ik wel belachelijk

Nee , dat is inderdaad belachelijk, als de politie net een passagier zonder rijbewijs achterop heeft zitten


(flauw I know)
 
Ik snap niet dat iemand die zo dom en onverantwoordelijk is, überhaupt een rijbewijs heeft. Iets te hard rijden doe ik regelmatig, maar 100 km/uur te hard is krankzinnig. Als je zo hard wilt, doe je dat in DLD of op een circuit. Uit eigen ervaring weet ik hoe lang je remweg wordt. Op een 60 km weg houdt niemand rekening met dit soort snelheden en er zal maar een andere weggebruiker opduiken...
Heeft niets met moraalridder te maken, maar ik wil graag 's avond weer heelhuids thuiskomen. En ook zonder dit soort idioten is het verkeer een risico. Dat risico is beheersbaar en daar heb jezelf nog invloed op. Dit soort malloten maakt echter dat je kansloos bent als je ze tegenkomt.

Jij rijdt ook een toermotor, en even no offense, maar dat is toch echt een wereld van verschil qua handling en remmen. Met een supersport zit je zo 100+ km/h over de snelheidslimiet voor je er erg in hebt, daar waar ik met een toermotor waarschijnlijk niet harder dan 50 te hard zou gaan. En een supersport remt ook echt vele malen harder dan zo'n toerbuffel.
 
ik denk dat ie bedoelt dat je weinig kans hebt om te ontsnappen aan een motoragent *D

Is me nog steeds een raadsel? Ja, hij heeft je kenteken dus ze staan je thuis wel op te wachten (daar hebben ze wel tijd voor) maar voor de rest. Zeker, die gasten kunnen goed rijden, die bakken waar ze op rijden zijn te traag voor snelle machines en te lomp voor wendbare machines...
 
Gewoon een lichtere tweecilinder gaan rijden, die van mij háált niet eens 100 km te hard op de snelweg...........
 
Op de snelweg ben je die BMW's zo kwijt met een redelijke SS. Die BMW's doen max 220-230 oid. Binnendoor word het tricky met je SS dan kan je beter een Supermotard pakken denk ik
Ja hoor, ik stap even af, trek een Husqvarna SMR-510 uit m'n broekzak en knal lekker verder :z

Het gaat er niet om wat de top is, je moet het op dat moment ook kunnen. Daarbij kunnen die mensen écht wel rijden!

Waarom ik zei dat men het niet moet onderschatten is dus ook vooral vanwege de behoorlijke hoge all-round factor van zo'n FJR 1300 én de gedegen opleiding die de motormuizen krijgen ;)
 
Hoezo?

Overigens, hier in de Limburgse heuvels is ook alles 60 km wegen, plek zat waar je met 140 kunt rijden, je moet wel weten waar en op welk tijdstip. Maar op de epenerbaan heb ik ook al 200kmh gehaald (nee, niet met mijn huidige motor en toen was het nog 80 km zone). Mensen, oordeel niet te snel, ff aan het gas en je zit er zo héél dik overheen, zelfs met mijn motor. Wie vrij is van zonde...

In de jaren 1980 was dat gewoon sportief rijden, je mocht vaak ook maar 60 op buitenwegen maar in lange bochten bv. langs de Amstel moest je wel 160 als je KD wilde doen. En de politie ging daar in die tijd ook niet zo moeilijk mee om. Bij een stoplicht na een paar mooie lange doordraaiers in de bollenstreek kwam er wel eens een motoragent naast me staan. Om me eraan te herinneren dat op een weg waar je 70 mag 140 een beetje overdreven was. Heb hem toen maar niet verklapt dat het 180 was geweest.

Maar...

op de rechte stukken ging de snelheid terug naar 100 of zo en op die manier trokken we niet zo de aandacht. Heb dan ook maar 1 keer (in 30 jaar!) een bon gekregen voor te hard rijden, terwijl ik dat dus al heel lang consequent doe. Kwam in die goeie oude tijd ook wel hooligans tegen die met ruim 200 over de dijkjes scheurden.

Tegenwoordig is dat haast niet meer voor te stellen, juist nu het materiaal er juist geschikt voor is.
 
ligt dr aan wat voor je motor je hebt :D en welke snelweg.. in duitsland lukt t makkelijk :)
hayabusa bijvoorbeeld... :D

Vraag maar aan Hayahar :+

whathappensingermany.png


Kennelijk konden ze niet bijtrekken *D
 
Sowieso zijn de maximum snelheden soms gewoon te idioot voor woorden. Wegen waar je eerst 100 mocht mag je nu ineens nog maar 80 én niet meer inhalen. |(


idd, reed laatst bij ede, kwam vanuit hoenderloo (A1) en reed binnendoor naar ede daar had je bordjes van maximaal 80 en advies van 60 .. en nog een x een radar controle ....

dat rijdt zo ontspannend..

wist op den duur niet meer of k nu 80 mocht of 60....
maar 160 met bijrijder.. vind k wel iets te veel... was die motoragent btw Brinkhuizen?
 
Voor de moraalridders onder ons :W
Waarom ben je eigenlijk een moraalridder als je dergelijk extreem gedrag afkeurt? Is er iets goeds aan dan? Ik zou eerder moraalridder zeggen tegen iemand die elke cm overschreiding vreselijk vind en begint te ranten.
Als je 100km te hard rijdt en vlucht voor de pliesie (laf!) ben je bewust bezig met iets waarvan je wéét dat het niet in de haak is. Het is ook nog (objectief) gevaarlijk rijgedrag en dus mag je er best wat van zeggen. Dat moraalridder gedoe hier is een beetje een pavlov-reactie om maar niet inhoudelijk ergens op in te hoeven gaan. Een discussie killer zogezegd.

En als passende straf voor de dader: 5 jaar verplicht scootmobiel rijden en daarmee ook alle belangrijke motorevenementen bezoeken... :+
 
Vraag maar aan Hayahar :+

[afbeelding]

Kennelijk konden ze niet bijtrekken *D

haha.. zow das was zeker wel pijnlijke boete....
hoeveel punten heeft ie in Flensburg dankzij deze bekeuring..

ik zit nog maar op 3 :D
polizie is soms niet echt te pruimen....
kan je beter in NL aangehouden worden :D
 
Waarom ben je eigenlijk een moraalridder als je dergelijk extreem gedrag afkeurt? Is er iets goeds aan dan? Ik zou eerder moraalridder zeggen tegen iemand die elke cm overschreiding vreselijk vind en begint te ranten.
Als je 100km te hard rijdt en vlucht voor de pliesie (laf!) ben je bewust bezig met iets waarvan je wéét dat het niet in de haak is. Het is ook nog (objectief) gevaarlijk rijgedrag en dus mag je er best wat van zeggen. Dat moraalridder gedoe hier is een beetje een pavlov-reactie om maar niet inhoudelijk ergens op in te hoeven gaan. Een discussie killer zogezegd.

En als passende straf voor de dader: 5 jaar verplicht scootmobiel rijden en daarmee ook alle belangrijke motorevenementen bezoeken... :+


ik ben voor :D :+ }) :}
 
Ik heb ook op een sport (geen super sport) gereden. Voor het remmen maakt dat niet zoveel uit. Het rubber en de weg bepalen wat je maximaal kan remmen. Niet iedereen haalt dat maximale eruit. Ik waarschijnlijk ook niet geef ik toe.
De remweg neemt toe met het kwadraat van de snelheid. Bij 60 km/u is de remweg nog geen 20 m, bij 160 km/u ruim 120 m bij goed remwerk op een droge weg. Dat is dus 100m meer, oftewel 6 maal zo lang. Dit nog even zonder de afstand voor je reactietijd, die is ook langer bij hogere snelheden.
Naast dat het langer duurt voordat je stilstaat is ook de impact vele malen groter, want ook de energie van de botsing neemt toe met het kwadraat van de snelheid.
Dus de kans op een ongeluk neemt toe en tevens de ernst ervan. Dat is niet alleen theorie, maar ook onderzocht. Vooral binnen de bebouwde kom en op 60 en 80 km wegen neemt de kans op een aanrijding toe met het verhogen van de snelheid. De snelheidscontrole op snelwegen is dus minder belangrijk voor de verkeersveiligheid dan op andere wegen.
 
De snelheidscontrole op snelwegen is dus minder belangrijk voor de verkeersveiligheid dan op andere wegen.
Het feit dat iedereen (een enkele uitzondering daargelaten) dezelfde kant op rijdt, met min of meer dezelfde snelheid, geen voetgangers, gieters of fietser draagt ook enorm bij aan de veiligheid op de snelweg. De snelheidscontroles daar zijn inderdaad vrij zinloos. Ik heb ook veel liever een camera hier in de straat om de Schumachers tegen te houden dan op de A2 voor iemand die 130 rijdt.

ohja...ook geen overstekende kinderen! :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kan zo veel redenen bedenken waarom iemand zo iets doet.
Allen keuren zo'n actie niet goed.
 
ligt dr beetje aan wat voor 60km weggetje het was/is/zal zijn.... :D

hier in de buurt heb je ook van die 60 kmh weggetjes en daar rij k echt heus niet altijd 60.... alleen als dr een mede weg gebruiker voor me rijdt......
maar vluchten is niet handig.. zeker als je daarna toch gepakt wordt... ook omdat de bekeuring dan nog hoger wordt.... ( of zal zijn tank miss leeg zijn geweest? )


Dit is een weggetje waar je echt niet zo hard kan rijden ,, smal en slecht wegdek en allemaal van bochtjes waar je geen overzicht hebt
 
Nou ik rijd ook wel eens regelmatig te hard, maar niet tijdens het vluchten voor de politie met passagier zonder rijbewijs.
Zal wel hypocriet zijn maar dat vind ik wel belachelijk

Ik vlucht nooit voor de politie, maar ik rij wel eens met een passagier zonder rijbewijs :+
 
Ik heb ook op een sport (geen super sport) gereden. Voor het remmen maakt dat niet zoveel uit. Het rubber en de weg bepalen wat je maximaal kan remmen. Niet iedereen haalt dat maximale eruit. Ik waarschijnlijk ook niet geef ik toe.
De remweg neemt toe met het kwadraat van de snelheid. Bij 60 km/u is de remweg nog geen 20 m, bij 160 km/u ruim 120 m bij goed remwerk op een droge weg. Dat is dus 100m meer, oftewel 6 maal zo lang. Dit nog even zonder de afstand voor je reactietijd, die is ook langer bij hogere snelheden.
Naast dat het langer duurt voordat je stilstaat is ook de impact vele malen groter, want ook de energie van de botsing neemt toe met het kwadraat van de snelheid.
Dus de kans op een ongeluk neemt toe en tevens de ernst ervan. Dat is niet alleen theorie, maar ook onderzocht. Vooral binnen de bebouwde kom en op 60 en 80 km wegen neemt de kans op een aanrijding toe met het verhogen van de snelheid. De snelheidscontrole op snelwegen is dus minder belangrijk voor de verkeersveiligheid dan op andere wegen.

Niet alleen het rubber bepaalt wat je maximaal kunt remmen. De remmen, remleidingen, staat van blokken, geometrie van de motor, afstelling van de vering enz. hebben ook een grote invloed op de remweg.

Ik had op m'n SV650S hetzelfde rubber als op mijn (ex) Ducati 749, en toen ik met de Ducati remde, remde dat veel, maar dan ook echt gigantisch veel harder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan