Welke moet ik nemen?

17 apr 2010
164
2
Ik heb jullie input/expertise nodig want ik ga Zaterdag 2 motoren bekijken.

1. KTM 530 EXC R, Bouwjaar 2008, Vraagprijs € 4.900,- (zie foto's)
2. BETA 525 RR, Bouwjaar 2009, Vraagprijs € 4.450,- (zie link)

http://link.marktplaats.nl/m914946038

De KTM wordt aangeboden door "Supermotard specialist Holten". er komen nog andere remmers op en een akrapovitch demper.

De BETA wordt met complete enduro ombouw verkocht.
HELP!!! Wat moet ik doen?

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Ducatisti

Ik slaap "straks", vlieg over een uurtje terug naar huis. Zat voor mijn werk in USA. 😜
 
Beta heeft een KTM RFS blok en is retebetrouwbaar. 2008 blok vd 530 had nog wat kinderziektes.

Ik zou voor de Beta gaan, maar wel voor een andere prijs dan waar die voor aangeboden wordt.
 
Als je verwacht de enduro-ombouw ook te gaan gebruiken zou ik zeker voor de Beta gaan. Ik vind die gouden velgen niet zo mooi, maar da's persoonlijk.
 
Een KTM 530 is na wat modificaties redelijk bullitproof te noemen.
Dwz: Oliepomp-as updaten naar 2010 model incl oliepomptandwielen, O-ring oliepomp vervangen door dikkere , evt nokkenas (ivm foute decompresseur voor de eerste types, motor trapt dan zeer moeilijk aan), klepseals kunnen verkeerd gemonteerd zijn af fabriek (hoog olieverbruik).Kickstarter tandwiel ontluchtingsgat kan op de verkeerde plek zitten (olie uit de ontluchtingsslang; gat in lijn brengen ,boren).
Bovenstaande dingen kunnen reeds uitgevoerd zijn.
 
Een KTM 530 is na wat modificaties redelijk bullitproof te noemen.
Dwz: Oliepomp-as updaten naar 2010 model incl oliepomptandwielen, O-ring oliepomp vervangen door dikkere , evt nokkenas (ivm foute decompresseur voor de eerste types, motor trapt dan zeer moeilijk aan), klepseals kunnen verkeerd gemonteerd zijn af fabriek (hoog olieverbruik).Kickstarter tandwiel ontluchtingsgat kan op de verkeerde plek zitten (olie uit de ontluchtingsslang; gat in lijn brengen ,boren).
Bovenstaande dingen kunnen reeds uitgevoerd zijn.

Leuk zo'n ktm :X
En dan moet je nog kicken ook...
 
Absoluut de Beta!Wat een porno ding.kwa lijn helemaal. *O* (Optiek vind ik heel belangrijk O-) )
 
haha, wat een mietjes. [kinderzeurstem]mammmaaa, ik wil niet kicken.... ik wil een e-start functie knopje[/kinderzeurstem]

Kicken stelt geen reet voor als je weet wat je doet. Maargoed, aan dat laatste zal het hem wel leggen :+
 
haha, wat een mietjes. [kinderzeurstem]mammmaaa, ik wil niet kicken.... ik wil een e-start functie knopje[/kinderzeurstem]

Kicken stelt geen reet voor als je weet wat je doet. Maargoed, aan dat laatste zal het hem wel leggen :+
Ik heb meerdere brommerts gehad zonder elektrische start, maar zodra je er 1 hebt gehad met wil je niet meer zonder.
 
Een laars aantrekken kost meer moeite als m'n 300 starten met de krikstarter.
Om genoemde redenen wil ik dus ook een knopje erop.
Het lukt mij dus niet om de achterrem in te houden en aan te trappen tegelijk.
Zonder achterrem glij ik zo'n helling weer af.
Maar voor de otr's in nl is het idd niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan