Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

Vanmorgen een paar gespot; Gildehaus zoals gewoonlijk:

0CEAA5EA-F1B2-4710-91A0-EEA92855D3B9.jpeg
E85834D3-8B63-4F46-82BD-8DC194DC576D.jpeg
BB4EC74A-F8C6-4AF9-BF31-852A23436C85.jpeg
FD1E099D-B335-4DCA-8A3F-EFF06211B005.jpeg
439C0112-6ADB-47BF-A09B-70D875644C9D.jpeg
 
Café racers? Van die verprutste hipster motoren? Afgezaagde frames, zonder spatborden,leer omwikkeld stukje triplex als zadel etc. Zulke, of meer de traditionele café racers?
 
Café racers? Van die verprutste hipster motoren? Afgezaagde frames, zonder spatborden,leer omwikkeld stukje triplex als zadel etc. Zulke, of meer de traditionele café racers?
De echte café-racers inderdaad, waarschijnlijk o.a. diverse Tritons en met een beetje geluk misschien ook nog wel een Norvin of iets dergelijks. Wat mij betreft is een een echte café-racer van voor 1970 en heeft spaakwielen + trommelremmen.
 
De echte café-racers inderdaad, waarschijnlijk o.a. diverse Tritons en met een beetje geluk misschien ook nog wel een Norvin of iets dergelijks. Wat mij betreft is een een echte café-racer van voor 1970 en heeft spaakwielen + trommelremmen.
De verbouwde MZ250 van m’n pa had destijds minstens net zoveel bekijks als de Norton die ernaast stond :+

 
Café racers? Van die verprutste hipster motoren? Afgezaagde frames, zonder spatborden,leer omwikkeld stukje triplex als zadel etc. Zulke, of meer de traditionele café racers?
Verschrikkelijk die verneukte hipster motoren. Echt niet om aan te zien, en zonde van originele motoren die daardoor steeds schaarser worden.
 
Mooi toch die schaarse originele worden daardoor steeds meer waard :t
En je kunt vaak nette originele onderdelen vinden op MP. Zo heb ik voor m'n CB 400 F een net origineel zadel gekocht voor weinig, van iemand die de zijne vercaferacert had.
Was er trots op, en stuurde me foto's ervan. Zag er best leuk uit, maar wel het achterframe afgezaagd en zo..voorspatbord helemaal ingekort.. En het was in beginsel ook een nette originele .
Evengoed had ik dus een net origineel zadel, voor weinig.
 
7 jaar geleden heb ik een CM400T ook verbouwd naar caferacer. Motortje gekocht voor €100, had jaaaaren buiten gestaan. Gewoon omdat het erg leuk was om te doen, en veel was er toch niet meer te redden van het origineel _O-
Jup, zo heb ik tich jaar geleden een kawa z900 gekocht die toen al vercaferacert was, heb ik toen maar gewoon doorgevoerd.
Frame was al verzaagd en verbouwd, heb ik mijn eigen twist aangegeven en wordt nu door de puristen waarschijnlijk uitgekotst….
🤷‍♂️
Uiteindelijk een never-ending project aan het zijn… _O-
 
Ik vind café racers al 20 jaar heel erg leuk,
Alleen is veel van wat nu die naam krijgt de term niet waard, en gehandicapte kontloze motoren zonder spatborden heb ik al helemaal niets mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan