Erwin P
Crashtest dummy
Vergeleken met een XJ600 met hetzelfde vermogen is het een monster. Die 250 2T enduro's lopen echt fel. Niet dat het oncontroleerbaar is, maar wel vermoeiend om lekker mee te touren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja toermotoren zijn dat zeker niet,ik heb zelf een CR500 2takt gehad met kenteken,daar was niet normaal mee te rijden,Vergeleken met een XJ600 met hetzelfde vermogen is het een monster. Die 250 2T enduro's lopen echt fel. Niet dat het oncontroleerbaar is, maar wel vermoeiend om lekker mee te touren.
Dus er zit wel verschil in agressiviteit van motoren...?Ja toermotoren zijn dat zeker niet,ik heb zelf een CR500 2takt gehad met kenteken,daar was niet normaal mee te rijden,
die wou maar 1 ding en dat was volgas,maar 2takten zijn niet te vergelijken met een 4takt wegmotor.
Als het om wedstrijd motoren gaat wel,straatmotoren zijn niet zo,daar zorgen fabrikanten wel voor,dezeDus er zit wel verschil in agressiviteit van motoren...?
De 520 EXC 4T was hetzelfde verhaal, ook een agressief tering ding als je er mee wilde touren.
Niet in agressie maar in je gevoel,een twin voelt nu eenmaal anders aan dan een 4 cilinder,Oke dus een KTM 990 is even fel op het gas als een GSXF 650? Zitten allebei in de 90-100 pk range, wegen vergelijkbaar...
Mmm ook niet. Tuurlijk is er gewoon mee te rijden, maar er zit echt verschil in de agressie kwa karakters.
Het enige agressieve is de eerste gasreactie, vind je dat te spannend (wen je aan hoor) kan je hem altijd nog op Map B zetten.
Ik doe ook af en toe heel sportief rijden op mijn bobber... (en dat gaat gevoelsmatig heel erg hard )
Maar in mijn beleving is een MT09 toch echt wel een hele sportieve motor... een VFR kan ook sportief zijn, maar is veel minder 'agressief'
Een KTM 990 vind ik ook aan de agressieve kant… op zulk soort motoren moet ik mezelf altijd meer inhouden dan op mijn VFROke dus een KTM 990 is even fel op het gas als een GSXF 650? Zitten allebei in de 90-100 pk range, wegen vergelijkbaar...
Mmm ook niet. Tuurlijk is er gewoon mee te rijden, maar er zit echt verschil in de agressie kwa karakters.
Heeft niks te maken met het te spannend vinden… gaat om het karakter van een motor. Yamaha heeft de MT lijn bewust dat karakter meegegeven, ook als je kijkt naar de looks. VFR is inderdaad een stuk zwaarder en minder lichtvoetig in het sturen, maar heeft dan ook een heel ander karakter (en mijn inziens loopt een VFR ook serieus hard)Het enige agressieve is de eerste gasreactie, vind je dat te spannend (wen je aan hoor) kan je hem altijd nog op Map B zetten.
Maar het ging om het sturen...en dat is zoveel minder looiig met zijn 171 kg drooggewicht terwijl het toch een 850 is.
Probeer een, originele eerste generatie, Moto Morini corsaro 1200 eensDe KTM SM-T 990 die ik had was compleet origineel niet een mini rotonde over te krijgen, dan lag je er gewoon af.
Dat werd na een progressief gashendel, een tandje meer vooraan, open dempers en bijpassende mapping een stuk beter.
Kom maar langs!Probeer een, originele eerste generatie, Moto Morini corsaro 1200 eens
Neefje van mij heeft ook een 990 smt (als eerste motor ook nog eens), en als we samen rijden, zie je dat hij het op lagere snelheden en in de stad lastig heeft om een beetje fatsoenlijk te rijden. Terwijl zijn vrouw (cb600 hornet) en ik (vfr), nergens moeite mee hebben. Als we tempo maken, dan valt dat wel weg. Grappig detail is dat hij mijn VFR niks vind, en ik zijn 990 ook niet fijn vind. Over smaak valt niet te twistenDe KTM SM-T 990 die ik had was compleet origineel niet een mini rotonde over te krijgen, dan lag je er gewoon af.
Dat werd na een progressief gashendel, een tandje meer vooraan, open dempers en bijpassende mapping een stuk beter.
Als die net zo rijd, als dat die er uit ziet, dan moet dat wel spectaculair wezenProbeer een, originele eerste generatie, Moto Morini corsaro 1200 eens
Had ik met mijn Ducati streetfighter ook,ding bokte heel irritant bij lage toeren,kwam door de milieu eisen,het apparaat stondNeefje van mij heeft ook een 990 smt (als eerste motor ook nog eens), en als we samen rijden, zie je dat hij het op lagere snelheden en in de stad lastig heeft om een beetje fatsoenlijk te rijden. Terwijl zijn vrouw (cb600 hornet) en ik (vfr), nergens moeite mee hebben. Als we tempo maken, dan valt dat wel weg. Grappig detail is dat hij mijn VFR niks vind, en ik zijn 990 ook niet fijn vind. Over smaak valt niet te twisten
De MT is ook veel leuker als de Sprint ST 1050 die hij vervangt bij mij Maar ik gebruik hem gewoon voor woon-werk, boodschapjes etc, lekker lichtvoetig, veel koppel en fijne zitpositie. Daarnaast heb ik er ook mee op Zandvoort geknald en zondag 250 km getoerd, doet die allemaal.Heeft niks te maken met het te spannend vinden… gaat om het karakter van een motor. Yamaha heeft de MT lijn bewust dat karakter meegegeven, ook als je kijkt naar de looks. VFR is inderdaad een stuk zwaarder en minder lichtvoetig in het sturen, maar heeft dan ook een heel ander karakter (en mijn inziens loopt een VFR ook serieus hard)
Ik heb ook een opgevoerde Ducati 900 SuperSport uit 1993 met flatslides en een aluminium vliegwiel, die kan je amper onder de 4000 rpm rijden.Had ik met mijn Ducati streetfighter ook,ding bokte heel irritant bij lage toeren,kwam door de milieu eisen,het apparaat stond
veel te arm onderin .
Je kan zelf natuurlijk vaak ook veel verbeteren met bijvoorbeeld de afstelling van de vering,of andere schokbreker.De MT is ook veel leuker als de Sprint ST 1050 die hij vervangt bij mij Maar ik gebruik hem gewoon voor woon-werk, boodschapjes etc, lekker lichtvoetig, veel koppel en fijne zitpositie. Daarnaast heb ik er ook mee op Zandvoort geknald en zondag 250 km getoerd, doet die allemaal.
Een kennis van me gaat dan weer serieus hard rond met een VFR bij Youngtimer Racing.
Niet alles is zomaar in een hokje te plaatsen.
De mijne is ondertussen ge-finetuned.een spinnend poesje of en bijtende tijgerKom maar langs!
Lijkt me een erg leuke fiets.
Klopt, gelukkig niet, anders zouden we een hele saaie hobby gaan krijgen......
Niet alles is zomaar in een hokje te plaatsen.
Dat kun je wel stellen.Als die net zo rijd, als dat die er uit ziet, dan moet dat wel spectaculair wezen
Hoe zijn ze eigenlijk technisch,nog een beetje betrouwbaar?Dat kun je wel stellen.
Het ding is de eerste keren, en af en toe nog steeds, heel intimiderend en kan je flink verrassen.
Ermee voluit acceleren iedere keer weer een avontuurlijk genot.
Op de klepgeleiders( tot 2009) en enkele elektronische zaken na, best betrouwbaar.Hoe zijn ze eigenlijk technisch,nog een beetje betrouwbaar?
Beetje rondshoppen in Rotterdam .Moet ik er wel een zien te vinden met turbo en verlengde achterbrug