Welke motoren heb jij in bezit gehad?

vfr 750 1990,cbr600f 92,vfr 800 95,vfr800 98 en de cbr 1000rr 2004 deze zijn allemaal nieuw gekocht,de eerste zelfs zonder dat ik een rijbewijs had ;-)
verder nog 2ehandsjes gehad als de suzuki gt500,suzuki dr185,yamaha xt 600 en een kawasaki kle 500
 
1999 SV 650S
2005 YZF R1
2018 Superduke 1290 R
2022 Sym 4 125cc (mijn woonwerk wappie)

Mijn wenslijst van motoren voor de toekomst is een heeeeeeeeeeel stuk langer...
 
In 5 jaar tijd….
yamaha mt-03 2013
honda cb1000r 2010
honda vfr800 fi 2000
yamaha mt-01 2008
kawasaki Gtr 1400 2009

en op zoek naar een tenere 700.
 
De afgelopen 21 jaar (gestart op 21 jarige leeftijd)
Yamaha SZR 660 (bouwjaar geen idee meer)
Honda VFR 750 1996
Aprilia RSV1000R 2004
Honda VFR 800 1998
Suzuki GSXR 750 K4 2004
Yamaha R6 RJ15 2009
KTM RC8R Track 2009
Honda CBR 1000 2005
Yamaha R1 2009
KTM Superduke 990R 2008
Aprilia RSV Mille R 2003
Honda CBR 600F 2002
Ducati 996S 1999
De laatste 4 heb ik nog steeds staan 8-)
 
Vanaf het jaar 2000 en dus in 22 jaar tijd;
1992 Suzuki GS500E (met kuip) 25kW
1987 Honda XR250R
1993 Suzuki GSX600F
1988 Yamaha XT350 (voor erbij)
1998 Suzuki DR650SE (eigenlijk overjarig model van '96, spijt van dat ik 'm heb verkocht)
1993 Suzuki GS500E 25kW (voor erbij)
2009 Suzuki Sixteen 150 (nieuw)
2010 Yamaha X-City 250
2005 Kawasaki ER-5
2010 Yamaha MT-03
2013 Kymco K-Pipe 125 (nieuw, voor erbij)
2016 Kawasaki ER-6N (nieuw)
2019 Yamaha NMAX 155 (voor erbij)

De laatste twee heb ik nu nog. Kan zijn dat ik er eentje vergeten ben, maar dit komt zo in me op.
Qua verschillende motoren gereden, ergens ruim over de 150 stuks. Die lijst heb ik ook nog wel liggen.
 
Vanaf 2002 rij ik motor en heb geen autorijbewijs.
Durfde de stap nooit te nemen en kreeg in 2001 het motorrijbewijs kado van mijn familie en slaagde in 1 keer na 8 lessen.
2002
Honda Deauville 650 bj 1998 voor naar het werk.
2003
Honda st 1100 bj 2001 en yamaha 250 motorscooter bj 1997 voor naar het werk.
2004
Honda goldwing 1500se bj 1997 en yamaha t-max 500 bj 2003 voor naar het werk
2006
t-max gestolen vervangen een bmw rt 1100 bj 2000 voor naar het werk
2007
Goldwing 1500 se ingeruild voor Goldwing 1800 bj 2002.
bmw 1100 totaal los door ongeval .
Burgman 650 bj 2006 voor naar het werk.
2011
Burgman ingeruild voor een intruder 800 bj 2012 voor vrouwlief .
2013
intruder 800 ingeruild voor een Honda fjs 600 bl 2011 voor vrouwlief en naar het werk.
2015
Honda fjs 600 schade gereden en ingeruild voor een bmw rt 1150 bj 2003 voor werkverkeer .
2018
Minder gaan werken bmw ingeruild voor een yamaha xvz 1300 bj 2003
en een kawasaki j 300 motorscooter voor de vrouw.
2020
xvz 1300 ingeruild voor een suzuki burgman 650 bj 2008 ivb met knieklachten
2021
Burgman 650 veel motorproblemen ingeruild voor een yamaha xvs 1300 bj 2009

Op dit moment rij ik de Goldwing 1800 voor de hobby en naar het werk de yamaha xvs1300 en vrouwlief op de kawasaki j 300 en haar auto.

Motorgroet uit de mooie Betuwe
Henk.
 
Zundapp Sprinter
Honda MB5
Suzuki GS400
Honda CB1100F superboldor
Yamaha FZR1000
Honda CBR600F2
Honda Fireblade
Suzuki Bandit 600
Yamaha Thunderace
VFR750F
CBR600F3
Honda CB1
Honda CB500F
VFR750F
CBR600F4i

De geschiedenis herhaalt zich.
 
Sinds 2002, in deze volgorde:
honda vt 125 shadow
kawasaki en500
yamaha fz6N
honda cbr600rr
bmw gs 1200
kawasaki Versys 650
honda crosstourer 1200 dct
suzuki intruder 1500
suzuki intruder 800
yamaha mt07
honda st1300 pan European
 
Sinds 2004:
Yamaha FZR600 1992
Honda VT500 1985
Suzuki Intruder VS800 1994
Honda CBR600F4i 2003
Cagiva Raptor 650 2006
1,5 jr niets
Suzuki GSX600F 1996
6 jaar niets
Kawasaki VN900 2012
 
In vergelijking met veel andere hier heb ik in 35 jaar maar een paar motoren gehad, moet ik toch ook eens aan gaan werken :+
R75/6
Laverda 1000SFC
Laverda 750SF2
Guzzi 750 Targa (was eigenlijk van mijn vrouw, maar ik heb er toch zo'n 50k op :] )
K75 die ik nu nog heb voor ww
 
Sinds 1993;
Honda VF750C Magna uit 82
Kawasaki ZX10 uit 88
Yamaha YZF750R uit 93
Kawasaki ZX9R uit 96
Suzuki TL1000R uit 98
Ducati 750 Sport uit 89
Honda FMX650 uit 05
Aprilia RSV Mille uit 00
Ducati 999 uit 03
Aprilia RSV 1000 Tuono uit 04

Die laatste twee heb ik nog.
20220501_181333.jpg
 
Sinds 1975:

1) Yamaha RD350 👍
2) Honda CB400F 👍
3) Honda CB500F 2x 👍👍
4) Honda CB550F 👍
5) Honda XL500S 👍
6) Kawasaki GPZ550 👍
7) Yamaha FZS600 👍👍
10) Honda Vfr800 FI 👍👍👍
11) Yamaha FZ1-S GT 🤞in progress

Laatste 2 nog in bezit.
1657709487849.jpg
 
Zuendapp KS50
Honda CB750f2
HondaCB750f2
Kawasaki KLR250 in Malawi
Suzuki GS500e
Honda XR600r in Zambia
Triumph Speed Four
Triumph Speed Triple 1050
Husqvarna 701 enduro
Moto Guzzi V85tt

Totaal ongeveer 500.000km gereden
 
Vanaf mijn 21e begonnen met:
DD632BEB-7D1F-4802-A4BD-C8BEB1F31BFB.png
Kawasaki zx9r 1995
Heerlijke fiets qua zithouding, was wel redelijk werken op bochtige wegen in de Eifel.

FF1C649B-4516-4156-9904-F1085DB65EF9.png
Kawasaki zx10r 2004
Wat een kanon!! (Voor mij) Levensgevaarlijk apparaat met een aan/uit schakelaar als gashandle.
Wel veel plezier mee gehad maar ik was nog niet ervaren genoeg voor dit geweld.

FAFD79C5-2F5C-4AA7-85E9-762B385D2074.jpeg
Kawasaki Z1000 2010 zonder abs.
Wat verademing tov de zx10r.
Opgehaald in de stromende regen en voelde mij meteen thuis op deze fiets.
Heel veel km’s mee gemaakt en (bijna) altijd een grijns van oor tot oor.

031530AD-F94A-46F4-8AE6-FF26DACCE894.jpeg
Kawasaki z1000sx tourer 2017
Omdat ik hem geweldig mooi vind, bekend ben met het motorblok en naar mijn idee “te oud” werd voor de in mijn ogen wat rebelse z1000.
Rijd subliem en relaxt!! Maar…..
Binnen een paar weken begon het toch wel wat saai te worden.
Misschien nog niet “te oud” genoeg??
Plezier in het rijden compleet kwijt geraakt met deze spaarpot op 2 wielen.

B6A60825-B14C-4132-846A-FCB736FDE7AB.jpeg
Kawasaki kle500 1994
Een beste stap terug vanaf de 2017 sx.
Maar zo geweldig om een zandpad te kunnen nemen als het niet opschiet🤔 op het asfalt.
Helaas na 50-60 km rijden geen fatsoenlijke zithouding meer te vinden met mijn lange benen.

34884B2C-D08F-45FB-A61D-7E7E28B9643B.jpeg
Na overleg met de vrouw ( ja ja 😅) is er nu een 2012 Triumph Speed Triple R aangekocht en kan niet wachten om hem op te halen.

Heb hier nogal een lap tekst neer gekwakt.
Weet niet of het de bedoeling was.
Zo niet hoor ik dat graag.
 
Vanaf mijn 21e begonnen met:
Bekijk bijlage 1794789
Kawasaki zx9r 1995
Heerlijke fiets qua zithouding, was wel redelijk werken op bochtige wegen in de Eifel.

Bekijk bijlage 1794791
Kawasaki zx10r 2004
Wat een kanon!! (Voor mij) Levensgevaarlijk apparaat met een aan/uit schakelaar als gashandle.
Wel veel plezier mee gehad maar ik was nog niet ervaren genoeg voor dit geweld.

Bekijk bijlage 1794792
Kawasaki Z1000 2010 zonder abs.
Wat verademing tov de zx10r.
Opgehaald in de stromende regen en voelde mij meteen thuis op deze fiets.
Heel veel km’s mee gemaakt en (bijna) altijd een grijns van oor tot oor.

Kawasaki z1000sx tourer 2017
Omdat ik hem geweldig mooi vind, bekend ben met het motorblok en naar mijn idee “te oud” werd voor de in mijn ogen wat rebelse z1000.
Rijd subliem en relaxt!! Maar…..
Binnen een paar weken begon het toch wel wat saai te worden.
Misschien nog niet “te oud” genoeg??
Plezier in het rijden compleet kwijt geraakt met deze spaarpot op 2 wielen.

Kawasaki kle500 1994
Een beste stap terug vanaf de 2017 sx.
Maar zo geweldig om een zandpad te kunnen nemen als het niet opschiet🤔 op het asfalt.
Helaas na 50-60 km rijden geen fatsoenlijke zithouding meer te vinden met mijn lange benen.

Na overleg met de vrouw ( ja ja ) is er nu een 2012 Triumph Speed Triple R aangekocht en kan niet wachten om hem op te halen.

Heb hier nogal een lap tekst neer gekwakt.
Weet niet of het de bedoeling was.
Zo niet hoor ik dat graag.
 
Rij vanaf 1989...
Begonnen met een Moto Guzzi V50 Monza (bj 1982)
Daarna een Moto Guzzi 1000 SP2 gekocht...(bj 1985)
In verband met gezinsuitbreiding is de SP inmiddels al weer een ruine tijd voorzien van zijspan..
Beide motoren nog steeds in bezit...

Grt
Steven
 
Vanaf mijn 21e begonnen met:
Bekijk bijlage 1794789
Kawasaki zx9r 1995
Heerlijke fiets qua zithouding, was wel redelijk werken op bochtige wegen in de Eifel.

Bekijk bijlage 1794791
Kawasaki zx10r 2004
Wat een kanon!! (Voor mij) Levensgevaarlijk apparaat met een aan/uit schakelaar als gashandle.
Wel veel plezier mee gehad maar ik was nog niet ervaren genoeg voor dit geweld.

Bekijk bijlage 1794792
Kawasaki Z1000 2010 zonder abs.
Wat verademing tov de zx10r.
Opgehaald in de stromende regen en voelde mij meteen thuis op deze fiets.
Heel veel km’s mee gemaakt en (bijna) altijd een grijns van oor tot oor.

Bekijk bijlage 1794796
Kawasaki z1000sx tourer 2017
Omdat ik hem geweldig mooi vind, bekend ben met het motorblok en naar mijn idee “te oud” werd voor de in mijn ogen wat rebelse z1000.
Rijd subliem en relaxt!! Maar…..
Binnen een paar weken begon het toch wel wat saai te worden.
Misschien nog niet “te oud” genoeg??
Plezier in het rijden compleet kwijt geraakt met deze spaarpot op 2 wielen.

Bekijk bijlage 1794793
Kawasaki kle500 1994
Een beste stap terug vanaf de 2017 sx.
Maar zo geweldig om een zandpad te kunnen nemen als het niet opschiet🤔 op het asfalt.
Helaas na 50-60 km rijden geen fatsoenlijke zithouding meer te vinden met mijn lange benen.

Bekijk bijlage 1794797
Na overleg met de vrouw ( ja ja 😅) is er nu een 2012 Triumph Speed Triple R aangekocht en kan niet wachten om hem op te halen.

Heb hier nogal een lap tekst neer gekwakt.
Weet niet of het de bedoeling was.
Zo niet hoor ik dat graag.
Mooi verhaal! En dan nu na al die Kawa’s een Triumph! Ik ben benieuwd hoe die je zal bevallen 😃
 
Op m'n achtiende maar direct B en A rijbewijs (in die volgorde) achter elkaar gehaald en in de winter van 2011 mijn eerste motor gekocht:
#1 Honda CBR 600F - 1999
Eerst 25kw gereden, vervolgens volvermogen.

#2 Aprilia Tuono 1000 - 2004

Na 2 jaar 25kw en een jaar vol vermogen op de CBR 600F heb ik een Aprilia Tuono gekocht, ik had een Tuono 50 als brommer en vond (en vind!) het een prachtding. 2 motorvakanties mee op pad geweest en heel erg van genoten. Verkocht aan een mede-forummer die 'm nog heeft.
IMG_20170304_102004_395.jpg

#3 (en #4) Triumph Sprint RS 955i
Studeren en uit huis gaan is best duur. Het gebrek aan een binnenslaapplaats voor de Tuono gaf de doorslag om deze te verkopen. Ervoor in de plaats kwam een ondergewaardeerde driecilinder banaan in de plaats. Ondergewaardeerd, ook door mij. In de uiteindelijke evolutie had 'ie een nieuwe 120 pk tune en een superbikestuur waarmee het heerlijk sturen was. Echt een fijn ding! Zo fijn, dat ik er eventjes 2 had.
IMG_20190811_165425_429.jpg
IMG_20190622_100057_885.jpg

#5 Aprilia Pegaso 650 Tuscany Tibet
Met de Triumph heb ik 5 jaar gereden en hoewel ik er echt dikke vrienden mee was en ook nog wel wat plannen mee had speelde in mijn achterhoofd altijd dat ik zodra ik een garage/schuur tot mijn beschikking had weer een (voor mij) écht mooie motor wilde hebben, een ''vertroetelfiets''. Die had ik niet gevonden in de Aprilia Pegaso. Ik heb met een forumlid geruild, de Triumph tegen de Pegaso. Goede samenloop van omstandigheden: Ik was opzoek naar een TET fiets, hij na een heropstap op de Aprilia naar een wat zwaardere sport-tourer.
IMG_20210410_222215_197.jpg

#6 Ducati Hypermotard 1100
Samen met een vriend ben ik begonnen aan de TET vanuit het zuiden. Na ongeveer een uur of 2 ging hij op z'n snufferd met een schakelas die naar binnen was geslagen tot gevolg. Einde TET. Einde zandpaden pakken, niet mijn ding. Nog een jaar Woon Werk geprutteld met de Pegaso waar deze uitermate geschikt voor is. Erg comfortabel en ook erg leuk om te rijden. Zolang je alleen rijdt. Ik werd er door mijn motormaatje op haar Duc monster 600 compleet uitgereden op alle vlakken. Dat kan ik natuurlijk niet hebben dus heb ik een Hypermotard 1100 aangeschaft :+. Zonder gein, op familieverjaardagen kwam deze motor al erg lang ter sprake en dit was het moment. Enter de ''vertroetelmotor''.
1660813850115.png
 
Zie mooie lijstjes voorbij komen..
Zal vanavond thuis ook is mijn 'kostbare foto album' erbij pakken O-)
 
Ik rij vanaf 1985, en heb onderstaande motoren in bezit gehad (in volgorde van aanschaf):
Suzuki GSX400E
Suzuki GSX750ES
Suzuki GSX750F (2x)
Yamaha FZR600R
Suzuki GSXR600
Suzuki GSXR750 (5x)
Suzuki GSXR1000
Yamaha R1
Kawasaki ZX10R
Kawasaki Z1000 (naast de R1 en ZX10R)
BMW S1000RR (huidige motor).
 
Laatst bewerkt:
CB250 1968
R45
K100RS
LeMans 1000
VFR750F 1997
VTR1000-SP2
VF400F

VF500F2
VFR750F 1994
Gilera 150 Turismo '54
Gilera 150 Sport '53
Mv Agusta 350S Ipotesi
Cagiva SST 350
 
Ik rij vanaf 1985, en heb onderstaande motoren in bezit gehad (in volgorde van aanschaf):
Suzuki GSX400E
Suzuki GSX750ES
Suzuki GSX750F (2x)
Yamaha FZR600R
Suzuki GSXR600
Suzuki GSXR750 (5x)
Suzuki GSXR1000
Yamaha R1
Kawasaki ZX10R
Kawasaki Z1000 (naast de R1 en ZX10R)
BMW S1000RR (huidige motor).
Hoogste tijd dan om je nickname aan te passen! Herr Sauerkraut?
 
GS500
ZZR600
XT600
Thundercat
GPX750R
GS500
K100
Zephyr 550
ZZR600
GSF600 Bandit
GL1200 Goldwing

11 motoren in 7 jaar _O-

Momenteel heb ik nog de ZZR600, K100, Bandit en de Goldwing. Hoewel de bandit binnenkort een nieuwe eigenaar mag gaan zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan