oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.333
- 2.003
Het is corona, het is einde winter.
We mogen weinig en ik heb niets meer om handen hobby-matig.
Reeds 15 jaar race ik met oude motorfietsen op het tarmac.
Dat gaat van 1 naar 4 cilinders. 2 takt en 4takt. van 1969 (GT500) tot 2001. (rs250). van 250cc tot 1100cc.
Nationaal en internationaal.
Graag wens ik eens een "moderne" motorfiets te proberen met injectie, slipperkoppeling, wegligging, snel opbouwende toerentallen, goede bijters.
Ik heb steeds motoren gehad die 1 of 2 goede dingen hadden.
bvb :licht, maar niet krachtig
bvb : krachtig maar zwaar en te weing grondspeling
bvb : krachtig en licht, maar slechte wegligging.
...
Mijn laatste motormagazines stoppen rond 2005. Daarna ben ik de feeling met de markt compleet kwijt.
Mijn budget is 4000-6000€. Ik hou 1250€ voor set extra velgen en waarschijnlijk aangepaste vering.
Geen wegambities, geen verzekering, geen wedstrijd ambities meer, geen compromis qua comfort=>100% circuit.
De motor moet inzetbaar zijn op kleine (Croix/ Mettet) als grote (Spa, Hockenheim)circuits.
Ik ga niet voor moderne 1000cc 4 cilinders. Dit is te veel van het goede voor dit gemiddeld talent.
1000cc tweecilinders overweeg ik heel misschien, maar hoe rijdt dat in de gietende regen met vlotte acceleratie? Ik denk dat je minder snel bent met die hoop koppel.
Vermoedelijk japanner
Of een triumph 675, maar die zijn duuuur en een slechte dealer in mijn buurt.
Vermoedelijk maximaal 750cc (gsxr)
Vermoedelijk geen streetfighter want dat lijkt mij minder prettig boven de 200kmh. (windgevoelig, minder strak op de baan?)
Een greep van zo'n 4 jaar geleden uit mijn garage.
Vertel mij iets over uw circuit-motorfiets en leer mij de 4-6000€ racemotor-markt ontdekken aub.
kwak 636?
Gsxr750?
de vier japanse 600?
verder geraak ik niet en geen enkel rij ervaring met deze motoren.
We mogen weinig en ik heb niets meer om handen hobby-matig.
Reeds 15 jaar race ik met oude motorfietsen op het tarmac.
Dat gaat van 1 naar 4 cilinders. 2 takt en 4takt. van 1969 (GT500) tot 2001. (rs250). van 250cc tot 1100cc.
Nationaal en internationaal.
Graag wens ik eens een "moderne" motorfiets te proberen met injectie, slipperkoppeling, wegligging, snel opbouwende toerentallen, goede bijters.
Ik heb steeds motoren gehad die 1 of 2 goede dingen hadden.
bvb :licht, maar niet krachtig
bvb : krachtig maar zwaar en te weing grondspeling
bvb : krachtig en licht, maar slechte wegligging.
...
Mijn laatste motormagazines stoppen rond 2005. Daarna ben ik de feeling met de markt compleet kwijt.
Mijn budget is 4000-6000€. Ik hou 1250€ voor set extra velgen en waarschijnlijk aangepaste vering.
Geen wegambities, geen verzekering, geen wedstrijd ambities meer, geen compromis qua comfort=>100% circuit.
De motor moet inzetbaar zijn op kleine (Croix/ Mettet) als grote (Spa, Hockenheim)circuits.
Ik ga niet voor moderne 1000cc 4 cilinders. Dit is te veel van het goede voor dit gemiddeld talent.
1000cc tweecilinders overweeg ik heel misschien, maar hoe rijdt dat in de gietende regen met vlotte acceleratie? Ik denk dat je minder snel bent met die hoop koppel.
Vermoedelijk japanner
Of een triumph 675, maar die zijn duuuur en een slechte dealer in mijn buurt.
Vermoedelijk maximaal 750cc (gsxr)
Vermoedelijk geen streetfighter want dat lijkt mij minder prettig boven de 200kmh. (windgevoelig, minder strak op de baan?)
Een greep van zo'n 4 jaar geleden uit mijn garage.
Vertel mij iets over uw circuit-motorfiets en leer mij de 4-6000€ racemotor-markt ontdekken aub.
kwak 636?
Gsxr750?
de vier japanse 600?
verder geraak ik niet en geen enkel rij ervaring met deze motoren.
Laatst bewerkt: