merkHallo;
mijn koppeling slipt na het vervangen van de olie.
Er zit nu 10W40 half synthetisch in.
Voorheen liep hij normaal.. maar ik weet dus niet welk type er in zat..
merkHallo;
mijn koppeling slipt na het vervangen van de olie.
Er zit nu 10W40 half synthetisch in.
Voorheen liep hij normaal.. maar ik weet dus niet welk type er in zat..
Hallo;
mijn koppeling slipt na het vervangen van de olie.
Er zit nu 10W40 half synthetisch in.
Voorheen liep hij normaal.. maar ik weet dus niet welk type er in zat..
Hallo;
mijn koppeling slipt na het vervangen van de olie.
Er zit nu 10W40 half synthetisch in.
Voorheen liep hij normaal.. maar ik weet dus niet welk type er in zat..
Laat me raden, auto olie in gedaan
Zo'n cx500 rijd prima op moderne "auto-olie" Zoals die van de Action, en daarmee basta!
Auto olie van nu, is beter dan motorfiets olie die TOEN in de CX500 moest.
Wat ik wil zeggen ( leek mij vrij duidelik ) is dat het totaal geen kwaad kan om de olie die ik noem in die CX500 te gooien, aldaar ( nogmaals ) de motorfiets olie van toen, slechter is dan de olie die ik noem.
En je hoeft ook niet bij te pissen in de tank, maar de motor zou ook prima lopen op benzine van mindere kwaliteit.... net als ( je raad het al ) ik met de olie bedoel..
Toen was de benzine beter, gewoon met lood, zonder rare additieven om klopvastheid te krijgen, ook gewoon 98 octaan.TOEN was de benzine ook slechter, moet hij nou bij in de tank pissen bij het tankstation?
Er zijn idd gevallen bekend, echter kan ik geen geval vinden van een oude motorfiets die origineel op "afgewerkte pinda olie" reed, raar zou reageren op moderne auto-olie van de action..
De theorie is dat er in moderne auto-olie allerlei toevoegingen zitten die er vroeger niet in zaten en waar een (oude) motor (met name de koppeling daarvan) niet tegen zou kunnen.
DIe friction modifiers zitten ZEKER niet in die SF olie van de Action.De theorie is dat er in moderne auto-olie allerlei toevoegingen zitten die er vroeger niet in zaten en waar een (oude) motor (met name de koppeling daarvan) niet tegen zou kunnen.
Of de koppeling is versleten of de veren te slap, heeft misschien net op het randje gezeten. Om te controleren kan je de lengte van de veren opmeten.
Doodzonde.
De theorie is dat er in moderne auto-olie allerlei toevoegingen zitten die er vroeger niet in zaten en waar een (oude) motor (met name de koppeling daarvan) niet tegen zou kunnen.
quote:
BolletjeBas schreef op 27 juni 2011 @ 00:04:
CX500?
[afbeelding]
Action.. 1,30 euro per liter ( goedkoper dan benzine )
quote:
tuxracer schreef op 28 juni 2011 @ 18:55:
De theorie is dat er in moderne auto-olie allerlei toevoegingen zitten die er vroeger niet in zaten en waar een (oude) motor (met name de koppeling daarvan) niet tegen zou kunnen.
DIe friction modifiers zitten ZEKER niet in die SF olie van de Action.
Iedere oldtimer/newtimer kan daar zonder problemen drie ton op lopen.
quote:
tuxracer schreef op 28 juni 2011 @ 22:24:
Of de koppeling is versleten of de veren te slap, heeft misschien net op het randje gezeten. Om te controleren kan je de lengte van de veren opmeten.
quote:
Vinnie165 schreef op 28 juni 2011 @ 20:16:
[afbeelding]
deze zit er in ..
Doodzonde.