Welke oordoppen ??

Welke Oordoppen ??

  • Audisafe Hard

    Stemmen: 1 2,0%
  • Audisafe Zacht

    Stemmen: 3 5,9%
  • Alpine Hard

    Stemmen: 2 3,9%
  • Alpine Zacht

    Stemmen: 26 51,0%
  • Comfoor Hard

    Stemmen: 5 9,8%
  • Comfoor Zacht

    Stemmen: 5 9,8%
  • Earmo Hard

    Stemmen: 8 15,7%
  • Earmo Zacht

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51

Leike

MF'er
20 aug 2002
89
0
Almere
Ik ben niet geheel tevreden over de universele oordoppen van Alpine. :(
Nu heb ik tijdens de rai iets meer gezien van de op maat gemaakte doppen.
Dat lijkt mij dan ook de beste oplossing.

Welke fabrikant zal ik kiezen en waarom ?? :? :?

Wat zijn de ervaringen ?? :? :?
 
Heb tijdje geleden ook oordoppen laten aanmeten.(voor werk) en tevens geschikt laten maken om ook te dragen met helm op. Zitten normaal perfect, maar als ik mun helm op heb, gaan ze na een half uurtje behoorlijk pijn doen. Dus heb ik ze op de motor niet meer in.
Als ik echt een lange tijd ga rijden, wil ik nog wel eens van die zachte gele "oorfrutjes" in doen. Werkt ook goed en irriteerd niet.
 
Als ik echt een lange tijd ga rijden, wil ik nog wel eens van die zachte gele "oorfrutjes" in doen. Werkt ook goed en irriteerd niet.

Die gele oorfrutjes zijn idd :}

Zelf heb ik ook van die universele dingen van alpine gehad, maar sinds ik die gele
schuimpjes heb geprobeerd gebruik ik die dingen van alpine niet meer. Ga die dingen trouwens niet bij het kruidvat ofzo kopen, daar betaal je echt veel teveel. Voor 50 paar mag je zo'n 10 euro kwijt zijn.
 
K vond die proppen maar niks...moeilijk schoon te houden en na een tijdje kan je ze weg flikkeren.
Toen heb ik van die zachte kunstof dingen gekocht voor 5 euro. Het zijn een soort antennetjes met 3 halve bolletjes (1 klein, 1 middel, 1 groot) en die zitten het fijnst! Omdat het geen spons achtig materiaal is zijn ze heel makkelijk onder de warme kraan schoon te maken.
 
Ik ben niet geheel tevreden over de universele oordoppen van Alpine. :(
Nu heb ik tijdens de rai iets meer gezien van de op maat gemaakte doppen.
Dat lijkt mij dan ook de beste oplossing.

Welke fabrikant zal ik kiezen en waarom ?? :? :?

Wat zijn de ervaringen ?? :? :?
Ga voor een dop van zacht materiaal, ik heb zelf die van Alpine en die bevallen prima.
 
juist gele bouw proppies, als je die kwijt raakt kost het ook de hele wereld niet, en die op maat gemmakt weet je wat je er voor kwijt ben. raak er maar eens eentje kwijt. BALEN!!!!!
 
Ik heb op de RAI de zachte uitvoering aan laten meten van Audisafe (Dimedico).
Als je 2-3 weken geduld hebt, dan vertel ik je er meer over, want dan zou ik ze moeten hebben.
Het zou trouwens verstandig zijn om die dingen aan te laten meten op de beurs in Utrecht. Scheelt stukken qua prijs.
 
Ik heb op de RAI de zachte uitvoering aan laten meten van Audisafe (Dimedico).
Als je 2-3 weken geduld hebt, dan vertel ik je er meer over, want dan zou ik ze moeten hebben.
Het zou trouwens verstandig zijn om die dingen aan te laten meten op de beurs in Utrecht. Scheelt stukken qua prijs.

Ik heb AudiSafe en ben er heel erg tevreden over. Zitten erg lekker, halen heel veel windgeruis weg en je kan toch iemand nog horen praten. Goed spul!
 
Ik heb AudiSafe en ben er heel erg tevreden over. Zitten erg lekker, halen heel veel windgeruis weg en je kan toch iemand nog horen praten. Goed spul!

Heb je ook de zachte? Die vriendelijke man probeerde mij de harde aan te praten, maar dankzij de topics op dit forum heb ik toch gekozen voor de zachte. (en ik mocht dan een kleur kiezen: Mille blauw! :P )
Ik heb er trouwens 77 euro voor betaald.

Wel belangrijk: de zachte Audisafe zijn voorzien van een vast filter, dus wisselen is er niet bij. Als ik klachten over het filter zou krijgen, dan mocht ik terugkomen naar de beurs in Utrecht. Dan worden er andere gemaakt.
 
Heb je ook de zachte? Die vriendelijke man probeerde mij de harde aan te praten, maar dankzij de topics op dit forum heb ik toch gekozen voor de zachte. (en ik mocht dan een kleur kiezen: Mille blauw! :P )
Ik heb er trouwens 77 euro voor betaald.

Wel belangrijk: de zachte Audisafe zijn voorzien van een vast filter, dus wisselen is er niet bij. Als ik klachten over het filter zou krijgen, dan mocht ik terugkomen naar de beurs in Utrecht. Dan worden er andere gemaakt.

Kheb die van alpine laten gieten op de rai. Zal mij benieuwen hoe ze zitten. Ik heb voor de zachte gekozen (die hadden ze volgens mij alleen maar bij alpine).
Dat gieten was trouwens niet echt een pretje.
 
Het zou trouwens verstandig zijn om die dingen aan te laten meten op de beurs in Utrecht. Scheelt stukken qua prijs.

Enig idee wanneer die beurs is ?? :? :?

Of is er binnenkort ergens anders nog een noemenswaardige beurs ?? :? :?
 
EARMO, heerlijk :}

in het begin had ik ook lats inderdaad, aan mijn linkeroor na een half uurtje, echter dat verdween na een paar weken en nu doe ik niet anders..

tenzij ik wil genieten in de tunnel natuurlijk, dan doe ik ze niet in })
 
Kijk eens bij Elacin,daar heb je ook de aangemeten oordoppen.
Ze hebben ook speciale doppen voor de motor,ze zijn van zacht materiaal en er zit een rubber o-ringetje aan om ze gemakkelijk weer uit je oor te halen.
De filters die er in zitten zijn verwisselbaar en kun je dus aan je eigen wensen aan laten passen.
Volgens mij kosten ze zo rond de 90 euro.
Het bedrijf waar ik ze heb laten aanmeten zit in Dongen (N.Br.)
De site www.elacin.nl
[edit]:foto kleiner gemaakt [/edit]
oordop.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:30 schreef Sjaap het volgende:
K vond die proppen maar niks...moeilijk schoon te houden en na een tijdje kan je ze weg flikkeren.

Precies ! Waarom zou je ze dan schoonmaken ? :?
 
Het verliezen van aangemeten gehoorbescherming is eenvoudig op te vangen: voor luttele euro's kun je een verzekering nemen voor bv 2 jaar. Bij verlies o.i.d. krijg je gewoon nieuwe.

Ik hoop maar niet dat ik bepaalde mensen op ideeén breng nu O-)

Heb zelf ook sinds een maand m'n (zachte) aangemeten doppen in huis en m'n eerste bevindingen zijn zeer goed.
 
Heb je ook de zachte? Die vriendelijke man probeerde mij de harde aan te praten, maar dankzij de topics op dit forum heb ik toch gekozen voor de zachte. (en ik mocht dan een kleur kiezen: Mille blauw! :P )
Ik heb er trouwens 77 euro voor betaald.

Wel belangrijk: de zachte Audisafe zijn voorzien van een vast filter, dus wisselen is er niet bij. Als ik klachten over het filter zou krijgen, dan mocht ik terugkomen naar de beurs in Utrecht. Dan worden er andere gemaakt.

Nee, ik heb de harde. Maar omdat ze op maat gemaakt zijn zitten ze als gegoten. Ik merk niet eens dat ik ze in heb, op het geluid na dan.
Volgens mij heb ik 60 Euro ofzo betaald op de beurs in Utrecht
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf sinds de beurs in utrecht de alpine doppen en deze dempen goed ,
er is alleen een maar (natuurlijk, als hollander )ik ben blij dat ik altijd een kunstof pincet bij me heb anders had ik nu nog met die doppen in me oor gelopen :P .

Als je ze goed indoet zijn erg moeilijk te verwijderen ,dit gebeurt al als ze een paar maanden oud zijn :( .

Bestel binnekort via mijn werk gegoten doppen ,zijn gratis :P :P

Die AudiSafe's hebben een zet-je-nagel-erachter-en-haal-uit-je-flappen-inkeepinkje, dat werkt erg goed. Ik haal ze erg zo uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan