Welke pechhulp is de beste?

Djenna

Rookie
27 jan 2020
1
0
Hoi,

Onlangs stond ik met pech langs de kant van de weg. Het heeft mij doen inzien dat een pechverhelpingverzekering mss toch niet zo een luxe is.
Hebben jullie daar ervaring mee? Brengen ze je motor naar de gevraagde garage of de dichtsbijzijnde? En je zelf ? Moet jij maar zien dat je iemand vindt die je kan komen oppikken of zetten ze je thuis af?
Thnx ! Groetjes
 
Hoi,

Onlangs stond ik met pech langs de kant van de weg. Het heeft mij doen inzien dat een pechverhelpingverzekering mss toch niet zo een luxe is.
Hebben jullie daar ervaring mee? Brengen ze je motor naar de gevraagde garage of de dichtsbijzijnde? En je zelf ? Moet jij maar zien dat je iemand vindt die je kan komen oppikken of zetten ze je thuis af?
Thnx ! Groetjes
Via de KNMV.
De keren dat ik het nodig heb gehad 2x, waren de volgende:
  1. Schade en er waren delen afgebroken, kon dus niet meer verder rijden. Thuis afgezet met motor.
  2. Pech, terwijl ik al wel wist wat er aan de hand was. Eerst kwam er iemand van de ANWB die bevestigde dat dat inderdaad aan de hand was. Die heeft de sleepdienst gebeld. Motor achterop en wederom naar huis gebracht.
In het tweede geval was dat niet de standaard procedure. Normaal wordt ie naar een garage gebracht, maar aangezien het rustig was konden ze wel even omrijden.
 

Eens in de 2 weken 8 liter er ingooien en je hebt goedkopere pechhulp dan de anwb, en ook nog eens benzine.
Nog niet nodig gehad, maar volgens mij doen ze de normale dingen.
 
Zit zelf bij de wegenwacht, ben altijd goed geholpen. Wel heb ik het idee dat sommige wegenwachten niet zo goed bekend zijn met motorfietsen.
Is iemand hier eigenlijk lid van de ADAC? Die is goedkoper dan de ANWB en als ik in NL pech heb wordt de Nederlandse wegenwacht gewoon naar mij toegestuurd via de ADAC
 
Geen ervaring (nog) met motor hulp, maar ANWB heb ik vorige jaar na 10jaar lidmaatschap opgezegd en geld terug geëist nadat ik ze in die 10 jaar tijd 3x heb gebeld en ze zijn maar 1x komen opdagen en de andere 2 keer logen ze over dat ze me niet zagen staan (op een lege snelweg in de nacht met mn knipperlichten aan), waaronder de laatste keer dat ik een klapband op de snelweg had. Om een dag later te horen dat mn melding niet eens was doorgevoerd door een foutje ipv dat ze me niet zagen wat de verklaring een dag ervoor was tegen de politie over de telefoon die binnen 5min kwamen na een telefoontjes aan rijkswaterstaat :r
 
Via de KNMV.
De keren dat ik het nodig heb gehad 2x, waren de volgende:
  1. Schade en er waren delen afgebroken, kon dus niet meer verder rijden. Thuis afgezet met motor.
  2. Pech, terwijl ik al wel wist wat er aan de hand was. Eerst kwam er iemand van de ANWB die bevestigde dat dat inderdaad aan de hand was. Die heeft de sleepdienst gebeld. Motor achterop en wederom naar huis gebracht.
In het tweede geval was dat niet de standaard procedure. Normaal wordt ie naar een garage gebracht, maar aangezien het rustig was konden ze wel even omrijden.
Hier trouwens nog even bij opmerken dat ik ze nog een 3e keer heb gebruikt; banden gingen op vakantie toch sneller dan verwacht, thuis zou ik niet meer fatsoenlijk halen met het rubber wat er op zat. Hun hebben in frankrijk een setje nieuwe banden geregeld.
 
door uitval van mijn motor op de snelweg, verplicht lid geworden van de ANWB. dure grap op de snelweg..

Maargoed belde ANWB dus op en vertelde mijn verhaal en dat ik met de motor met pech stond. nou goed even wachten dan. Komen ze aan met een anwb sleepwagen voor vrachtwagens -O-
Die kon mij dus niet meenemen.
Weer wachten op de volgende.

Toen door rijkswaterstaat maar naar een veilige plek gebracht.

Daar kwam een anwb bestelbusje om te proberen mijn motor aan de praat te krijgen. Deze kreeg hem niet aan de praat. Dus weer wachten. Nu op de sleepwagen. die gaf mij de keus. garage of thuis.. doe dan maar thuis he. :Y

Toch maar eens ga opzeggen. Ook al betaal ik die partner pechhulp.

Die van Total is op zich best interessant *D

even gaan inlezen :Y
 
Ik zie dat je dat van total maar 2x in 12 maanden mag gebruiken. Dan heb je dus maar 4 weken pechhulp en in de zomermaanden 8 weken.
 
Via KNMV heb ik de motorpech service en autopech service. Omdat ik vrij technisch ben kan ik meestal goed aangeven waar het aan scheelt en of ik dus pech hulp of de sleepdienst nodig heb. Van mijn XJ600 uit 1986 hebben we langs de snelweg op de vluchtstrook eens een halve kabelboom vervangen zodat ik weer kon rijden. De sleepdienst heeft me een aantal keren keurig thuis gebracht omdat reparatie ter plekke mijns inziens geen kans had. Hierbij is een groot voordeel tov ANWB abonnement dat je zelf mag kiezen waar je wil dat de motor heen gaat (in mijn geval altijd mijn eigen garagebox) zelfs vanuit Groningen hebben ze mij en de motor, zonder bijkomende kosten, naar Tiel gebracht.
 
Ik zie dat je dat van total maar 2x in 12 maanden mag gebruiken. Dan heb je dus maar 4 weken pechhulp en in de zomermaanden 8 weken.

Het blijft wel afhankelijk hoevaak je natuurlijk met pech komt te staan of het handig te gebruiken en ik mag toch wel aannemen dat een beetje sleutelende motorijder er wel voor zorgt dat ie niet snel weer met pech (hetzelfde probleem) langs de weg komt te staan :Y
 
Tip 1: Sluit geen pechverzekering af.
Tip 2: Koop een motoraanhanger

Bij pech op de snelweg bel je de politie (0900-8844), of Rijkswaterstaat (0800-8002). Je wordt dan gratis naar de dichtsbijzijnde parkeerplaats / carpoolplaats gebracht.

Kun je het daar zelf niet fiksen, bel dan je partner of hij/zij je komt halen met de aanhanger.
Heb je dat niet? Bel dan een lokale motorzaak. 9 van de 10 keer komen ze je snel ophalen met een busje.
Zit er geen motorzaak in de buurt, of is het buiten openingstijden, bel dan een lokale berger. Transport naar huis binnen 30km kost je ongeveer €150,-.
Ben je te ver van huis? Laat je motor op de parkeerplaats achter, bel een taxi, en ga overnachten in een lokaal hotel/pension.
 
Toch zoek ik ook nog een non-anwnee-pechhulp,(vooral voor de zomervakantie motorreizen) ik houd dit topic in den gaaten ende den smiezen..
 
Laatst bewerkt:
Doe al 23 jaar zonder.
1x een berger de auto met pech thuis laten afzetten. (150,-)
1x een motorzaak de motor laten oppikken. (lekke band)

Voor het buitenland heb ik een doorlopende reisverzekering met pechhulp voor auto, aanhanger én motor.
Ik heb 2 motoraanhangers.
 
Is iemand hier eigenlijk lid van de ADAC?
Ik ben lid geweest van de ADAC,maar momenteel aanvaarden ze geen nieuwe leden meer die niet in Duitsland wonen.-O-
Vroeger deden ze dat wel.
Europ Assistance is ook goed,vooral als je in heel EU verzekerd wil zijn.
 
Belangrijkste is om de voorwaarden goed te lezen en wat de service precies inhoudt.
Waar wordt de motor/auto naar toe gebracht en wordt je zelf ( + ev passagier) ook weggebracht ??
heb je recht op vervangend vervoer ??

Komt nogal eens voor dat de motor pas de volgende dag ( en bij pech in het weekend pas op dinsdag) naar een dealer gebracht wordt. Kan de motor binnen een korte termijn ( 3 of 5 dagen?) gerepareerd worden, dan wordt dat gedaan. Duurt het langer mag je zeggen waar de motor heen gebracht mag worden.
Waar jezelf in die tijd blijft ????
Ben bij de KNMV geweest. Ooit met Pasen in Luik stil gevallen. Kwam een berger die mij, mijn vrouw en motor een eind buiten Luik bij zijn bedrijf bracht. Toen mi'n zoon gebeld, die met busje van zijn baas ons + motor heeft opgehaald.
Heb nu een Reisbijstandsverzekering. Bij startprobleem in Oslo werd motor naar een lokale dealer gebracht, wij konden vlakbij bij het station een taxi naar onze Hytte op een camping nemen.
Paar maanden geleden op een zondag had ik geluk dat de berger mij + motor ipv naar zijn bedrijf, me naar huis bracht. Bleek dynamo kapot.

Frans.
 
Bij sommige verzekeringen kun je et er ook bij doen voor een paar euro alst goed is.
 
Ik heb ook naast mijn motorverzekering bij ZLM een pech-hulp en vervangend vervoer verzekering afgesloten. En ik meen dat deze voor een heel jaar 90 euro kost dus dat valt op zich best mee. Heb er gelukkig nog geen ervaring mee :]
 
Ik heb ook naast mijn motorverzekering bij ZLM een pech-hulp en vervangend vervoer verzekering afgesloten. En ik meen dat deze voor een heel jaar 90 euro kost dus dat valt op zich best mee. Heb er gelukkig nog geen ervaring mee :]
Is dat per kenteken of - persoon?
 
Het beste pechhulp is ter plekke wat regelen....en in de ruim 46 jaar dat ik motor rij slechts 1 keer nodig gehad, accu agv SR stuk. Overigens is mijn oude meuk goed onderhouden, en ga je de weg op met slecht onderhouden schroot dan vraag je erom en dan is en pechhulp wel zo handig... 8-)

Ter plekke de lokale ophaaldienst gebeld en thuis afgezet, anders had ik wel een aanhanger geregeld. Heel wat meer dan een jaar premie maar tov 46 jaar zonder...ruis.

Met nadenken en creatief worden kom je altijd wel thuis.

Net als WA ipv all-risk op de motor..met mijn oude meuk al heel wat premie uitgespaard.
 
Laatst bewerkt:
Toch kan er wat stuk gaan in het buitenland, ergens afgelegen of in een stad.. Zeker als je met oude barrels rijd zoals ik..
 
Terug
Bovenaan Onderaan