Ik moet op zoek naar een zwaardere luchttol, de wielmoeren van het huidige bestelblik zitten op 200nm vast, dat is iets meer als de 120 tot nu toe. Gaat wat moeizamer dus.
Ik moet op zoek naar een zwaardere luchttol, de wielmoeren van het huidige bestelblik zitten op 200nm vast, dat is iets meer als de 120 tot nu toe. Gaat wat moeizamer dus.
Veel duurdere compressoren hebben dit standaard al. Geen slecht idee dus.
Zelf heb ik gewoon de reduceer ertussenuit gehaald, moet er nog een keer koppelingen aan maken zodat ik hem er weer tussen kan hangen mocht ik 'm nodig hebben (ik weet alleen nog niet waarvoor?).
die lukken voor de helft ook met dat goedkope ding wat ik heb wel, gewoon een beetje extra olie in het apparaat
toevallig een F...Tra....
sommige willen idd niet los, die doe ik met de moment sleutel
en ja dat is slecht voor het ding, hij word toch alleen gebruikt voor de auto
ik neem altijd een grote hap lucht, zet er een sleutel op en draai de moer los.
Of dat een te simpele oplossing?
daar staat wel tegenover dat je ze best een stuk kan over beladen en de haak kan ook meer trekken dan het kenteken verteld.
meerdere malen al gedaan
op de schaal (met ahw) al eens op ongeveer 5 ton gestaan
Ik gebruik hem zakelijk, dus 3 ton overbelading kan je zo een prent met een hoogte van een maandinkomen kosten. (economisch delict) dus doen we maar niet (al te veel)
Maar het is een hele goede trekker inderdaad.
Is stiekem nog best lastig om een constructie te verzinnen die muurvast zit en die ook weer niet de klappen absorbeert. Heb het eens geprobeerd met een moer+bout (aan elkaar vast gelast) in de bankschroef. Toen trilde de hele bankschroef en werkbank mee, dus dan gaat er energie verloren.
Heb die sleutel nooit goed kunnen testen want hij mepte alles los (zelfs de hele bankschroef), maar dat was een extreem voorbeeld: Rodac 2780 (1/2" en 1350NM).
Onvoldoende penetratie, dus lekker lang door lassen en de las in de brug "kneden".
Even mijn eigen topic van 2 jaar geleden opgezocht.
Inmiddels heb ik een Airpress compressor, 2 ciinder, 425 liter per minuut, 200 liter tank. Druk loopt op tot max 10 bar, staat nu ingesteld op 9 bar en pomp slaat weer aan rond 7,5 bar.
Ik gebruik Euro koppelingen (grotere lucht doorlaat dan de Orion) en een luchtslang met binnendiameter van 10mm.
Mijn huidige slagmoersleutel (een merkloos ding van 3 tientjes, die tot 350 Nm zou moeten gaan) voldoet niet, het gebeurt nog vaak dat wielbouten niet los komen. Aangezien dit soms vrij irritant is, wil ik dit oplossen.
- Ik denk dat de luchtsleutel de zwakste schakel is op dit moment, daarom denk ik erover deze te vervangen voor een beter exemplaar. Aangezien goedkoop vaak duurkoop is, wil ik nu wat goeds wat gewoon jaren meegaat zonder gezeur.
Heeft iemand ervaring met de Hazet 9012 SPC? Hazet NR0642310131144 | eBay
Een andere optie is een snelkoppeling rechtstreeks op de tank te zetten, dus zonder reduceerventiel (3/8) er tussen, maar ik denk dat dan nog de slagmoersleutel zelf de beperkende factor blijft.
Hoor graag hoe jullie erover denken.