Welke Verzekering

M@fkeez

MF veteraan
7 dec 2002
1.184
0
Raalte
Ik ben voor mijn sv650s k3 een wa+ of wa-top verzekering aan het zoeken.

Ik heb nu offertes liggen van de knmv, centraal beheer, interpolis en unive.

Qua prijs zit er niet zoveel verschil tussen, maar qua voorwaarden zit er nog wel wat verschil tussen. (bijvoorbeeld de maximalen prijs van de meeverzekerde extra's)

Maar dus de vraag welke moet ik nemen en
Waarom heb jij gekozen voor een bepaalde verzekeringsmaatschappij?

Ik ben al aan het zoeken geweest in verschillende topics, maar daar kon ik nog niet veel relevante informatie vinden
 
Ik heb een collectieve verzekering via mijn werkgever bij Unigarant. Daar kreeg ik 30% korting op de premie. *D
 
ik zit bij Unive, ondanks dat ze me mijn 2schade vrije jaren niet gegeven hebben. Ze zijn voor mij gewoon veruit het goedkoopste.
 
Ik ben voor mijn sv650s k3 een wa+ of wa-top verzekering aan het zoeken.

Ik heb nu offertes liggen van de knmv, centraal beheer, interpolis en unive.

Qua prijs zit er niet zoveel verschil tussen, maar qua voorwaarden zit er nog wel wat verschil tussen. (bijvoorbeeld de maximalen prijs van de meeverzekerde extra's)

Maar dus de vraag welke moet ik nemen en
Waarom heb jij gekozen voor een bepaalde verzekeringsmaatschappij?

Ik ben al aan het zoeken geweest in verschillende topics, maar daar kon ik nog niet veel relevante informatie vinden

een dooddoener: maar vergelijk de voorwaarden en kies degene die bij jouw (op jouw situatie) het beste past.
Woon je in een regio met een grote kans op diefstal, zou ik bijvoorbeeld kiezen voor een verzekering met een 2-jaar nieuwwaarde regeling (oid).
suc6 ;)

Mijn verzekering heb ik gekozen omdattie veruit de goedkoopste was. Is niet persé het beste!
 
Ik heb voor unive gekozen omdat ik daar online me premie kon berekenen :+ en de positieve berichten op mf
 
CB zou ik al zo niet doen.
Premie zo hoog als dat gebouw van ze en afhandeling/service is ook niet echt je van het. Zelf geen ervaring mee, maar wat ik hier heb gelezen/gehoord.

Zelf een Univé-aanhangster.
Al jaren een heel pakket daar en nooit moeilijk gedoe gehad.
 
Ik heb voor unive gekozen omdat ik daar online me premie kon berekenen :+ en de positieve berichten op mf


Lijkt me inderdaad een goede reden om voor een bepaalde verzekerings maatschappij te kiezen. Het online kunnen berekenen van de premie.
 
CB zou ik al zo niet doen.
Premie zo hoog als dat gebouw van ze en afhandeling/service is ook niet echt je van het. Zelf geen ervaring mee, maar wat ik hier heb gelezen/gehoord.

Zelf een Univé-aanhangster.
Al jaren een heel pakket daar en nooit moeilijk gedoe gehad.

Centraal beheer is bij mij de goedkoopste ik ben bij unive bijna 60 euro duurder uit, zelfs interpolis is goedkoper.
 
Unive, veruit de goedkoopste (ook in vergelijking met KNMV en Centraal Beheer) en ze stellen ook geen belachelijke eisen m.b.t. staling enzo.

Succes ermee :]
 
Het verbaasd me dat hier op het forum Unive als 1 van de goedkoopste wordt aangemerkt.

M'n maat heeft pas een andere motor gekocht en is verzekerd bij Unive, maar ik heb voor hem wel een paar alternatieve opgezocht.

De KNMV is waarschijnlijk toch de goedkoopste.
Ik ben zelf bij London verzekerd en ook die is goedkoper dan Unive.

Maar let vooral op de diefstal clausule, daar zit nog al wat verschil in.
Ik heb verhalen gehoord dat het best nog wel eens voorkomt dat een gestolen motor niet vergoed wordt, omdat niet aan alle (overdreven) voorwaarden is voldaan.
Zoals: Art goedgekeurde sloten, goedgekeurd alarm, altijd aan aardevast object vastgemaakt en bij donker in afgesloten berging.

succes
 
Het verbaasd me dat hier op het forum Unive als 1 van de goedkoopste wordt aangemerkt.

M'n maat heeft pas een andere motor gekocht en is verzekerd bij Unive, maar ik heb voor hem wel een paar alternatieve opgezocht.

De KNMV is waarschijnlijk toch de goedkoopste.
Ik ben zelf bij London verzekerd en ook die is goedkoper dan Unive.

Maar let vooral op de diefstal clausule, daar zit nog al wat verschil in.
Ik heb verhalen gehoord dat het best nog wel eens voorkomt dat een gestolen motor niet vergoed wordt, omdat niet aan alle (overdreven) voorwaarden is voldaan.
Zoals: Art goedgekeurde sloten, goedgekeurd alarm, altijd aan aardevast object vastgemaakt en bij donker in afgesloten berging.

succes

Dit soort eisen heb je bij Univé dus niet, heel fijn! :)

Ow ja, ik heb all-risk en 0 schadevrije jaren, zal ook invloed hebben op het (relatieve) verschil in premie. Heb verschillende offertes aangevraagd, van o.a. KNMV, Centraal Beheer en Europeesche, waarbij Univé toch ruim 150 tot 200 pleuro's goedkoper is.
Was voor mij in ieder geval een duidelijke zaak. 8-)
 
ik verzeker alles bij unive. mijn ouders deden dat ook altijd. ik ben in assen verzekerd en de winst die ze maken word verdeeld onder de verzekerden. ik krijg dus elk jaar wat geld terug van unive.
 
snap er niets van.

KNMV kwam er bij mij echt als goedkoopste uit. Geen voorwaarden aan sloten ed. Goede opzittende verzekering voor schade aan kleding etc.
Maar dat is voor een WA+ verzekring en geen all risk.
 
Er komen ook poliskosten en assurantiebelasting bij heh.
Zijn geen honderden €'s, maar toch :?

Mijn ervaring is dat die niet altijd wordt meegeteld wanneer je een offerte aanvraagd en de hoogte ervan verschilt bij diverse mij-en.

Heb net eens bij KNMV online laten berekenen.
Kom duurder uit en dat is dan alleen WA. Geen WA beperkt Casco, wat ik nu wel heb. Wa mini casco moet je bellen omdat de fiets ouder dan 8 jaar is.
Wel incl. poliskosten en assurantiebelasting.

De voorwaarden ken ik niet, maar die zullen vast niet beter zijn dan bij Univé :X
 
Dit soort eisen heb je bij Univé dus niet, heel fijn! :)

Ow ja, ik heb all-risk en 0 schadevrije jaren, zal ook invloed hebben op het (relatieve) verschil in premie. Heb verschillende offertes aangevraagd, van o.a. KNMV, Centraal Beheer en Europeesche, waarbij Univé toch ruim 150 tot 200 pleuro's goedkoper is.
Was voor mij in ieder geval een duidelijke zaak. 8-)

Probberde net bij Unigarant Theoretisch een 1996 GSX-R 750 te verzekeren
Mag Niet! je moet eerst 5 schadevrije jaren hebben
 
Een van de voordelen van centraal beheer t.o.v. interpolis is de winterstop. Waarbij jezelf kunt kiezen welke maanden je de motor uit de wa verzekering wilt halen.

En interpolis glashelder, dat gaat in ieder geval niet op voor die site van ze, daar is werkelijk waar geen nuttige informatie te vinden
 
Ik heb wat offertes voor een nieuw aan te schaffen ZX12R. Er zijn echt diverse maatschappijen die hem niet willen verzekeren, ondanks mijn 14 schadevrije jaren op mijn ZZR600 en ander motoren.

Een goede prijs kreeg ik van Univé en van mijn huidige maatschappij Europeesche, ontloopt elkaar maar € 30. De voorwaarden van ZLM zijn beter dan van diverse andere maatschappijen, maar deze willen een ZX12R vanwege het vermogen alleen verzekeren als je meer verzekeringen bij hen onderbrengt.

Ik denk dat ik maar bij Europeesche blijf.
 
Klinkt stupid maar ben door omstandigheden (R1 rijders met te weinig jaren zien ze niet zo zitten) alleen nog bij Rialto welkom maar tot mijn verbazing ben ik goedkoper uit dan alle voorgaande jaren en ook op online berekening van knmv, unive, interpolis,
Maar inderdaad pak de polis die bij je pas.
 
Klinkt stupid maar ben door omstandigheden (R1 rijders met te weinig jaren zien ze niet zo zitten) alleen nog bij Rialto welkom maar tot mijn verbazing ben ik goedkoper uit dan alle voorgaande jaren en ook op online berekening van knmv, unive, interpolis,
Maar inderdaad pak de polis die bij je pas.

Klinkt goed, maar hoe staat het met de voorwaarden en service die ze daar hebben :?
 
Univé stelt inderdaad geen eisen qua alarm etc., maar voor mijn motor scheelt het bij een all-risk verzekering wel 250 euro per jaar als ik geen SCM Alarmsysteem neem.
Zit zelf bij de ANWB. Ook best goedkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan