Werkzaamheden serverpark

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
3 jaar geleden hebben we 3 webservers aangeschaft. Deze hebben jun werk uitstekend gedaan (nog steeds trouwens) maar de garantie was al wel verlopen.

Om problemen te voorkomen hebben we recentelijk nieuwe webservers besteld. De 3 webservers gaan vervangen worden voor 2 nieuwe. De hardware is tegenwoordig zo snel dat 2 fysieke servers voldoende is (er draait ook nog een virtuele webserver mee).

Afgelopen avond heb ik die servers aangesloten in Amsterdam.
De servers zijn nog niet actief, er moet nog het een en ander geconfigureerd worden. Zodra ze meedraaien in de webserver pool gaan de oude webservers uit en kunnen ze uit het rack gehaald worden.

Ik heb wat foto's van de nieuwe servers genomen: *KLIK*

Voor de geïnteresseerden wat specificaties van de nieuwe servers:
Zo kan MF er weer een tijdje tegenaan.

Ik maak maar gelijk van de mogelijkheid gebruik om iedereen een goede kerst en fantastisch 2013 te wensen!
 
Laatst bewerkt:
Alles waar MF beter van wordt = *O* *O*

En uiteraard voor de MF crew, beste wensen en bedankt voor de inzet! :}
 
Die twee servers gebruiken maar een paar GB aan HDD ruimte, die 300GB is zwaar overkill (kleiner is niet te krijgen).

Alle data van MF wordt op één servers opgeslagen, de fileserver. In totaal staat daar nu 408GB aan data op. Dat bestaat voornamelijk uit usericons en geuploade plaatjes en foto's.
 
Leuk om neer te zetten doen ze bij Tweakers ook altijd leuk om de systemen erachter te zien, eigen nog voor die 4 tientjes een Kabel verzamelaar mee moeten bestellen, al zijn er nu ook maar weinig kabels maar ik vind het zelf altijd wat netter staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan