Wesp in mijn helm..

Afgelopen zaterdag ben ik teruggekomen van een motorvakantie naar Spanje. Op de heenreis voelde ik ineens 2 steken in mijn borst, geen idee op dat moment wat het was. Verderop zag ik een plek om te stoppen en op dat moment mijn maatje aangegeven daar te stoppen. Snel mn rits geopend en shirt aan de kant getrokken. Op dat moment kwam er een wesp langs mijn shirt omhoog lopen die daarna ook weg vloog (wel vreemd want ik dacht altijd dat wespen doodgingen nadat ze gestoken hadden). De angel was goed zichtbaar en mijn motormaatje heeft deze er dan ook uitgezogen (lekker genant een kerel die aan de kant van de weg aan je borst staat te zuigen :+ ).. Daarna bij een tuincentrum naar binnen gelopen (stonden we toevallig voor) en in gebrekkig Frans aangegeven wat er gebeurd was. Ze konden ons niet helpen met een zalfje of iets maar hebben ons wel voorgereden naar de dichtsbijzijnde 'pharmacy' (op een grote quad, die op de slechte binnenwegen absoluut niet bij te houden was). Daar de beste man bedankt en snel een zalfje gehaald. Verder eigenlijk weinig last meer van gehad, plekken waren die avond al bijna niet meer zichtbaar. Na het incident wel meteen een col omgedaan (had ik wel meegenomen maar niet omgedaan vanwege de warmte, juist omdat het zo lekker waaide onder mn jas).
Op de terugweg had ik mijn col niet om (weet nog steeds niet waar die in Spanje is gebleven) en werd ik op de A2 in Nederland wederom gestoken door een wesp, ditmaal onder mijn helm op mn kin. Echt domme weg, en deze deed behoorlijk wat meer pijn! Ik weet niet hoe de wesp is binnen gekomen want ik had mijn vizier dicht en mijn helm is aan de onderkant afgesloten. Gestopt op de vluchtstrook, helm afgedaan en daar lag een halve wesp in (kopje etc. niet teruggevonden).
Ik moet maar snel een dun colletje kopen, want echt prettig is het toch niet.
 
Bekend verhaal. Ik had er laatst ook een gevangen. De kraag van mijn jas net niet helemaal dicht geritst en had zo een wesp in mijn shirt. Nadat deze mij even te grazen had genomen voelde ik wel een lichte paniek opkomen. Gelukkig was ik dicht bij huis en heb ik de motor aan de kant gezet en heb vervolgens geprobeerd het geiriteerde insectje dood te drukken, een keer steken vond ik wel voldoende namelijk. Deze kwam vervolgens spartelend uit mijn shirt vallen en kreeg vervolgens het woord SIDI steeds groter in beeld. En ook deze wesp bleek niet bestand tegen een druk van ca 85 kg.

Vanaf nu dus altijd jas volledig dicht!

MarK
 
(wel vreemd want ik dacht altijd dat wespen doodgingen nadat ze gestoken hadden).

De angel was goed zichtbaar en mijn motormaatje heeft deze er dan ook uitgezogen (lekker genant een kerel die aan de kant van de weg aan je borst staat te zuigen :+ )..

wel raar, die angel want wespen hebben een gladde angel en die blijft dus niet zitten >> alleen die van bijen ( dus misschien waren het er wel 2 (!!)

.. en Ik zie het plaatje langs de snelweg helemaal voor * lach * *D O-)

Al die verhalen maken wel dat ik ook maar eens iets moet gaan bedenken voor tussen nek en helm ;)
 
wel raar, die angel want wespen hebben een gladde angel en die blijft dus niet zitten >> alleen die van bijen ( dus misschien waren het er wel 2 (!!)

.. en Ik zie het plaatje langs de snelweg helemaal voor * lach * *D O-)

Al die verhalen maken wel dat ik ook maar eens iets moet gaan bedenken voor tussen nek en helm ;)

Het beestje wat er uit kwam was in ieder geval geen bij, was het te 'slank' voor denk ik. Zo snel als ik het zag leek het mij een wesp.
Maar nu weet ik wel dat we op de terugweg voor niets naar een angel hebben gezocht, want die zat er waarschijnlijk dus helemaal niet :+
 
Wespen kunnen inderdaad heel lastig en gevaarlijk zijn.
Wellicht hebben jullie het gehoord op het nieuws, of gelezen op teletext: ongeveer 100 mensen zijn aangevallen door wespen tijdens een hardloopwedstrijd in Eindhoven. Ik was trouwens ook een van de deelnemers, maar gelukkig niet een van de slachtoffers. Het peloton liep dwars door de aanvliegroute naar een wespennest dat zich vlak bij het parcours bevond. Het schenen joekels van wespen te zijn die enorm agressief waren. 6 ambulances en 1 traumahelicopter kwamen er aan te pas. Het schijnt dat 1 deelnemer werd gestoken in zijn hoofd en meteen neerviel.

Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest in mijn helm vliegt en ook nog eens steekt. Ik ben wel eens ooit gestoken, maar ik ben gelukkig niet allergisch. Stel je voor dat je op de motor het bewustzijn verliest.
Ik heb een keer tijdens een tourtocht meegemaakt dat een van de tourrijders een wesp in haar mouw kreeg. Ze werd gelukkig niet gestoken. :o
 
Wespen kunnen inderdaad heel lastig en gevaarlijk zijn.
Wellicht hebben jullie het gehoord op het nieuws, of gelezen op teletext: ongeveer 100 mensen zijn aangevallen door wespen tijdens een hardloopwedstrijd in Eindhoven. Ik was trouwens ook een van de deelnemers, maar gelukkig niet een van de slachtoffers. Het peloton liep dwars door de aanvliegroute naar een wespennest dat zich vlak bij het parcours bevond. Het schenen joekels van wespen te zijn die enorm agressief waren. 6 ambulances en 1 traumahelicopter kwamen er aan te pas. Het schijnt dat 1 deelnemer werd gestoken in zijn hoofd en meteen neerviel.

Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest in mijn helm vliegt en ook nog eens steekt. Ik ben wel eens ooit gestoken, maar ik ben gelukkig niet allergisch. Stel je voor dat je op de motor het bewustzijn verliest.
Ik heb een keer tijdens een tourtocht meegemaakt dat een van de tourrijders een wesp in haar mouw kreeg. Ze werd gelukkig niet gestoken. :o
Zo, da's wel een heel oud topic om omhoog te schoppen
:+
 
Wespen kunnen inderdaad heel lastig en gevaarlijk zijn.
Wellicht hebben jullie het gehoord op het nieuws, of gelezen op teletext: ongeveer 100 mensen zijn aangevallen door wespen tijdens een hardloopwedstrijd in Eindhoven.

Heb het idd gehoort op het nieuws vanmorgen toen ik in koekblik in de file stond B|

[me] Goldie is allergisch voor wespen[/me] -O-
Ik heb dan ook altijd standaard een strip tabeltten hiervoor in m'n tas zitten.
Zodra ik gestoken wordt moet ik dan ook meteen zo'n ding inslikken en zo snel mogelijk naar een dokterspost of ziekenhuis gaan.

De 1e keer dat ik gestoken was door zo'n beest wist ik nog niet dat ik zo allergisch was voor die beesten.
Gelukkig was ik op dat moment in België bij een kartwedstrijd en waren er zat medische mensen die me meteen konden helpen.

Ik heb in mn helm standaard zo'n "Chin Curtain" zitten

Chincurtain_Groot.jpg


Dit sluit je helm goed af. Tevens is deze zo gemaakt dat er ook wat frisse lucht door kan. Heerlijk voor in de zomer dus.

Ik weet dat er voor mijn helm ook nog een "Whisper strip kit" bestaat.
Deze heb ik zelf nog niet, maar wil deze wel voor de winter aan gaan schaffen.
Schijnt erg goed te zijn :Y

Whisperstrip.jpg
 
Laast op een vakantie een wesp vermoord met mijn enorme snelheid en massa van een degelijk motorpak. Alleen gestraft tijdens een pauze.had namelijk een rugzak om en bij het afdoen zat er nog een kontje met angel op mijn vinger te wachten...prikken nog steeds, zelfs na zijn dood...... sindsdien doe ik eerst mijn rugzak af voor ik mijn handschoenen uitdoe.

offtopic//
om van die krengen af te komen als je lekker in je tuin zit... van die knalgroene chaudfontaine in een glas stoppen tot ie ongeveer halfvol is...dan maar ergens in een hoekje zetten en de volgende dag zit het glas vol met die krengen. (dood) Werkt veel beter dan welk ander middel ook!!!!1

Oooww en remmenreiniger werkt ook fantastisch als wapen om mee te spuiten... hoef je niet heel erg dichtbij te komen
Zover klazien uit zalk
ontopic//
 
Wespen kunnen inderdaad heel lastig en gevaarlijk zijn.
Wellicht hebben jullie het gehoord op het nieuws, of gelezen op teletext: ongeveer 100 mensen zijn aangevallen door wespen tijdens een hardloopwedstrijd in Eindhoven. Ik was trouwens ook een van de deelnemers, maar gelukkig niet een van de slachtoffers. Het peloton liep dwars door de aanvliegroute naar een wespennest dat zich vlak bij het parcours bevond. Het schenen joekels van wespen te zijn die enorm agressief waren. 6 ambulances en 1 traumahelicopter kwamen er aan te pas. Het schijnt dat 1 deelnemer werd gestoken in zijn hoofd en meteen neerviel.

Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest in mijn helm vliegt en ook nog eens steekt. Ik ben wel eens ooit gestoken, maar ik ben gelukkig niet allergisch. Stel je voor dat je op de motor het bewustzijn verliest.
Ik heb een keer tijdens een tourtocht meegemaakt dat een van de tourrijders een wesp in haar mouw kreeg. Ze werd gelukkig niet gestoken. :o

en het gestamp dan van de hardlopers, zou dat die beesten niet agressief hebben gemaakt??
 
Ik weet dat er voor mijn helm ook nog een "Whisper strip kit" bestaat.
Deze heb ik zelf nog niet, maar wil deze wel voor de winter aan gaan schaffen.
Schijnt erg goed te zijn :Y

Yep Shoei Whisperstrip is een echte aanrader.
Scheelt een hoop herrie en wind. :Y :Y
Kan ook prima in zomer worden gebruikt 8-)
 
Zo, da's wel een heel oud topic om omhoog te schoppen
:+

Tja, als ik een nieuw topic hierover had geopend zou ik waarschijnlijk toch weer verwezen zijn naar dit oude topic. :W
Soms kan iets ouds weer actueel worden, zoals gisteravond dus. Het maakte gewoon ontzettend veel indruk en als motorrijder krijg je al zoveel ongedierte tegen je aan, het zou zomaar een agressieve wesp kunnen zijn.
 
en het gestamp dan van de hardlopers, zou dat die beesten niet agressief hebben gemaakt??

Wie weet. Ze werden pas echt agressief toen het grote peloton langskwam. Gelukkig zat ik daar niet bij aangezien ik al vroeg in de wedstrijd last kreeg van een kuitspier en zodoende niet zo heel snel was.
Ikzelf heb geen wesp gezien behalve dan de grote gele grommende trauma helicopter.
 
Die dingen zijn echt huge :X nog ff stapje erger dan een wesp...
Oud maar toch een reactie ;)
Hoewel de hoornaar een stuk groter is dan de gewone wesp, is hij minder agressief. Als hij steekt is dit wel minstens even pijnlijk als bij een gewone wesp, maar hij steekt minder snel. Het valt dus gelukkig mee :)


Hij ziet idd nogal kwaadaardig uit. Gelukkig woon ik in Noord Holland en daar komen ze, voor zover ik heb begrepen, niet voor?

Maar je zal zón monster in je helm krijgen zeg. Ik moet er ff niet aan denken. Ik vrees dat ik behoorlijk in paniek zou raken met alle gevolgen van dien.
Leuk he, verhuizen :P
 
Yeks.. That's really scary!!!...
Heb ergens in het Zuiden ook wel eens ergens gepicknickt of iets dergelijks waar die beesten ( die je in eerste instantie wegwuift ) gewoon keihard terugkwamen en toen we uiteidelijk de auto in gevlucht waren .. vlogen ze zelfs tegen de ruiten aan :o
( de mensen daar noemden ze killerbees >> geen idee of dat een bijnaam was of dat het iets exotisch overgewaaids was >> maar het was ERG creepy * ril *
[dan heb je dus best geluk gehad 8-)
Beetje overdreven allemaal..

Hoewel de hoornaar een stuk groter is dan de gewone wesp, is hij minder agressief. Als hij steekt is dit wel minstens even pijnlijk als bij een gewone wesp, maar hij steekt minder snel. De hoornaar is dan ook geen gevaarlijk en zelfs geen hinderlijk insect en als hij wel eens killerwesp wordt genoemd is dit volstrekt ten onrechte

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)
 
ik ben in de vogezen in mn nek gestoken door een bij... tijdens t rijden dus ja... zat tussen mn helmbandje en mn nek B|
had geen colletje om ivm 35 graden :P
gelukkig steekt een bij maar 1x daarna breekt de angel af en gaat de bij de pijp uit... krabte dan ook meteen de angel eruit en wist direct dat t een bij was...
gv wat brandt dat zeg. heb staan janken als een klein kind. nou moet ik wel zeggen dat ik na uurtje of 2 alleen nog een beetje zere spier in mn nek had, en na 2 dagen was ook dat helemaal weg. dus ik reageer er iig niet erg op.
je schrikt je wel helemaal gek...
 
Oud maar toch een reactie ;)
Hoewel de hoornaar een stuk groter is dan de gewone wesp, is hij minder agressief. Als hij steekt is dit wel minstens even pijnlijk als bij een gewone wesp, maar hij steekt minder snel. Het valt dus gelukkig mee :)

Geen geruststelling,...je moet toch eerst stoppen en kijken wat het is. :)
 
Oud maar toch een reactie ;)
Hoewel de hoornaar een stuk groter is dan de gewone wesp, is hij minder agressief. Als hij steekt is dit wel minstens even pijnlijk als bij een gewone wesp, maar hij steekt minder snel. Het valt dus gelukkig mee :)Leuk he, verhuizen :P


:+ :+

Heeeee Oma :W :W

In brabant heb ik zo ook nog niet gezien *O* *O* *O*
 
Wespen..

Je bent 1000x groter dan zo'n dier. Draai de rollen eens om - de wesp is 1000x groter dan jij, en hij slaat wild om zich heen, probeert je dood te stampen en krijst als een bezetene.. terwijl jij per ongeluk een verkeerde afslag hebt genomen en eigenlijk gewoon graag weg wil.

Draai de rollen nu weer een keer om, jij bent 1000x groter dan de west, hij wilt weg en jij wil hem ook weg hebben zonder gestoken te worden: ga je paniekerig doen of doe je gewoon rustig en laat je het nuttige dier gaan zodra je rustig ergens stil staat?

Klinkt leuk, maar in de praktijd (nog maar 1 keer) blijkt dat het best goed werkt. Ook in de auto :)
 
wesp of hoornaar, nee
hommel, ja

met een gangetje van ong. 140km/h in mijn oog (auw)
beestje heeft niet gestoken geloof ik, maar de klap opzich was al genoeg om mij "jankend" de berm in te sturen. Heb er toch een paar dagen een dik oog aan overgehouden.
je kunt je voorstellen dat ik sindsdien altijd met (cross)bril (of gesloten visier) rijd 8-)
 
Ik zag een keer een wesp aan de binnenkant op mijn visier lopen tijdens het rijden.
Heb toen gewoon mijn visier open gedaan en hij vloog er weer van door! :W

Je schrikt dan wel even!
 
Heb 't een paar weken voor de eerste keer voorgehad. Rijd ik rustig (met vrouwtje achterop) op het tweede vak en ik zie in een flits een vorm links voor me die paf recht tussen m'n wang en m'n helm vastraakt en tot in de holte voor het oor geraakt is. Meteen kreeg ik een steek die heel erg pijn begon te doen. Heb (beetje in paniek) met m'n hand het beest verwijderd en m'n helm van m'n hoofd gerukt en aan m'n vrouwtje gegeven (nog steeds op tweede vak). Dan snel aan de kant gaan staan en toch wel een klein half uur staan grienen. Dan kon ik niet anders dan verderrijden. Helm weer op (aauw!) en naar huis, waar we de angel verwijderd hebben en ik de motor voor die dag aan de kant laten staan heb.. Helemaal niet leuk, maar ook niet levensgevaarlijk..
 
Wow da's wel ff schrikken..
Gelukkig niet gestoken..
Ik ben vorige week nog in mijn achterhoofd gestoken door een wesp -O-
Hij zat eerst op mn kussen, toen ging ie mn haar in, en toen ie vastzat in mn gel ofzo zette hij zn zwaard in me ;(
Vervelend gevoel
Maar ik leef nog *O*
 
Wespen..

Je bent 1000x groter dan zo'n dier. Draai de rollen eens om - de wesp is 1000x groter dan jij, en hij slaat wild om zich heen, probeert je dood te stampen en krijst als een bezetene.. terwijl jij per ongeluk een verkeerde afslag hebt genomen en eigenlijk gewoon graag weg wil.

Draai de rollen nu weer een keer om, jij bent 1000x groter dan de west, hij wilt weg en jij wil hem ook weg hebben zonder gestoken te worden: ga je paniekerig doen of doe je gewoon rustig en laat je het nuttige dier gaan zodra je rustig ergens stil staat?

Klinkt leuk, maar in de praktijd (nog maar 1 keer) blijkt dat het best goed werkt. Ook in de auto :)
Inderdaad. Zo zie je maar, de meeste mensen zijn niet al te slim :+ Alsof in paniek raken ook echt helpt.. meestal werkt het alleen maar averechts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan