weze enduro-en in de bergen :)

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Afgelopen zondag met de enduro-fiets van een vriend weze enduro-en in de bergen hier in de buurt.
Ondanks temperaturen onder nul met als gevolg keiharde grond, toch ontzettend genoten. :9~
Ff geduld, meer foto's en uitleg volgen asap.
full
 
Hoewel het op deze foto's niet goed te zien is gaan de meeste paden steil omhoog (en omlaag natuurlijk ;) ).
De paden liggen bezaait met grote en kleine stenen waarmee je goed moet oppassen.
Als je van het pad afvliegt ga je of tegen de bergwand of het ravijn in.

full
 
T was kouddddd!Ik heb de hele dag geen last van koude voeten gehad, maar toen ik m'n laarzen uitdeed, waren m'n tenen flink blauw.
Dat doet pijn als je dan onder de warme douche stapt. :X
full
 
Het beste vermaakte ik me op de meer zanderige gedeeltes, waar ik m'n oude tijden in Nederland op de crossmotor herleefde.
Jammer dat ik alleen een wegwerpcamera had meegenomen,een gewone (dure) camera durfde ik niet mee te nemen.
full

Btw, dit paadje is meer een trial- dan een enduropaadje.
Ik had moeite om het wiel op de grond te houden. :9~
 
Hier in Ned. hebben we het kruidvat. })
Die branden je rolletje gelijk op CD met prof. kwaliteit voor 4 euro.

Eindelijk iets gevonden dat beter is dan bij jullie.
 
Hier in Ned. hebben we het kruidvat. })
Die branden je rolletje gelijk op CD met prof. kwaliteit voor 4 euro.

Eindelijk iets gevonden dat beter is dan bij jullie.
Ach, om die foto's op het forum te zetten voor twee-en n half off-roadrijder die hier zit....daar heb ik geen topkwaliteit foto voor nodig. :)
T gaat ook om t idee.
Maar idd,dit is nog een beetje een tweedewerelds land, met z'n voor- en nadelen.
 
De motor waar ik op reed was trouwens een GasGas 250EX 2-takt 2001.
Aangezien er zachte banden onder zaten reden we de fietsen op de aanhanger naar de startplek, die ong.3 km van m'n huis ligt.

full
 
Laatst bewerkt:
Op zondag wemelt het in deze bergen vaak van de enduros, trials en quads, en ook wat gekken op ATB's.
Het gebied (vanaf Pyreneen tot San Sebastian en Pamplona)is zo groot (gokje:240 km2?) met zoveel bergen en amper huizen,dat je er flink verdwaald kunt raken.
Wij kwamen een jongen tegen die z'n groep vrienden was kwijtgeraakt en ze al anderhalf uur aan het zoeken was! |(
Verder rijdt je ook over afgesloten weides heen (hekje open, iedereen erdoor,hekje weer netjes dicht)tussen de stieren,paarden en geiten.
We vertrokken om 9 uur 's ochtends en waren om 2 uur weer thuus.
Om 11 uur moet je "almorzar", gebakken eieren met gekookte chorizo,bloedworst,ham en spek :9 , daarna weer met volle maag verder.
Ik wilde eigenlijk de camera vastplakken op t stuur om zo wat actie-pics te maken, maar met alle bagger die er lag leek me dat toch niet zo'n goed idee.
Misschien voor de volgende keer?
 
Waar is de tijd dat dit in België ook nog allemaal kon ;( ;( ;(
1985-1990 :)
Op sommige plaatsen is het hier ook verboden ivm vernieling van de begroeiing met als gevolg erosie.
Het aantal plekken waar het niet mag is minimaal, verder kun je uuuuuren rijden zonder iemand lastig te vallen. *D
Enigste wat je tegenkomt is een handvol jagers en wat herten en wilde zwijnen etc.
In het gebied dat valt onder het autonome gebied van Baskenland wordt het toezicht geregeld door de baskische politie, die over het algemeen wat meer vergevingsgezind is dan de Guardia Civil, die het toezicht houdt in gebieden die onder de spaanse staat vallen.
 
Op dinsdag 18 februari 2003 16:12 schreef RAYF4 het volgende:....Enigste wat je tegenkomt is een handvol jagers en wat herten en wilde zwijnen etc....


"Jaaa dames en heren thuis, en ook hier in de studio natuurlijk, welkom bij alweer een nieuwe ronde van het o oz spannende spel Geen Jager, geen Neger.. en we hebben hier onze eerste kandidaat, RayF4, Rayf4, Stel je eens voor....."... 8-)
 
Op dinsdag 18 februari 2003 16:55 schreef wkt het volgende:
Hoe ben jij eigenlijk in }) BASKENLAND }) verzeild geraakt? En wat voor een werk doe je nu daar?
M'n moeder komt uit San Sebastian, m'n vader uit Vlaardingen.
Dus van kleinsaf altijd hierheen op vakantie geweest, zodoende spaans (en in mindere mate baskisch)geleerd.
Na m'n studie scheepvaart- en transport stage gelopen o.a. bij een havenbedrijf in de haven van Pasajes ( www.puertopasajes.net )(naast San Sebastian).
Daarna na m'n diensttijd in Nederland blijven werken (vnml bedrijven in - en rondom rdamse haven)tot ik gebeld werd door het bedrijf waar ik stage had gelopen en waar ik nu werk( www.algeposa.com ).
Hier ben ik officieel logistiek directeur, hoewel we met bijna meer directeuren dan niet-directeuren hier werken. |( Dus dat woord heeft niet zoveel waarde hier.
 
"Jaaa dames en heren thuis, en ook hier in de studio natuurlijk, welkom bij alweer een nieuwe ronde van het o oz spannende spel Geen Jager, geen Neger.. en we hebben hier onze eerste kandidaat, RayF4, Rayf4, Stel je eens voor....."... 8-)
Ben ik al een ronde verder?wasmasjiene gewonne, reis naar Aruba? :? + :+ + :P
 
Schitterend, om jaloers van te worden. Maar binnenkort gaan we met een stel in het oosten van nederland een tochtje maken op de enduro's, maar dit lijkt op het "echte" werk.
 
RAYF4 ik is errrugh jaloers......en hoop het begin volgend jaar te gaan doen alleen dan in de woestijn....


modder rules, als't niet op het asfalt ligt
 
Terug
Bovenaan Onderaan