Redline Rider
MF veteraan
- 5 mei 2003
- 10.851
- 15
Je mag gerust een keer kijken bij mijn 1100 met geswapped wiel ,,
Of is deze totaal anders??
Geen idee of het wiel anders is volgens buiten het feit dat de 94-95 wielen lichter zijn verschillen ze niks.
Nou ...niks ?
Als het goed is heeft het W-achterwiel rechte spaken.
licht er maar net aan of die steek het zelfde isDan heb is dit waarschijnlijk geen 94-95 wiel hoewel hij wel een W zat met dubbele achterbrug
(Afbeelding)
Als ik een andere tandwiel houder heb.. past dit achtertandwiel nog wel?
Nou ...niks ?
Als het goed is heeft het W-achterwiel rechte spaken.
Ik heb dit in mn ex-RF gedaan, zijn vergelijkbare of zelfs dezelfde velgen. Paste er zo in, niks aanpassen.........moet je alleen wel even het aantal tandwielbouten tellen voor je het wiel wil monteren.
Ik heb dezelde swap gemaakt maar dan van een 93 in een 88er..
Spacers en dergelijke heb ik allemaal gebruikt van het 88er wiel met uitzondering van de spacer aan de kant van de remklauw. Deze is komen te vervallen.. Verder inderdaad de reactiestang op een paar plekken buigen zodat die de band niet raakt (klauw komt hierdoor meer naar voren)
Verder een goeie zet.. maakt hem van het achteraanzicht toch weer net effe dikker:
(Afbeelding)
Jij heb dus gewoon de orginele spacers gebruikt?
Als die tandwiel bouten nu verschillen kan ik er achter meteen een 49 tandwiel erop gooienipv mijn 46 tands nu
.....
Jep
Ene wiel paste wat lastiger en strakker dan t andere met wisselen, maar dat is geen probleem.
Ik heb bij mij toen de tandwielhouder 2mm afgedraaid (de rand waar de keerring in zit) smallere keerring gehaald zodat die er netjes in kon.
en dat vulbusje vervangen door eentje die ook 2mm smaller was.
het hele zaakje dus 2mm naar links terwijl het toch vrij blijft draaien
zoiets zou jij ook kunnen doenmaar dat ligt eraan hoeveel plaats je nodig hebt
1 a 2 cm is toch netjes ? hoe oud is de ketting ?
gr. Steven