Wheelie cursus

Mike B

Die hard MF'er
5 aug 2002
625
0
Wormerveer
Ik las net in het E-zine van www.motormaniacs.nl/frames.html iets over een wheelie cursus.
Nou vroeg ik me af of er nog meer wheelie aspiranten op het M-F rond lopen(gezien de laatste meeting zijn er al genoeg die het kunnen... maar goed)
Ben zelf al een tijdje aan het oefenen met stunteren, stoppies gaan steeds beter alleen dat achterwieltje rijden gaat voor geen meter(voornamelijk angst voor het achteroverslaan).
Het schijnt dat de cursus met een speciaal geprepareerde motor<--lees extra gewicht achterop wordt gegeven.

Als die cursus door gaat COUNT ME IN! :9
 
Ik las net in het E-zine van www.motormaniacs.nl/frames.html iets over een wheelie cursus.
Nou vroeg ik me af of er nog meer wheelie aspiranten op het M-F rond lopen(gezien de laatste meeting zijn er al genoeg die het kunnen... maar goed)
Ben zelf al een tijdje aan het oefenen met stunteren, stoppies gaan steeds beter alleen dat achterwieltje rijden gaat voor geen meter(voornamelijk angst voor het achteroverslaan).
Het schijnt dat de cursus met een speciaal geprepareerde motor<--lees extra gewicht achterop wordt gegeven.

Als die cursus door gaat COUNT ME IN! :9
Dan ga ik ook!
 
zolang het niet op m`n eigen fiets is wil ik het ook wel proberen !
Kon het alleen ff niet zo snel terug vinden op die site.

[edit] okeee stukkie gevonden
maar staat niet echt veel over hoe en wat
 
Ik weet van een adres in the UK waar ze zo'n cursus geven met geprepareerde bikes. In nederland zou iemand ook zo'n project opstarten heb ik hier op m-f eens gelezen, maar of dit nu werkelijk iets geworden is dat weet ik niet.
 
ik had een mooi voorbeeld van een wheelie met instructie in het filmpje

check me out

...maar ik had per ongeluk de verkeerde filmpje gelinkt...en revolution vond dat ik niet snel genoeg de link veranderde dus sloot hij m'n toppic...waarschijnlijk nam hij niet in berekening dat niet iedereen super handig is met computers en dat niet iedereen breedband heeft! heb ik voor niks m'n 56K zo hard laten werken ;(

maar ja...anyway...cursus is in ieder geval veiliger dan zelf aanklooien dus kzou het doen alsk jou was...heb je minder kans dat je je eigen motor sloopt
 
geinig, cursus wheely.

op die site:
wheely met een Aprilia Falco Streetfighter!!!! :} :} :} :}
 
Ja hoor moet kunnen. In zijn één gas open en op zijn maximale koppel gas dicht en gelijk weer open.

Maar zo'n cursus is wel veiliger voor je motor en beter voor je achterband :+
en beter voor je blok want gas los en weer open is ook niet lekker, er zit altijd wel een klein beetje speling in de draaiende onderdelen en dan krijgt het echt wel een vette klap te verduren vlgs mij
 
ik had een mooi voorbeeld van een wheelie met instructie in het filmpje

check me out

...maar ik had per ongeluk de verkeerde filmpje gelinkt...en revolution vond dat ik niet snel genoeg de link veranderde dus sloot hij m'n toppic...waarschijnlijk nam hij niet in berekening dat niet iedereen super handig is met computers en dat niet iedereen breedband heeft! heb ik voor niks m'n 56K zo hard laten werken ;(

maar ja...anyway...cursus is in ieder geval veiliger dan zelf aanklooien dus kzou het doen alsk jou was...heb je minder kans dat je je eigen motor sloopt

Je hebt al een waarschuwing ukkel.

Ro, die niet van voetbal houdt.
 
ik had een mooi voorbeeld van een wheelie met instructie in het filmpje

check me out

...maar ik had per ongeluk de verkeerde filmpje gelinkt...en revolution vond dat ik niet snel genoeg de link veranderde dus sloot hij m'n toppic...waarschijnlijk nam hij niet in berekening dat niet iedereen super handig is met computers en dat niet iedereen breedband heeft! heb ik voor niks m'n 56K zo hard laten werken ;(

maar ja...anyway...cursus is in ieder geval veiliger dan zelf aanklooien dus kzou het doen alsk jou was...heb je minder kans dat je je eigen motor sloopt
Goh, de inhoud van je filmpje verandert ook constant... Als iemand straks iets roept over ondersteboven achtervoren wheelies trekken, kwam dat zeker ook voor in je filmpje... :Z

Het sluiten kwam omdat je tot TWEE keer toe beweert de boel veranderd te hebben... Je laatste post hierover was vijf minuten voor het sluiten. En je beweert in die post dat je alleen nog effe het linkje aan moet passen... Zelfs met een 14K4 modem kan dat sneller dan vijf minuten. Dus ga nu niet zielig lopen doen over het sluiten van je topic, had je die link tijdig moeten aanpassen (ALS je al ooit een serieus filmpje had)...

Zo, einde verhaal...
Jij klaagt, ik geef reactie, als je verder wilt doorzagen hierover doe je dat maar via mail... Maar hier gaan we weer braaf ontopic. :)
 
I'm going too... en een vriend van me ook..
Heb al gemaild met motormaniacs, en er wordt aan gewerkt. Als er nieuws is, komt dat op de site.
Of het moet me te duur zijn... dan gaan we niet :)
 
Revolution... volgens mij probeertie het echt voor een hoop mensen te verzieken.
Tis nog steeds voetbal. Eikel!
Niet dat het mij wat boeit, met @home, maar ik vind het zonder voor de 56K'ers, die een wheelie movie verwachten.
 
Revolution... volgens mij probeertie het echt voor een hoop mensen te verzieken.
Tis nog steeds voetbal. Eikel!
Niet dat het mij wat boeit, met @home, maar ik vind het zonder voor de 56K'ers, die een wheelie movie verwachten.
Topic was al op slot... :) En de topicstarter heeft een waarschuwing gekregen, hij had daarvoor ook al 2 onzintopics gestart.
 
Over een paar maanden is het in Zeeland weer Wheelyday met AvZ-Stuntriding.......hier kan en mag je zelf ook oefenen die dag.........ik ga zeker weer kijken :)
 
Kunnen we op die locatie van AVZ niet eens een meeting houden van de zomer..
Genoeg ruimte voor het stunten begrijp ik.. en geen last van politie..
 
Er is een uitgebreide instructie verschenen in het tijdschrift "performance bikes" NL versie: deel 1: hoe krijg ik 'm omhoog, deel 2: houd 'm omhoog (serie: basisvaardigheden motorrijden). Ook daar wordt gerefereerd aan een zeer officieuze cursus... Dat artikel deel 2: lange afstandswheelies heb ik nog in mijn bezit: grotendeels witte tekst op zwarte ondergrond: moeilijk in te scannen dus. Mogelijk komt daar ook het "cursus" verhaal vandaan?

Ik heb langs de snelweg in Duitsland motorrijders (Duitse, dat wel) zien oefenen met wheelies maken en er 2 hun motor onderuit zien trekken: sindsdien ben ik wat minder gemotiveerd om dat te gaan oefenen....
Essentie uit het artikel: veel vermogen: in 1 met gas voorwiel op trekken, weinig vermogen: optrekken in 1, gas los, dan opnieuw vol gas en stuur optrekken op moment dat voorveren weer uitveren na het gas loslaten. Ik heb het eens gevraagd bij de circuitcursuusen die ik deed, maar de instructeurs wagen zich niet aan wheelie instructie...
 
keep trying keep trying het is echt de moeite waard
maar een wheelie dag lijkt mij ook wel wat. die suggestie bij avz lijkt ok lekker afgesloten terein
 
keep trying keep trying het is echt de moeite waard
maar een wheelie dag lijkt mij ook wel wat. die suggestie bij avz lijkt ok lekker afgesloten terein
Het is inderdaad een afgesloten terrein,niet echt breed maar wheely-good, zodra de datum vasstaat dan post ik dat meteen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan