Wie doet mee?: Cursus basis techniek 4 the girls!

Tsja, dat was bij mij (Elektrotechniek 7 jaar geleden) al niet veel anders. Op de hele school was het trouwens zeldzaam dat je een vrouw zag.

Tsja dat krijg je ervan, technische mensen leren niet met vrouwen omgaan, en dan ga je 7 jaar later raar lopen reageren op technische vragen van vrouwen op motorfora. Tis eigenlijk de schuld van de vrouwen zelf.
 
ik meende het ook serieus hoor (nou ja... semi dan) Waarom alleen vrouwen? Ik ben zelf zo technisch als de gemiddelde renkoekoek... Ik zou het ook wel leuk vinden om meer te weten over hoe een motor in elkaar steekt.

Je hebt de zelfde initialen als dé vrouw der vrouwen, misschien moet je maar gewoon je helm ophouden tijdens de cursus?

Ik gok dat Marikkie op vrouwen doelde omdat mannen zich misschien te goed voelen voor zulke basis dingen, en dan mogelijk haantjes gedrag gaan vertonen wat de sfeer er niet beter op zal maken. ( zie eerder in dit topic )

Natuurlijk zijn er ook mannen die zich bewust zijn van hun geringe technische kennis en open staan voor zo'n cursusdag. Het lijkt mij erg leuk om, met welke sekse dan ook, aan zoiets mee te doen, leerzame en gezellig.
 
Ach wat dat betreft ben ik daar wel aan gewend

en ik snap het ook wel een beetje als iets heel logisch is voor jezelf en iemand snapt het niet is het moeilijk om het voor de 3 keer weer uit te leggen

we hebben dan ook niet geleerd voor leraar :P

daarbij verschilt het echt niet of het een man of een vrouw is die het vraagt ;)
 
Gut gut, voor iemand die zich blijkbaar nogal ergert aan dit soort topics, ben je maar al te happig om te reageren in dit soort topics. Als het je nu helemaal niets interesseert, maar eerder irriteert, en je de dame in kwestie ook geen tips kan/wil geven, waarom blijf je dan niet gewoon weg bij dit soort onderwerpen :? :?


Ontopic: http://www.motorxtra.nl/ en dan naar cursussen en dan sleutelen, voor een sleutelcursus

http://www.knmv.nl/ en dan naar motortraining, aanbod, technische cursus

En zijn er vast meer van dat soort cursussen :)

Succes in ieder geval!

heb ik gedaan...

heeft Jaq niet ooit een blok gekocht ter zelfstudie? (dat is nu eens een vrouw zie, die regelt het gewoon zelf)
 
Christ...Wat dit wel niet allemaal los maakt zeg...Tis maar een idee...Iedereen gaat helemaal los op het vrouw/man ding. Topic aanduiding was met een knipoog ;-)

FEIT IS: vrouwen krijgen nauwelijk iets van techniek mee en jongens nou eenmaal wel.
VRAAG IS: Wie wil helpen die gap een beetje op te vullen?

HET KAN DUS OOK EEN DAME ZIJN die toevallig WEL veel weet. Maar nogmaals...die zijn nou eenmaal schaarser...ook een feit...is ook geen tekort of zo m.i. Maar meer gebrek aan informatie die je met de paplepel wordt ingegoten :)


Hoe vaak moet ik het aanbieden? 8-)




heheh, keep on dreaming boy...


:P

Hé, mijn motor doet het nog steeds. :)

Hoe was de vakantie?



Jij hebt blijkbaar gemist waar zijn bijnaam vandaan komt })

:P
 
Hey wat leuk! Ik wil zelf ook wel een technische cursus gaan volgen en het lijkt me een stuk gezelliger om dat met meerdere mensen (zowel mannen als vrouwen) te doen.

TS: het moet wel een beetje duidelijk zijn wat precies de bedoeling is en wat we precies willen leren.

Op de site van MotorXtra staat het volgende, maar dat is misschien leuker als vervolg op de basis cursus:

Cursussen Sleutelen

De sleutelcursus is bedoeld voor motorrijders die wat meer willen weten dan hoe je het beste olie kunt vervangen. In een ochtend / middag / avond (al naar gelang de wensen van de groep) komen onderwerpen als kleppen-stellen, remleidingen en remschoentjes vervangen, motorblok demonteren etcetera aan bod. Voor contact mail naar: info@motorxtra.nl
 
Hey wat leuk! Ik wil zelf ook wel een technische cursus gaan volgen en het lijkt me een stuk gezelliger om dat met meerdere mensen (zowel mannen als vrouwen) te doen.

TS: het moet wel een beetje duidelijk zijn wat precies de bedoeling is en wat we precies willen leren.

Op de site van MotorXtra staat het volgende, maar dat is misschien leuker als vervolg op de basis cursus:

Cursussen Sleutelen

De sleutelcursus is bedoeld voor motorrijders die wat meer willen weten dan hoe je het beste olie kunt vervangen. In een ochtend / middag / avond (al naar gelang de wensen van de groep) komen onderwerpen als kleppen-stellen, remleidingen en remschoentjes vervangen, motorblok demonteren etcetera aan bod. Voor contact mail naar: info@motorxtra.nl

Ga je na de cursus dan ook weer eens rijden meis :? :+
Nog steeds te weinig km's he -O-

:W
 
Ik heb nog 2 mappen liggen van mijn opleiding voor motorfiets monteur mischien dat je daar wat aan hebt ! daar staan ook de verschillende motoren in uitgelegd. Dus 4 takt, 2 takt en de wankelmotor.
Holla at me. Kan het ook altijd mensen uitleggen de basis heb ik wel.
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij iig erg leuk idee, wil ook wel eens wat meer weten van m'n motor. Blok zegt mij ook niet zoveel :P

Dus als er een datum en genoeg belangstelling is hoor ik het graag :Y
 
Ga je na de cursus dan ook weer eens rijden meis :? :+
Nog steeds te weinig km's he -O-

:W

Ja helaas... hij is weer stuk! Spanningsregelaar is net vervangen maar blijkbaar heeft de accu of de dynamo/spoel een flinke opdoffer gehad... Afgelopen zondag met het Gooiritje moest ik iedere keer aangeduwd worden om hem te starten '(
 
Ja helaas... hij is weer stuk! Spanningsregelaar is net vervangen maar blijkbaar heeft de accu of de dynamo/spoel een flinke opdoffer gehad... Afgelopen zondag met het Gooiritje moest ik iedere keer aangeduwd worden om hem te starten '(

-O- Tzit niet mee :N
 
[me]Octopussy meldt zich als geinteresseerde.[/me]


Ik wil niet als een
rc5.gif
erbij staan wanneer er wat is met de motor, of wanneer er onderhoud wordt gepleegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan