Wie heeft ervaring met Boa Grabit

Frederiko

Die hard MF'er
20 jul 2003
591
0
Arnhem
Kwam onderstaand tooltje op het internet tegen. Hoor graag de ervaring van anderen hierover. Nadeel vind ik, dat hij pas te gebruiken is bij schroeven vanaf 5 mm. Opzicht lijkt het mij wel een handig stukje gereedschap. Zit ook levenslange garantie op.
http://www.boa-uk.com/boa_grabit.html
full
 
Ik vind het er eng uitzien, lijkt op iets "medisch" uit een griezelfilm ofzo; wel denk ik dat het dingetje zelf alles overleeft (zoiets als een geïnverteerde waterpomptang).

Deze is zeker alleen bedoeld voor links-om (tegen de klok in)?
 
Zelfde ding, ander merk Ik heb zelf geen ervaring met die grabit, wel met de X-out, die alleen bedoelt is voor schroeven. Dat ding werkt soms goed, maar vaak ook niet (als de schroeven te vast zitten; of als je niet goed in de richting van de schroef zit, boort hij gewoon de kop eraf, wat voor mij bijna net zo handig is. (Je kan er alleen geen dolgedraaide schroeven mee verwijderen).
 
Zelfde ding, ander merk Ik heb zelf geen ervaring met die grabit, wel met de X-out, die alleen bedoelt is voor schroeven. Dat ding werkt soms goed, maar vaak ook niet (als de schroeven te vast zitten; of als je niet goed in de richting van de schroef zit, boort hij gewoon de kop eraf, wat voor mij bijna net zo handig is. (Je kan er alleen geen dolgedraaide schroeven mee verwijderen).

Dat is exact dezelfde inderdaad. Ik heb die uit de startpost, en het doosje en die 2 dingen zijn exact hetzelfde.
 
We noemen dit een linkse tap. Is bedoeld voor afgebroken schroefdraad einden.

Mijn ervaring is: werkt als wel als het afgebroken eind los of redelijk los is.

Zit het afgbroken stuk vastgerot dan draai je met de linkse tap het blinde stuk nog vaster en breekt de tap.

Een betere manier is. Boor een gat niet groter dan de helft van de diameter van de afgebr. bout sla er een torx bit in.

Dit lukt bijna altijd. Gebruik geen inbus of ster.!!!