je hebt 2 bobines, en elke bobine stuurt 2 cilinders aan, dus je bobine zal nog wel goed zijn.waar kan ik de afstelling vinden van mijn ontsteking hoe moet dat? hij loopt eerst op 4 cilinders als ie even draait loopt ie op 3 dan haal ik de bougie eruit om te kijken of ie nog vonkt doet het dan niet even later begint ie weer te vonken heb condensators vervangen en de contactpuntjes en de bougies zou de bobine stuk kunnen zijn het is altijd een van de buitenste cilinders de bougie is dan ook zeiknat. en als laatst zou ie teveel benzine kunnen krijgen want zuipt heel erg veel meer als 1 op 10 alvast bedankt groetjes Sipke
zou eerst de carb maar goed schoon maken .waar kan ik de afstelling vinden van mijn ontsteking hoe moet dat? hij loopt eerst op 4 cilinders als ie even draait loopt ie op 3 dan haal ik de bougie eruit om te kijken of ie nog vonkt doet het dan niet even later begint ie weer te vonken heb condensators vervangen en de contactpuntjes en de bougies zou de bobine stuk kunnen zijn het is altijd een van de buitenste cilinders de bougie is dan ook zeiknat. en als laatst zou ie teveel benzine kunnen krijgen want zuipt heel erg veel meer als 1 op 10 alvast bedankt groetjes Sipke
je hebt 2 bobines, en elke bobine stuurt 2 cilinders aan, dus je bobine zal nog wel goed zijn.
ik denk omdat je bougie nat is dat de caburateur van de betreffende cilinder overstroomt(vlotter die blijft hangen),
nog ff ter info, de ene bobine stuur een vonkje naar cil 1 en 4
de andere naar 2 en 3
oeps dubbelpost,
Krijg hier een defecte CDI gedachte bij
Echter bougie kabel + dop in orde?
Zie WPH topic, dat boek wat bij die fiets hoort, in het nederlands, staat er ter download.
Bobine's wisselen is een optie, ik heb nog een bobine liggen van Soez GS serie die passen daar ook op, als oorzaak bob is, kost je dat ding niks
Kijk eens OP je accu, zitten er zwarte druppen op van een CDI?
Bij dat type bobine kun je ook een hele bougiekabel wisselen, zitten erop gedraaid n.l. b.v. 1 op 4 zetten en 4 op 1
Heb ook problemen met het uitvallen van een cilinder gehad, carburateurs twee tot drie keer gereiningd. en tank schoongemaakt. had een behoorlijke tijd stil gestaan. goed afgesteld. en nu loopt ie als een zonnetje, goed de kanaaltjes bij de venturi reinigen, net naast de gasklep. zitten kleine kanalen. en die waren bij mij dichtgeslipt met aanslag. je kunt ook met een toevoeging het brandstof systeem reinigen, maar naar meijn mening is dit niet afdoende. dus toch loshalen die handel. en dan de boel synchroon laten stellen of zelf doen.
Dan ken je je honda niet meer terug.
Succes!