Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

De vraagprijzen zijn hoger dan toen ik de mijne verkocht in 2012.
Geloof dat de mijne uiteindelijk €1500 deed waarvan 250 voor de verkoper.
 
De vraagprijzen zijn hoger dan toen ik de mijne verkocht in 2012.
Geloof dat de mijne uiteindelijk €1500 deed waarvan 250 voor de verkoper.
Tja daar kan ik zo duizenden voorbeelden van opnoemen van motoren die ik gehad heb;)
Die gouden tijden voor kopers zijn allang verleden tijd:Y
 
Wie lijkt het leuk om eens samen te komen met een paar magna's en een stukje te toeren.
Zaterdag ziet er bijvoorbeeld goed uit.
Ik zit in de regio Akmaar Zaandam
 

Bijlagen

  • 20210418_135225.jpg
    20210418_135225.jpg
    490,8 KB · Weergaven: 15
Hun forum is trouwens gehackt in 2012 door magnamaniac.
Daarna hebben ze hem teruggehackt 🤗 🤪

Facebook hebben ze nog wel. https://m.facebook.com/groups/HondaMagnaMotorclub/about/

De website met info en toertochten trouwens ook.
 
Defekte Pick-upp 's komen op deze leeftijd wel veel voor ja. En dan inderdaad koud goed en warm kut.
En hij heeft al 1 CDI ontstekingskastje vervangen, en waarschijnlijk allebei.

De ronde stalen gever is het begin in de onstekingslijn.
Daarna de Pick-upp 's, de CDI'S, bobines, bougies en alle bedrading daartussen.
Er blijft inderdaad niet veel meer over 👍

Ja bij nameten kwam ik ook tot de conclusie dat het 1 van de pulsgevers moet zijn. Koude motor beiden 580 ohm.
warme motor stijgt 1 vd 2 naar ongeveer 1500ohm. De andere wordt oneindig. En als je de multimeter aan laat staan duurt het een half uur ongeveer voordat die van oneindig eerst richting 2000ohm gaat. Bij koud natuurlijk weer rond die 600 ohm.

De cdi's had ik inderdaad uitgewisseld. Maar ik wist al welke van de 2 cdi's het was. Ik wist alleen nog niet dat die door de pulsgevers aangestuurd worden. Weer wat geleerd :) thanks mannen 😎

Nou nog proberen of ik ergens een 2e handse krijg, maar ik vermoed dat het toch een nieuwe moet gaan worden.
 
Ik heb wel 2 setjes gezien maar het gatenpatroon verschilde wel tussen een 700/750 en een 1100?
Dacht ik te zien.
ik weet ook niet of de 700/750 van hetzelfde jaar hetzelfde zijn?

Ik zie dat mijn magna 700 uit 1985 een ander onderdeelnummer heeft dan zijn magna 750 uit 1983
 
ik weet ook niet of de 700/750 van hetzelfde jaar hetzelfde zijn?

Ik zie dat mijn magna 700 uit 1985 een ander onderdeelnummer heeft dan zijn magna 750 uit 1983
Tussen een 700/750 van hetzelfde bouwjaar zit normaal gesproken geen verschil.
Alles is overzetbaar, alleen de cilinderinhoud verschild, de eindaaandrijving verhouding/tandwieltjes, en de carburateurs zoals sproeierbezetting.

Een artikelnummer zegt ook niet zoveel. Als binvoorbeeld de kleur het jaar daarop anders is , is het artikelnummer ook aangepast.
Of het gebruikte materiaal.

Als de detectieafstand veranderd is of de "geefwaardes" heb je misschien wel een probleem.
Andere montagepunten zie je natuurlijk gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem was dat ik geen tweedehandsgevers zag van een 82-83 VF700, maar wel van een 82-83, 84, 85 VF700C. (Of andersom met die C, dat weet ik niet meer)

De montagepunten van een 1100 leken iets anders.

Maar vaak ben je te bang en werkt het gewoon.
Die tweedehandsboeren doen niet moeilijk. Die gaan niet uitzoeken of het 100% overeenkomt, en werkt.
Niet goed dan sturen ze wat anders op.
 
Verkrijgbaar op Cmsnl is het alvast niet. ik zou de dealer hier in de buurt eens moeten bellen. Wel stond er op Cmsnl al een prijs van net geen 150 inclusief btw.
2e hands zou rond de 40 ex verzending zitten.
deze bijvoorbeeld:

Het is een vf750c uit 1983 maar het artikelnummer komt wel overeen. gewoon eens e-mailen dat als het de verkeerde is ze hem om ruilen.
 
Verkrijgbaar op Cmsnl is het alvast niet. ik zou de dealer hier in de buurt eens moeten bellen. Wel stond er op Cmsnl al een prijs van net geen 150 inclusief btw.
2e hands zou rond de 40 ex verzending zitten.
deze bijvoorbeeld:

Het is een vf750c uit 1983 maar het artikelnummer komt wel overeen. gewoon eens e-mailen dat als het de verkeerde is ze hem om ruilen.
Volgens mij heb ik deze ook gezien ja.
Als het artikelnummer goed is, dan is het goed, en past het.

Joepie heeft er ook nog een vracht van een 1100.
Als het past is het gratis.
 
He` Han s oude Beaufort zeerover ` waar blijf je , kom hier nou maar gewoon weer terug op MF . Het word een beetje saai zonder jou hier ..
Kom op ` gewoon je gal hier weer spuien op MF .. en klaar is kees weer ..

We zien je ! :t (een fan;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan