Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Daarnaast vraag ik me af hoe het aan de bovenkant vast hoort te zitten. De radiateur ( Zowel de oude als nieuwe ) heeft boven een pin die door een gat heen gaat om hem op zijn plek te houden.
Hij zou dan alleen aan de zijkanten vast zitten en die pin om te zorgen dat hij niet naar voren kantelt ofzo?
Klopt.
Als de gaten (totaal) niet overeen komen, kan het zijn dat je de radiator voor een verkeerd bouwjaar hebt.
Heb je nog op het balhoofd gekeken of daar een bouwjaar staat? Aan de hand van het framenummer is het eventueel ook te achterhalen.
 
Is idd van bouwjaar '83 volgens Vin nr.
Alle radateuren die ik online kon vinden adverteren met 82 - 85 dus zou het moeten passen zou je zeggen. Zie ook andere soort radiateuren waarbij ze ook aanbieden voor motoren in datzelfde bouwjaar.
Degene die ik nu heb is identiek aan degene die ik nu heb gekocht.

Zie onderstaand wat ik bedoel als voorbeeld met de zijkanten. Even van internet geplukt maar is exact dezelfde als ik nu heb gekocht.
Links zie je in het midden het gat waar de schroef door heen hoort te gaan.
Deze zit in het midden maar de beugels naast de ventilator heeft 2 gaten waarvan er niet 1 overeen komt met de dit gat.

Lijkt wel of ik nog iets mis ofzo. Zoals gezegd moet ik nog de ventilator er onderuit halen om te kijken wat hopelijk voor een beter perspectief biedt.
Anders is de oplossing een gaatje te boren in de steun and make it fit denk ik....

1644411702230.png
 
No problem. Aan de hand van het Vin nr kom ik op diverse site op 83 uit maar wat je zegt over de koplamp en logo klopt ook. Ondanks dat het niet zo lijkt heeft er denk ik toch een voorganger meer gerommeld.

Op het plaatje zie ik nergens die beugels maar viel me ook op dat slang aan de onderkant van de radiator zit en bij mij aan de achterkant.
Anyway ik heb zojuist een 2 gaatjes geboord om het passend te maken dus hij hangt eronder. Begon echter te regenen dus hopelijk morgen afronden en testen 😁
 
Hallo allemaal, hier nog een super magna rijder!! Ik heb sinds november vorig jaar een super magna aangeschaft en wat rijd dat ding heerlijk. Alleen al wel forse kosten aan gehad helaas.
Ik heb alleen een vraag. Ik weet ook niet of ik hier goed ben haha.
Ik ben namelijk op zoek naar een sissybar of solo backrest.
Ik kan er alleen maar vinden die onbetaalbaar zijn.
Hopelijk weten jullie iets of dat er mogelijk van een andere motor ook een sissybar past.
Alvast bedankt allemaal.
 

Bijlagen

  • 20220217_164752.jpg
    20220217_164752.jpg
    310,8 KB · Weergaven: 21
Hey Ferros, leuk dat je er bent
Een sissybar is nu eenmaal duur, het is een "oude" motor en er zijn niet veel onderdelen meer te krijgen.
Natuurlijk is er een grote kans dat een onderdeel bedoelt voor een andere motor kan passen, maar dat moet je dan wel verteld worden.
Lees dit gehele forum maar eens door incl deel 1 en deel 2, daar komen erg veel handige en slimme tips uit.
Het is een zit, maar je hebt er wel veel profijt van.
 
Hey Ferros, leuk dat je er bent
Een sissybar is nu eenmaal duur, het is een "oude" motor en er zijn niet veel onderdelen meer te krijgen.
Natuurlijk is er een grote kans dat een onderdeel bedoelt voor een andere motor kan passen, maar dat moet je dan wel verteld worden.
Lees dit gehele forum maar eens door incl deel 1 en deel 2, daar komen erg veel handige en slimme tips uit.
Het is een zit, maar je hebt er wel veel profijt van.
Thnx voor de info.
Ik ga dit zeker eens doorlezen.
Hopelijk en mogelijk dat het lukt om er zelf een te maken. Dat zou te doen moeten zijn haha.
Wanneer die af is zal ik er een post van op het forum zetten.
 
Whahaha die is wel erg mega haha. Rijd wel lekker denk ik 😇😁
Is wel nodig bij een vmax , anders ligt je kind op straat te spartelen .
Ding kan zonder armsteunen gebruikt worden en in paar tellen van motorfiets verwijderd worden .
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ben hier nieuw en dus stel ik mezelf even voor.
Naast het rijden van mijn Suzuki Bandit, heb ik sinds kort een Honda Magna VF750C uit 1983.
Nog niet heel veel meegereden want sinds de aanschaf ben ik hem gaan strippen om hem wederop te bouwen. Onder andere het frame laten poedercoaten, koppelingsplaten vervangen, kaberateurs uit elkaar gehad en gereinigd.
Allerlei onderdelen zwart gespoten. Zodra hij af is zullen hier natuurlijk ook de foto’s van volgen!

Groet, Dwayne
 
Hallo allemaal!

Ben hier nieuw en dus stel ik mezelf even voor.
Naast het rijden van mijn Suzuki Bandit, heb ik sinds kort een Honda Magna VF750C uit 1983.
Nog niet heel veel meegereden want sinds de aanschaf ben ik hem gaan strippen om hem wederop te bouwen. Onder andere het frame laten poedercoaten, koppelingsplaten vervangen, kaberateurs uit elkaar gehad en gereinigd.
Allerlei onderdelen zwart gespoten. Zodra hij af is zullen hier natuurlijk ook de foto’s van volgen!

Groet, Dwayne
Let op met herbouwen van de carbs, de onderdelen van de voorste set zijn anders als van de achterste.
 
Let op met herbouwen van de carbs, de onderdelen van de voorste set zijn anders als van de achterste.

Gelukkig was ik diegene die de carbs heeft herbouwd @magnamaniac ;)
Vandaag weer even verder aan zijn motor @spiekz93 gesleuteld. Alleen 1 ding kunnen wij niet achterhalen.
Koude start geen probleem. Zodra de motor warm is valt spontaan de toerenteller naar 0 en loopt hij slecht/valt uit.
Hij valt uiteindelijk toch uit en is bijna niet meer aan te krijgen.

1e gedachte was 1 van de bobines, want bij het uittrekken van 1 van de bobines viel ook het toerental naar 0 en klonk/liep hij hetzelfde.
2e gedachte na het vervangen van de bobines en bij het slecht lopen maar wel nog kunnen aan houden van de motor, 1 van de cdi's losgetrokken en de motor veranderde niet qua loopgedrag/stationair. dus de gedachte was dat het dan die CDI moest zijn. Deze zojuist vervangen, maar het probleem blijft. fan is 2x aangeslagen en toen viel de motor uit en dus niet meer aan te krijgen zonder extreem veel starten en gasgeven. Soms tijdens dat starten slaat de toerenteller opeens weer aan en loopt de motor dus ook meteen goed.

Iemand tips/ervaringen?? HEEEELPPPPPP

reeds vervangen:
-bougies
-bobines
-cdi
 
Te oude benzine? (vergumd) Die euro95 is rotzooi!
Bedankt voor je antwoord.
De motor is gerestaureerd/gereviseerd. Hij is tot de laatste bout van het frame uit elkaar geweest. Ook is natuurlijk de benzine volledig vernieuw, benzineslangen. Hij rijd verder als hij rijd ook zeer goed. Alleen dat spontane uitvallen.

Ik ben zojuist weer aan het meten geslagen.
de "pulse generator", weerstand aan het meten.
Heel raar bij een iets koudere motor, kan ik 2 spoelen meten, beiden rond de 580ohm.
Vlak na uitvallen, kan ik nog maar 1 meter die dan schommelt. ene moment 600ohm andere moment 1600ohm. Daar ergens tussenin.
Die andere spoel "gele draad" meet ik dan nog steeds op. De motor staat nu af te koelen, om te kijken of die weerstanden weer terug gaan naar een bepaalde waarde en of ik op die "gele draad" ook weer weerstand kan meten.
 
Uitvallen van de toerenteller is toch wel een goeie indicatie dat het aan de CDI ligt. Of 1 van de 2 CDI's als jouw bouwjaar er 2 heeft.
Omdat het signaal(draad) voor de toerenteller van de CDI komt.

1 van de 2 pick-upp opnemers (pulsgenerator) zou misschien ook nog kunnen maar daar staat me eigenlijk niet van bij dat de toerenteller dan raar gaat doen.
Maar je hebt wel gelijk dat de CDI een signaal krijgt van de pickupp opnemers dus misschien dat de toerenteller dan ook flapperdeflap gaat doen.
En her klopt dat de motor koud goed loopt en als de pick-upp opnemer warm word opeens niet meer.
Error.
 
Ik heb het nog een keer doorgelezen en nu blijkt inderdaad dat de motor 2 CDI's heeft.
Dan kun je die 2 met elkaar verwisselen om te kijken of het probleem zich naar de 2 andere cilinders verplaatst.
Maar je zei al dat je een CDI vervangen had.
Wel beide, of maar 1?
 
Uitvallen van de toerenteller is toch wel een goeie indicatie dat het aan de CDI ligt. Of 1 van de 2 CDI's als jouw bouwjaar er 2 heeft.
Omdat het signaal(draad) voor de toerenteller van de CDI komt.

1 van de 2 pick-upp opnemers (pulsgenerator) zou misschien ook nog kunnen maar daar staat me eigenlijk niet van bij dat de toerenteller dan raar gaat doen.
Maar je hebt wel gelijk dat de CDI een signaal krijgt van de pickupp opnemers dus misschien dat de toerenteller dan ook flapperdeflap gaat doen.
En her klopt dat de motor koud goed loopt en als de pick-upp opnemer warm word opeens niet meer.
Error.
De pick-up is toch ook mijn 1e gedachte, de symptomen kloppen.
Elke pick-up stuurt 1 CDI aan en als dat net degene met de toerenteller-aansluiting is, geeft dat deze effecten.
Ook omdat het koud goed werkt en bij warme motor niet stuurt mij ook richting een pick-up, Als deze slecht worden geven ze het op zodra ze warm worden.
 
Defekte Pick-upp 's komen op deze leeftijd wel veel voor ja. En dan inderdaad koud goed en warm kut.
En hij heeft al 1 CDI ontstekingskastje vervangen, en waarschijnlijk allebei.

De ronde stalen gever is het begin in de onstekingslijn.
Daarna de Pick-upp 's, de CDI'S, bobines, bougies en alle bedrading daartussen.
Er blijft inderdaad niet veel meer over 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan