Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Hmmm, da's wel interessant omdat Han het hier ook al over had.
Over de bougies dan hè.

Of heb je heel lang moeten starten met de nieuwe bougies?
Bougies zeiknat en kapotgestart. Zou ook nog kunnen natuurlijk. Dit heb ik al wel vaker gehoord.
Starten geen punt maar bij gasgeven haperen en knallen in de uitlaat. Bougies nieuw dus dan ga je de rest controleren en nix vinden natuurlijk maar ook niet rijden... En soms deed ie het weer perfekt en dag later dus weer niet om eoa reden (temp, vocht, luchtdruk, kosmische stralen, karma..whatever).
 
En dit is mijn super magna.

groet Marc
 

Bijlagen

  • foto motor .png
    foto motor .png
    508,5 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Nu ik toch hier ben, heb ik gelijk een technische vraag. Als dat mag?
Ik heb een rare tik in mijn blok zitten en ik kan geen filmpje hier uploaden jammer genoeg.
De tik zit ook aan de voorkant van het blok.

Nu denk ik dat het de ketting is die tikt. Kan ik daar een andere ketting spanner voor plaatsen of moet ik dan ook gelijk de ketting vervangen.

mvg Marc
 
Onee, toch niet.

Tikken zou ook een lekke uitlaat kunnen zijn.
Zou kunnen dat de spanner los is geschoten maar waarschijnlijk zijn een paar verse niet verkeerd.
Orgineel zijn ze ook niet zo denderend, aftermarked is beter.
 
Bouwjaar 88, dus 750CC want er staat Magna ipv V45 op de zijkappen.

Jammer dat de sierkapjes op de uitlaten ontbreken, en de chromen dop op de schokbrekers.
Orginele gele bougiekabels, Nice.
 
Hij is onder tussen aardig veranderd. er zitten nu zwarte hagon achter shocks op en slash cut dempers. Koplamp is vervangen voor een dubbele.
Ik zal als ie een beetje klaar is wel een update foto plaatsen
 
Oke, dus de Magna V30 is afgelopen zaterdag bij mij thuis gebracht. Ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk mee aan de slag.

Ik ga op zoek naar/de volgende dingen halen:

- Accu
- Bougies
- (2e hands) CDI('s) (mits idd kapot)
- Ketting (en tandwiel?)
- Sissybar voor een Magna V30
- Alvast een oogje open houden voor shocks ter vervanging/verbetering van

Tevens hebben de chrome delen wat (vlieg?)roest, hoe kan ik dit het beste aanpakken om weer netjes te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Oke, dus de Magna V30 is afgelopen zaterdag bij mij thuis gebracht. Ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk mee aan de slag.

Ik ga op zoek naar/de volgende dingen halen:

- Accu
- Bougies
- (2e hands) CDI('s) (mits idd kapot)
- Ketting (en tandwiel?)
- Sissybar voor een Magna V30
- Alvast een oogje open houden voor shocks ter vervanging/verbetering van

Tevens hebben de chrome delen wat (vlieg?)roest, hoe kan ik dit het beste aanpakken om weer netjes te krijgen?


probeer rustycoat eens, schijnt goed te werken tegen opkomende roest.
 
Roest op chroom kun je wel grotendeels wegpoetsen maar de bijna onzichtbare putjes blijven.
Na het poetsen zit er een beschermlaag op, maar je moet het dus daarna wel bijhouden.
 
Kwam gisteren op internet een valbeugel tegen bij een motorsloper met de titel NOS. Vandaag opgehaald en bleek zelfs nog in de originele doos te zitten!
Ziet er allemaal nog zo nieuw uit dat het bijna zonde is te monteren...
1388547
 
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt.
Amerikanen plegen een moord voor zo'n valbeugel.
En zeker als ie nieuw in een doos zit.
 
Was €150, en dat leek mij geen verkeerde prijs. Doorgaans gaan gebruikte, incomplete, valbeugels voor die prijs weg. Als die dan al ergens op staan.

Ik moet eigenlijk een voorspatbord hebben (de mijne is zo goed als verrot) en die blijkt dus moeilijker te vinden dan een beugel..
 
Het verchroomde voorspatbord van oudere bouwjaren past ook.

Ik vind 150€ voor een valbeugel wel veel geld, maar het is denk ik wel id de marktwaarde voor een tweedehandse in slechtere staat.
 
Zit op ebay te kijken en de prijzen zijn tamelijk idioot idd.

Precies hetzelfde zijkapje van mijn 82 vf750c die ik erbij kreeg in perfecte staat.. vragen ze gewoon 200 dollar voor
Jammer dat ik hem destijds heb opgeschuurd:X(kapje is ook al verkocht btw)
 
Ik wist niet dat die ook paste! Maar ik ben niet zo'n fan van chroom dus dat word't 'm dan weer niet.

Volgens Fred nogwat, dé Honda-goeroe (in Hillegom) van Nederland heeft het Oostblok zo ongeveer alle onderdelen in Europa opgekocht. (De goeroe is er trouwens mee gestopt)

Nu was er in Apeldoorn ook nog een bedrijfje met redelijk wat magnaparts, maar deze is er ook mee gestopt.
En heeft de hele voorraad verkocht aan SVolta.

Ik zou zeggen neem eens contact op met


Gebruikte onderdelen merk/type - Svolta Motoren
 
Ik zal me even voorstellen, Ik ben Tim.

Ik heb een paar weken terug mijn rijbewijs gehaald. Toen ik begon met lessen heb ik van iemand een oude Super uit '87 gehad. Deze stond toen al twee jaar stil in de regen. De motor zag er niet heel goed meer uit, dus ik heb hier het e.e.a aan opgeknapt.

Ik heb de volgende dingen aan de motor gedaan:

- Nieuw bekleed zadel.
- Andere koplamp gemonteerd
- Andere teller gemonteerd
- Andere knipperlichten gemonteerd.
- Tank uitgedeukt en geplamuurd.
- Alle kappen mat zwart gespoten.
- nieuwe remschoenen achter
- Voorrem gereviseerd en stalen remleiding gemonteerd + nieuwe blokken
- carburateurs schoongemaakt. (En losgehaald van elkaar :+, dus hij ploft nu wat uit de uitlaat.)
- Nieuwe bougies
- Nieuwe koelvloeistof
- Nieuwe Olie en oliefilter

Ik ben vast nog wel wat vergeten.

1389249

1389250


Dit is hoe de motor was toen ik deze kreeg.

1389253

1389254


Tot slot zou ik graag nog wat advies inwinnen van de experts.

Toen ik laatst in Rotterdam reed verloor de motor vermogen en wilde deze niet meer stationair lopen. Ik dacht zelf gelijk dat de motor te warm was, omdat de 30km provinciale weg daarvoor prima ging. Ik heb de motor laten afkoelen en ben naar huis gelopen. De motor start nu weer en loopt weer goed.

Zou het kunnen dat de ventilator en/of thermostaat niet meer werken omdat de originele teller niet meer aanwezig is? Ik heb momenteel geen temperatuurlampje, Maar dit ga ik zo snel mogelijk regelen.

Bij deze mijn introductiepost.

Groeten, Timmie
 
Als het goed is zit er 1 draad op de thermoswitch, links onderin de radiator.
Deze draad gaat naar de fan en laat deze aanslaan als het water in de radiator te warm word.
Om de fan te testen trek je het kabelschoentje van de thermoswitch en hou deze tegen een blank stuk staal van het frame. Of een bout, dat kan ook.
Deze draad is een massadraad voor de fan.
De altijd+ , bij contact aan, zit gewoon aangesloten op de fan.
 
Ik zal me even voorstellen, Ik ben Tim.

Ik heb een paar weken terug mijn rijbewijs gehaald. Toen ik begon met lessen heb ik van iemand een oude Super uit '87 gehad. Deze stond toen al twee jaar stil in de regen. De motor zag er niet heel goed meer uit, dus ik heb hier het e.e.a aan opgeknapt.

Ik heb de volgende dingen aan de motor gedaan:

- Nieuw bekleed zadel.
- Andere koplamp gemonteerd
- Andere teller gemonteerd
- Andere knipperlichten gemonteerd.
- Tank uitgedeukt en geplamuurd.
- Alle kappen mat zwart gespoten.
- nieuwe remschoenen achter
- Voorrem gereviseerd en stalen remleiding gemonteerd + nieuwe blokken
- carburateurs schoongemaakt. (En losgehaald van elkaar :+, dus hij ploft nu wat uit de uitlaat.)
- Nieuwe bougies
- Nieuwe koelvloeistof
- Nieuwe Olie en oliefilter

Ik ben vast nog wel wat vergeten.

Bekijk bijlage 1389249
Bekijk bijlage 1389250

Dit is hoe de motor was toen ik deze kreeg.

Bekijk bijlage 1389253
Bekijk bijlage 1389254

Tot slot zou ik graag nog wat advies inwinnen van de experts.

Toen ik laatst in Rotterdam reed verloor de motor vermogen en wilde deze niet meer stationair lopen. Ik dacht zelf gelijk dat de motor te warm was, omdat de 30km provinciale weg daarvoor prima ging. Ik heb de motor laten afkoelen en ben naar huis gelopen. De motor start nu weer en loopt weer goed.

Zou het kunnen dat de ventilator en/of thermostaat niet meer werken omdat de originele teller niet meer aanwezig is? Ik heb momenteel geen temperatuurlampje, Maar dit ga ik zo snel mogelijk regelen.

Bij deze mijn introductiepost.

Groeten, Timmie

In eerste instantie ga ik niet uit van oververhitting want dan word er wat er uit het reservoir gegooid. (Rechterkant achter de kap)

Mijn eerste gok is dat de benzinetoevoer stokt op de ene of andere manier.
-Heb je het tankgat afgeplakt voor het spuiten?
-de vlotterhoogtes staan te laag.
-de vacuumklep tussen de benzinekraan en carburateurs werkt niet/niet goed.
-het benzinefilter op de benzinekraan zit verstopt (Als je de benzinekraan van de tank draait zit er een filtertje bovenop.
Naast het filtertje zit een koperen pijpje. Dit is de reservestand.
 
Zou beginnen met een wat uitgebreidere diagnose want het kan vrij veel zijn. Probeer uit te vogelen wanneer het zich voordoet en onder welke omstandigheden.
Een probleem met de afstelling (of verstopping in de carb) is consequent aanwezig en een haperende bougie kan plots problemen geven bijv.
Als je de carbs eraf hebt gehad zou ik de afstelling van bijv. de luchtschroeven wel even controleren.

Een motor kan gedurende het overkoken trouwens prima blijven lopen, dat heb ik zelf al (meer dan) eens ondervonden
 
Terug
Bovenaan Onderaan