Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ik deed altijd wat vet aan de rubbertjes zodat de huppeldepups er lekker soepel infloepen.

Nieuwe orginele passen onmundig strak.
 
Rot op oma!

Jongens en meiden, heeft een van jullie enig idee waar ik die rubbertjes kan vinden waarmee de zijschildjes van de Supermagna vast worden gehouden aan het frame?

Alvast erg bedankt.
Toen ik nog werkte hadden we een doos met rubber ringen die gebruikt werden om kabels te beschermen die door gat in een metalen plaat moesten.
Die ringen zijn ook prima om de zijkappen mee vast te zetten.
 
Puur als voorbeeld, zijn vast ook wel binnen EU te krijgen als je wil tegen iets andere prijzen als OEM.
@RG-gamma : Het is nou niet bepaald een veiligheids-onderdeel zoals remdelen.
@Ton1954 : ook een mooi alternatief waarschijnlijk.
Zoals met alles is goedkoop achteraf vaak duurkoop,en een zijkap verliezen word je ook niet vrolijk van.
Mijn Honda rubbertjes zitten er al 28jaar in,moet dat die Chinese nog zien doen.:P
 
Ik ga mijn Super met veel pijn wegdoen na 6 jaar. De koppakking lekt vermoedelijk koelvloeistof in het carter en ik heb geen tijd en ruimte om dat te repareren en staat nu toch wel in de weg. (Sinds zomer vorig jaar niet meer op gereden). Beetje geluk komt die weer de weg op bij een handige nieuwe eigenaar. '(
 
Screenshot_20200406_185247.jpg
mijn Magna 🙂
 
ik heb vandaag met mijn nieuwe 750 magna eerste keer tot 170 km per uur gereden en hij viel uit :/
waar kan dit allemaal aan liggen ?
 
Lege tank ;)

Kan aan heel veel dingen liggen, daarom zul je iets specifieker moeten zijn.
Start hij helemaal niet meer?
jawel hoor hij start wel maar soms wilt die uitvallen terwijl ik rij en daarna gaat die terug aan de gang na dat ik een beetje met de choke pruts.. Vanaf hoeveel liter moet ik die op reserve zetten ?
 
Open een topic in het techniek deel.
Wees zo duidelijk mogelijk.
 
Misschien tijd om mij hier ook maar eens voor te stellen.
Bjorn uit het zuidlijkste zuiden van Nederland :] :P
Ik rijd een Suzuki GSX600F uit 1992 met 38k op de teller nou gekocht in 2014 toen hij (ongelofelijk) 13k had gelopen.
Ik heb in december een Honda Magna VF700C gekocht uit 1985. Deze ben ik meteen helemaal uit elkaar gaan halen.
De vorige eigenaar had wel de kleppen gesteld en de carbs gereinigd en gesynchroniseert. maar hij liep niet meer stationair.
Nu ik alles uit elkaar hen ben ik stap voor stap bezig met voorbereiden. De carbs heb ik al gereinigd met een ultrasoon op het werk.
Het frame en de velgen liggen bij de poedercoater. De achterbrug wordt gelast. Deze is namelijk een beetje rot op het tussenstuk tussen links en rechts.
Het frame is al ingekort en er zijn al meerdere onderdelen besteld.
Zoveel mogelijk zal vervangen worden. Vrijwel alle lagers. Het enigste dat ik waarschijnlijk niet ga doen is het hele blok open maken.
Het blok ga ik wel spuiten.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?
Zijn er trucs om de magna sneller te krijgen?
Ik ga waarschijnlijk zonder dempers rijden maar ik weet nog niet hoe dit dan klinkt. Wel uitlaatwrap eromheen. Ik ben er een bobber van aan het maken die ik naar eigen smaak maak natuurlijk.
De voorvork ben ik gisteravond aan begonnen met uit elkaar halen. Ik zie alleen dat er op de Trac geen aanduiding meer staat dus geen idee waarop die straks staat. Kun je deze kapot draaien als je hem bij standen van 0-4 doordraait zeg maar.

Binnenkort volgen foto's. Ik moet even zoeken hoe ik deze het makkelijkste upload
 
Onderdelen kopen vind ik nog wel lastig om de juiste te vinden. Past bijna alles van een vf750? zoals kleppendekselpakkingen bijvoorbeeld.
 
Onderdelen kopen vind ik nog wel lastig om de juiste te vinden. Past bijna alles van een vf750? zoals kleppendekselpakkingen bijvoorbeeld.
Ja, past gewoon. De boring van een 700 is iets kleiner, maar de buitenmaten van het blok zijn ongewijzigd.
Trouwens knap dat de vorige eigenaar 'm kon synchroniseren als ie stationair niet bleef lopen.................
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?
Zijn er trucs om de magna sneller te krijgen?
Ik ga waarschijnlijk zonder dempers rijden maar ik weet nog niet hoe dit dan klinkt. Wel uitlaatwrap eromheen. Ik ben er een bobber van aan het maken die ik naar eigen smaak maak natuurlijk.
tip: kijken hoe de nokken en nokvolgers er aan toe zijn. Bij behoorlijke pitting dan stop maar met opknappen, want dan wordt het duur.
Een magna sneller maken? Voor een cruiser heeft ie al een bult vermogen van ca 82 Pk. wil je sneller, dan moet je een 1100 kopen, maar ook een 700/750 die goed loopt krijg je op de 200 hoor. M'n 1e magna, een '83 750 liep een optimistische 225 op de teller. Ik schat dat het in werkelijkheid zo'n 200 was.
Altijd verbaasde gezichten dat "zo'n choppertje" zo hard ging.
Zonder dempers gaat ie niet echt beter lopen, zeker op top niet en het is eigenlijk gewoon een kolereherrie, geen mooie donkere roffel. Op m'n 1100 had ik de dempers gemonteerd van een Duc monster 900, dat vond ik zelf best goed staan en een mooie roffel geven.uitlaat1.jpg
 
Zonder dempers is geen porem. Heb zelf open pijpen met decibelkillers erin en dat gaat al hard. Een keer zonder decibelkillers gereden, wat een tering herrie was dat
 
Mooi, ziet er nog prachtig uit. Ik heb precies dezelfde, zelfde kleur en net zo netjes.
Maar volgens mij is deze uitvoering alleen in 1988 geproduceerd en niet meer dan ik dacht 1600 stuks in totaal.

Hoeveel heb je ervoor moeten betalen? Als je dat liever niet wilt zeggen is het ook goed hoor. Maar ik denk dat de prijzen stijgen.
 
Mooi, ziet er nog prachtig uit. Ik heb precies dezelfde, zelfde kleur en net zo netjes.
Maar volgens mij is deze uitvoering alleen in 1988 geproduceerd en niet meer dan ik dacht 1600 stuks in totaal.

Hoeveel heb je ervoor moeten betalen? Als je dat liever niet wilt zeggen is het ook goed hoor. Maar ik denk dat de prijzen stijgen.
Oh echt? Geen idee of dat zo is maar dat zou dan wel bijzonder zijn. Ergens waar ik dat kan achterhalen, via frame nummer ofzo? En ik heb er 3000 voor betaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan