Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ziet er goed uit het aanhangertje. ik ben benieuwd hoe zoiets volgt in bochten etc. En of het stabiel is bij bijvoorbeeld 80kmh.

Even een vraag. Ik wil mijn magna stiller hebben door al het huidige gedoe.
Nou heb ik 2 van zo'n slashcut dempers:
Slash Cut Shorty Black
Eerst was het geluid iets aan de harde kant maar wel nog acceptabel.
Nou heb ik gisteren de dempers eruit gehaald en naar de demperwol gekeken.
20210621_205053.jpg

Deze is volledig weg na al 1000km ongeveer.

Nou heb ik ook 2 db killers.
dB-Killers Type 3 (selecteer diameter)
Maar deze zit met een dopje waarmee je de hardheid versteld.
Deze is met 3 gaatjes open nog maar, een stukje zachter maar nog steeds te hard en dan wordt het vermogen geknepen.
Maar hier demperwol omheen maken, lijkt mij ongezond voor de motor aangezien de uitlaatgassen dan door de wol gedwongen worden(midden door dopje dicht).
Mijn idee was om de originele inzetstukken van die dempers te omwikkelen met fatsoendelijke wol.
Wat zeggen jullie? En wat voor wol zouden jullie adviseren? :)
 
Eigenlijk bevat zo'n shorty veel te weinig massa om goed te dempen. Voor fatsoenlijke demping heb je of veel volume nodig: reflectie demper, of een behoorlijke laag demperwol (cm of 3 zeker) om de geperforeerde buis heen en voldoende lengte om de demper z'n werk te laten doen.
Goede demperwol en de juiste methode van wikkelen kunnen ze je bij een zaak voor crossers/off road waarschijnlijk wel mee helpen. De 2 die ik ken zitten helaas niet echt bij je in de buurt. Wellicht kunnen ze in het offroad gedeelte van mf je hiermee helpen.
Verder denk ik dat icm de dunne dempers je db Killers meer kwaad dan goed doen en de luchtstroom teveel remmen, waardoor de demper ook te heet wordt en de wol verbrand.
 
Ik heb mijn niet standaard lawaai uitlaten behoorlijk stil gekregen met pannensponzen. Deze verstrooien de explosieve luchtstoten zonder veel weerstand en ik merk ook niets van verlies van vermogen. Ze zijn wel een stuk stiller en klinken lekker.
 
Eigenlijk bevat zo'n shorty veel te weinig massa om goed te dempen. Voor fatsoenlijke demping heb je of veel volume nodig: reflectie demper, of een behoorlijke laag demperwol (cm of 3 zeker) om de geperforeerde buis heen en voldoende lengte om de demper z'n werk te laten doen.
Goede demperwol en de juiste methode van wikkelen kunnen ze je bij een zaak voor crossers/off road waarschijnlijk wel mee helpen. De 2 die ik ken zitten helaas niet echt bij je in de buurt. Wellicht kunnen ze in het offroad gedeelte van mf je hiermee helpen.
Verder denk ik dat icm de dunne dempers je db Killers meer kwaad dan goed doen en de luchtstroom teveel remmen, waardoor de demper ook te heet wordt en de wol verbrand.

Bedankt voor je reactie. Die dempers hebben er zonder db killers ingezeten. Het is of die dempers of speciale db killers. Maar ik denk dat de bijgeleverde wol een dusdanig slecht kwaliteit was en zeer dun. Ik ben alleen op zoek naar een beetje goeie wol voor erin. Die sponsjes kan maar ik hoef geen vlammen uit de uitlaat en dan elke 2 welen de sponsjes vervangen 😋🔥

Iets stiller dan nou zou fijn zijn. Het is gelukkig niet overdreven omdat ik nog de originele collector heb.
 
Bedankt voor je reactie. Die dempers hebben er zonder db killers ingezeten. Het is of die dempers of speciale db killers. Maar ik denk dat de bijgeleverde wol een dusdanig slecht kwaliteit was en zeer dun. Ik ben alleen op zoek naar een beetje goeie wol voor erin. Die sponsjes kan maar ik hoef geen vlammen uit de uitlaat en dan elke 2 welen de sponsjes vervangen 😋🔥

Iets stiller dan nou zou fijn zijn. Het is gelukkig niet overdreven omdat ik nog de originele collector heb.
Ik heb die pannensponzen er al jaren in zitten en die zijn onbeschadigd gebleven en bovendien is het RVS.
 
Maar ook RVS oftewel RoestVastStaal kan verbranden, het zal alleen veel langer duren voor dat gebeurd als dat je het dunne staalwol gebruikt.
En als staal echt brand wil je er niet in de buurt zijn.
Maar de spons die jij gebruikt is die wat ik bedoelde en is, volgens mij, ook een vorm van staalwol.
 
Ja, maar veel minder fijn van structuur en eigenlijk een dot opgerold dun bandijzer.
 
Klopt, fijn staalwol brand gewoon. Ook doordat er veel zuurstof tussen zit.
Net als moedermelk, dat brand niet totdat je het uitstrooit, en dan krijg je een steekvlam.

Slierten staal branden dan weer niet, te weinig zuurstof en de hitte kan er niet echt inkomen 👍
 
Weet iemand hoe strak (Nm) ik de vooras bout en die beveiligingsboutjes mag aandraaien op een vf750c uit 1996? Bandje laten vervangen en wil hem er weer op knallen, maar kan nergens online iets terug vinden over de juiste momenten.
 

Bijlagen

  • 475206E0-2CA4-49ED-9473-D01484026A0F.jpeg
    475206E0-2CA4-49ED-9473-D01484026A0F.jpeg
    145 KB · Weergaven: 6
Weet iemand hoe strak (Nm) ik de vooras bout en die beveiligingsboutjes mag aandraaien op een vf750c uit 1996? Bandje laten vervangen en wil hem er weer op knallen, maar kan nergens online iets terug vinden over de juiste momenten.
Gevonden online mochten er mensen na mij zijn met dezelfde vraag:

Front axle bolt: 59 nm
Axle pinch bolt: 22 nm
 
Beste Magna rijders,

helaas, na veel sleutelen en zaken uitzoeken is het ons nog niet gelukt om de Magna 750 uit 1982 aan de praat te krijgen. Wie kan/wil ons helpen?

Toelichting; heb niet rijdende Magna gekocht die al paar jaar stil stond. Carb zou probleem zijn. Daarvan bleek luchtkamer gescheurd te zijn en daarom gezocht naar andere carb. Deze kon ik kopen met projectje dat bestond uit diverse onderdelen en een compleet blok met carb dat met elkaar gewerkt zou hebben. Leek ons beter/handiger om dat blok over te zetten met carb. Carb is recent nog gereinigd en gereviseerd door iemand in Arnhem. Zelf denk ik dat de carb niet meer het probleem is. Maar wat wel het probleem is weten we dus ook niet. Hebben bobines gewisseld met andere project, nieuwe bougies en -kabels.... Brandstoffilters vervangen etc etc.
Resultaat is dat motor slecht/onregelmatig loopt op voorste cilinders (in ieder geval iets meer dan toen ik hem kocht...😢)
Heb er ondertussen eigenlijk al te veel geld in zitten, gelukkig nog onderdelen liggen die verkocht kunnen worden. Maar wij weten niet meer waar we moeten zoeken.
Zelf denk ik dat het niet moeilijk kan zijn. Met iemand die goede CDI, bobine, kabelboom ed heeft liggen zouden we volgens mij relatief snel tot diagnose en dus tot oplossing moeten kunnen komen. Wie is de Magna fluisteraar in de omgeving Overijssel? (Deventer - Zwolle - Hengelo). Mijn laatste hoop is daarop gericht, zou toch zonde zijn om zo'n motor in onderdelen weg te moeten doen. (Ook al is dat financieel aantrekkelijker voor mij).

Ideeën, suggesties welkom.
 
Beste Magna rijders,

helaas, na veel sleutelen en zaken uitzoeken is het ons nog niet gelukt om de Magna 750 uit 1982 aan de praat te krijgen. Wie kan/wil ons helpen?

Toelichting; heb niet rijdende Magna gekocht die al paar jaar stil stond. Carb zou probleem zijn. Daarvan bleek luchtkamer gescheurd te zijn en daarom gezocht naar andere carb. Deze kon ik kopen met projectje dat bestond uit diverse onderdelen en een compleet blok met carb dat met elkaar gewerkt zou hebben. Leek ons beter/handiger om dat blok over te zetten met carb. Carb is recent nog gereinigd en gereviseerd door iemand in Arnhem. Zelf denk ik dat de carb niet meer het probleem is. Maar wat wel het probleem is weten we dus ook niet. Hebben bobines gewisseld met andere project, nieuwe bougies en -kabels.... Brandstoffilters vervangen etc etc.
Resultaat is dat motor slecht/onregelmatig loopt op voorste cilinders (in ieder geval iets meer dan toen ik hem kocht...😢)
Heb er ondertussen eigenlijk al te veel geld in zitten, gelukkig nog onderdelen liggen die verkocht kunnen worden. Maar wij weten niet meer waar we moeten zoeken.
Zelf denk ik dat het niet moeilijk kan zijn. Met iemand die goede CDI, bobine, kabelboom ed heeft liggen zouden we volgens mij relatief snel tot diagnose en dus tot oplossing moeten kunnen komen. Wie is de Magna fluisteraar in de omgeving Overijssel? (Deventer - Zwolle - Hengelo). Mijn laatste hoop is daarop gericht, zou toch zonde zijn om zo'n motor in onderdelen weg te moeten doen. (Ook al is dat financieel aantrekkelijker voor mij).

Ideeën, suggesties welkom.
Ik heb ook een magna opgeknapt die lang had stilgestaan.bij mij bleken de zuigerveren vast te zitten . Hij wou trouwens ook niet aanslaan . Heb je al compressie getest?
 
Omdat je 2 CDI-kastjes hebt zou je ze om kunnen wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst naar de achterste cilinders.
 
heb je toevallig een Infrarood temperatuurmeter? Anders kun je de cilinders meten, of ze uberhaupt iets doen. Bij mijn GSX600F was 1 stationair sproeier opeens verstopt. Stationair draaide die cilinder niet mee, maar eenmaal van zijn plaats wel.
Vonk kun je meestal wel controleren door bougie met een tang of handschoen tegen het frame te houden en te kijken hoe de vonk eruit ziet.
Doet de benzinepomp het volledig en zit er ook benzine in de carbs?
Ondanks dat je zegt dat de carbs het probleem waarschijnlijk niet veroorzaakt zou het nog steeds kunnen.
donormotor kan natuurlijk ook slechte onderdelen hebben en soms maar onderdelen die jarenlang ergens op heb gezeten opeens kapot wanneer je ze demonteert of omzet.
succes!!! ik ben benieuwd. :]
 
Beste Magna rijders,

helaas, na veel sleutelen en zaken uitzoeken is het ons nog niet gelukt om de Magna 750 uit 1982 aan de praat te krijgen. Wie kan/wil ons helpen?

Toelichting; heb niet rijdende Magna gekocht die al paar jaar stil stond. Carb zou probleem zijn. Daarvan bleek luchtkamer gescheurd te zijn en daarom gezocht naar andere carb. Deze kon ik kopen met projectje dat bestond uit diverse onderdelen en een compleet blok met carb dat met elkaar gewerkt zou hebben. Leek ons beter/handiger om dat blok over te zetten met carb. Carb is recent nog gereinigd en gereviseerd door iemand in Arnhem. Zelf denk ik dat de carb niet meer het probleem is. Maar wat wel het probleem is weten we dus ook niet. Hebben bobines gewisseld met andere project, nieuwe bougies en -kabels.... Brandstoffilters vervangen etc etc.
Resultaat is dat motor slecht/onregelmatig loopt op voorste cilinders (in ieder geval iets meer dan toen ik hem kocht...😢)
Heb er ondertussen eigenlijk al te veel geld in zitten, gelukkig nog onderdelen liggen die verkocht kunnen worden. Maar wij weten niet meer waar we moeten zoeken.
Zelf denk ik dat het niet moeilijk kan zijn. Met iemand die goede CDI, bobine, kabelboom ed heeft liggen zouden we volgens mij relatief snel tot diagnose en dus tot oplossing moeten kunnen komen. Wie is de Magna fluisteraar in de omgeving Overijssel? (Deventer - Zwolle - Hengelo). Mijn laatste hoop is daarop gericht, zou toch zonde zijn om zo'n motor in onderdelen weg te moeten doen. (Ook al is dat financieel aantrekkelijker voor mij).

Ideeën, suggesties welkom.
Het kan zijn dat als je verschillende bouwjaren heb dat de CDI en ontsteking anders is en dan werkt dat niet in
combinatie met de oude CDI.
 
Ik heb twee Supermagna's, beiden gekocht met een flinke korting omdat ze op drie cilinders liepen en in beide gevallen was de oplossing een bougie van 5 euro.

En je hebt geen IR temperatuurmeter nodig om te constateren welke cilinder niet meedoet, daarvan blijft de uitlaat namelijk koud.
 
Het kan zijn dat als je verschillende bouwjaren heb dat de CDI en ontsteking anders is en dan werkt dat niet in
combinatie met de oude CDI.
Ik vraag me af wat er dan anders zou zijn?

De vorm van de nokken op de nokkenassen kan tussen verschillende jaren wel wat verschillen. En dus de kleptiming.
Maar dat heeft weer niets te maken met een ander blok monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan