wie van de 3?????

Ik denk niet dat de bagagemogelijkheden van een Streetfighter en een Monster zoveel verschillen hoor. Ik rij zelf met een 848 en een vakantie van 5, 6 dagen is geen enkel probleem hoor:

[afbeelding]
(foto is wel beetje ongelukkig, maar heb geen beter voorbeeld)

Ik wou eigenlijk de Streetfighter 848 en Streetfighter 1098 vergelijken. Vergeleken met de modellen hier moet de 848 zeker niet onder doen, deze heeft ook al standaard DTC (ABS optie?), dit is enkel bij de 1098S, niet bij de gewone SF 1098, de vering van de 848 is dezelfde als de Monster en het blok is iets aangepast wat woon-werk verkeer mss iets makkelijker maakt. De Streetfighter 1098(S) is zeker ook een mogelijkheid maar wat betreft prijs denk ik dat de SF 848 veel dichter bij de voorgestelde modellen aanleunt.

Grtz,
Stijn

Heb zelf de SFS ;) Ophangpunten voor een zadeltas is lastig en de standaard Ducati zadeltas biedt 'slechts' 10 liter ruimte.

38cad362.jpg


2 jaar geleden kwam hiermee in de knel voor een Eifel-ritje... (Toen maar een Hornet erbij gekocht voor dat ene ritje _O- )


Afhankelijk van rijstijl, maar vind de SF veel te "piekerig" om functioneel te zijn... Om de aso uit te hangen is ze uitstekend 8-)
 
Heb zelf de SFS ;) Ophangpunten voor een zadeltas is lastig en de standaard Ducati zadeltas biedt 'slechts' 10 liter ruimte.

[afbeelding]

2 jaar geleden kwam hiermee in de knel voor een Eifel-ritje... (Toen maar een Hornet erbij gekocht voor dat ene ritje _O- )


Afhankelijk van rijstijl, maar vind de SF veel te "piekerig" om functioneel te zijn... Om de aso uit te hangen is ze uitstekend 8-)

Daarom ook wel een reden om voor de SF 848 te kiezen ipv de SF 1098, ik verwacht dat het piekerige hier wel van af is.

Maar als ik moest kiezen uit de 3 oorspronkelijke zou ik voor de Monster gaan, praktisch gezien en wat TS voor bedoelingen heeft maar die retro heeft toch wel iets speciaals...
 
Ben je op zoek naar een tweedehands of een nieuwe? Als je op zoek bent naar een tweedehands dan wordt dit inderdaad een heel ander verhaal, maar als je toch voor een nieuwe gaat:

Hypermotard 1100 EVO: 13.490 Euro
Monster 1100 EVO ABS: 13.390 Euro
GT1100: niet meer verkrijgbaar?
SF 848: 13.790 Euro

Grtz, Stijn
 
Ben ik de enige die jaloers is op TS' luxeprobleem :+ ?
Nee. *O* ... -O-


Maar ik zou zelf voor de Monster gaan, gewoon omdat ik 'm er mooier uit vind zien dan die classic. En die SM...ga je door de modder naar je werk dan? :+

Verder niet zo'n verstand van Duc's. :$
 
Daarom ook wel een reden om voor de SF 848 te kiezen ipv de SF 1098, ik verwacht dat het piekerige hier wel van af is.

Maar als ik moest kiezen uit de 3 oorspronkelijke zou ik voor de Monster gaan, praktisch gezien en wat TS voor bedoelingen heeft maar die retro heeft toch wel iets speciaals...
Dacht dat de SF 848 juist piekeriger was dan de SF 1098...
 
Net ff op Ducati site gekeken... die 848 SF heeft 132 pk (848 sbk 140)... waarom is 110 en een mooie koppelkromme niet goed genoeg :'(

blijven ze ook nog eens heel
 
Laatst bewerkt:
(foto is wel beetje ongelukkig, maar heb geen beter voorbeeld)

Grtz,
Stijn

Ach dat geeft niet, deze foto ligt perfect in de lijn der verwachtingen en als je dit zo'n 2x per week mee maakt begrijp ik dat je op een gegeven moment geen foto's meer neemt. Compensitie had wel iets beter gekund :) :+
 
Ach dat geeft niet, deze foto ligt perfect in de lijn der verwachtingen en als je dit zo'n 2x per week mee maakt begrijp ik dat je op een gegeven moment geen foto's meer neemt. Compensitie had wel iets beter gekund :) :+

Hehehe, met die platte band in 5 jr Ducati rijden als enige probleem ben ik een tevreden mens :p

Betere compositie, betere toestand, nog slechtere kwaliteit van foto:
62211_1630882933636_1283493884_31716774_3421853_n.jpg


Denk wel dat je op ze allemaal evenveel plezier zal hebben, welke de mooiste is is natuurlijk weer heel persoonlijk...
 
Ik ben uiteraard bevooroordeeld, maar afhankelijk van wat je gewend bent kan je met een hyper prima reizen maken. Ik krijg er minder last van m'n rug op dan op m'n oude monster.
Als je niet aan comfort hecht knal je er heel Europa mee door, weliswaar van benzinestation naar benzinestation. :+

Alleen elke dag op zon ding naar je werk is niet goed voor je rijbewijs, het ding daagt uit tot belachelijk lomp gedrag.

Dat zijn mijn 2 centen.
 
Heb op zowel de Monster en de HM gereden, met duidelijke voorkeur naar de Monster. Vond de HM te weinig waarmaken van de supermoto indruk die ik van de foto's/video's/reviews kreeg. Kwestie van smaak natuurlijk.

Ben je wat power gewend dan gaat het luchtgekoeld 1100 blok wel vervelen denk ik.

De GT1000 spreekt me gewoon niet zo aan. Een Sportclassic wel, maar dat is hel voor je polsen en dagelijks gebruik.

Heb m niet gereden, maar zou voor een Streetfighter 848 gaan. En anders de Monster :)
 
Looks: Monster (zou alleen nooit geen luchtgekoelde pakken)
Alledaags: Hypermotard en ik denk dat die niet verveelt, mooie compromis looks/power/comfort
Die classic is mooi om te zien zeker, maar het zitcomfort is ver te zoeken.
 
ik zou gaan voor de monster of 848 streetfighter, multistrada kan ook. maar die is vergeleken met de andere 2 wel gelijk een stuk zwaarder. zoals de meesten al zeggen, bezoek gewoon een een ducati winkel en ga proefrijden :) dan kun je zelf bepalen wat het beste bij jou past.
 
Voor die 19km woon/werk kan je beter een brik of motorscooter er bij kopen.

Kan je een duc als mooi weer motor gebruiken, waar die voor bedoelt is. :]
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die jaloers is op TS' luxeprobleem :+ ?

Nee hoor, maar ik zou niet voor italiaanse makelaardij gaan indien het betrouwbaar moet zijn voor woon/werkverkeer.(ook geen harley dus)

Hier in ons vochtige landje kan je beter voor andere fabrikaten gaan.
Maaaaaaaar mooi zijn de duc's echt wel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, maar ik zou niet voor italiaanse makelaardij gaan indien het betrouwbaar moet zijn voor woon/werkverkeer.(ook geen harley dus)

Hier in ons vochtige landje kan je beter voor andere fabrikaten gaan.
Maaaaaaaar mooi zijn de duc's echt wel. :Y

Hmmz, nieuwe modellen zijn beter hoor... bovendien hebben ze een grote onderhoudsinval (alleen mag je wel gelijk de volle mep neerleggen _O- ), wat er dus wel op duid dat er vertrouwen is in de betrouwbaarheid.

Harley Davidson is tegenwoordig ook stukken betrouwbaarder, bovendien kosten ze niet veel qua onderhoud (zelfstellende kleppen :Y )

nogmaals; monster :Y
 
Net ff op Ducati site gekeken... die 848 SF heeft 132 pk (848 sbk 140)... waarom is 110 en een mooie koppelkromme niet goed genoeg :'(

blijven ze ook nog eens heel

Alsof het heelhouden van een motor met het vermogen te maken heeft :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan